نقد و بررسی بازی BIOMUTANT

منبع: پی سی دی

109

1400/2/18

22:49


 یکی از ساختارهای محیطی بازی های جهان باز یا open world می باشد و گیمر در این نوع از بازی های دسترسی نامحدودی به محیط بازی دارد برای مثال یکی از بارزترین و محبوب ترین بازی این زمینه می توان به GTA اشاره داشت و حالا ما در این مقاله قصد داریم تا یکی از بازی های جهان باز به نام BIOMUTANT را برای شما عزیزان معرفی کنیم و بازی را در بخش های داستان،گیم پلی و گرافیک مورد نقد و بررسی خواهیم گذاشت پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بازی BIOMUTANT

همانطور که در مقدمه مقاله نیز بیان کردیم بازی BIOMUTANT یکی از سری بازی های جهان باز می باشد که ژانر و سبک بازی نیز اکشن و بصورت مبارزه می باشد و شاید این تصور در ذهنتان به وجود آید که برای انسان ها به عنوان المان های مبارزه این بازی نقش آفرینی کنند اما BIOMUTANT بر خلاف بسیاری از بازی های اکشن و مبارزه از گربه ها برای نقش آفرینی بهره برده است و این حیوان عموما خانگی این بار با شمشیرها و فن های کونگ فو پا در یک دنیایی پر از چالش و مبارزه می گذارند و به مصاف حریفان یا به اصطلاح دشمنان خود می روند.

نقد و بررسی بازی BIOMUTANT

 در ساخت این بازی جذاب و پر از چالش های گوناگون یک شرکت سوئدی به نام Experiment 101 و یک شرکت اتریشی به نام THQ Nordic همکاری می کنند که وظیفه ساخت بازی بر عهده شرکت سوئدی و وظیفه انتشار این بازی بر عهده شرکت اتریشی می باشد.

 تا این بخش از مقاله با کلیاتی از بازی BIOMUTANT اشنا شدیم و در ادامه مقاله بصورت جزئی تر بازی را در سه بخش داستان، گیم پلی و گرافیک بررسی خواهیم کرد.

داستان بازی BIOMUTANT

داستان این بازی بسته به تصمیمات و انتخاب های گیمر در طول بازی می باشد در واقع بازی از چند سیستم داستان گویی پیروی می کند که با تصمیمات گیمر داستان به شکل های متفاوتی رقم خواهد خورد و گیمر عواقب و نتایج تصمیماتی که گرفته است را در طول بازی مشاهده خواهد کرد و اگر این تصمیمات درست باشند قطعا نتایج خوبی در انتضار گیمر خواهد بود و یا اگر تصمیمات نامناسب و اشتباه باشد گیمر نیز نتایج و عواقب بدی را دریافت خواهد کرد.

بازی BIOMUTANT از جایی شروع می شود که یک ماده روغنی سمی از زیر زمین نشت کرده است و این ماده در حال نابود کردن ریشه های درخت زندگی می باشد و این درخت زندگی 5 ریشه مختلف دارد که علاوه بر این ماده سمی، یک موجود خطرناک نیز در حال نابود کردن این ریشه ها می باشد و گیمرها برای نجات این ریشه ها باید به انتهای هر کدام از این ریشه ها برسند و از نابودی ریشه های درخت زندگی جلوگیری کنند.

نقد و بررسی بازی BIOMUTANT

یک بخش دیگر از داستان بازی مربوط به قبیله های درگیر در بازی می باشد که تعداد این قبیله ها6 عدد می باشد که نصف این قبیله ها یعنی 3 تای آن ها در تلاش برای حفظ و نگهداری درخت زندگی می باشند و 3 تای دیگر توجه خاصی به درخت زندگی ندارند و در این قسمت نیز گیمر می تواند با یک قبیله متحد شود و 5 قبیله دیگر را نابود سازد و یا بدون هیچ اتحادی و بدون درگیری با سایر قبایل برای نجات درخت زندگی تلاش کند در واقع همانطور که بیان کردیم داستان بازی توسط تصمیمات گیمر مشخص خواهد شد.

 گیم پلی بازی BIOMUTANT

بخش دوم بازی که به بررسی آن خواهیم پرداخت گیم پلی بازی بازی می باشد که اولین نکته در مورد این بخش از بازی سبک و ساختار محیطی بازی می باشد که بصورت جهان باز می باشد و بازیکن هر جایی که دلش می خواهد می تواند برود و دست به هر کاری بزند و بازی این امکان را به شما می دهد که برای انتخاب شخصیت های های بازی می توانید از شش کاراکتر پیشنهادی بهره ببرید و شخصیت خود در بازی با یک پستاندار تعیین کنید و نکته جالب در باره این 6 کاراکتر شخصی سازی این کاراکترها می باشد برای مثال بعد از انتخاب هر کدام از کاراکترها می توانید جنسیت، قد، شکل، فرم و … را شخصی سازی کنید و کاراکتر باب میل خود را بسازید.

 در بخش مبارزه، این بازی این امکان را به شما می دهد تا دست های خالی و بدون هیچ سلاحی به مبارزه با دشمنان بپردازید و ان ها را مورد ضربه های سهمگین خود قرار دهید اما این بدین معنا نمی باشد که هیچ سلاحی در بازی موجود نمی باشد در واقع گیمرها می توانند با گشت و گذار در محیط بازی تکه های مختلفی را از سلاح ها جمع آوری کرده و با ترکیب این تکه ها یک سلاح عالی برای خود بسازند و هر سلاحی که ساخته می شود یک ویژگی خاص و منحصر به فرد دارد و یا در بخش دیگر بازی یک سری اجزای جانبی در اختیار گیمرها قرار می دهد  برای مثال ییکی از اجزای جانبی که بروی اسلح ها نصب می شوند، باعث تولید سرما می شود و با این ابزار می توان دشمنان سرجای خود یخ زده و بی حرکت کرد.

نقد و بررسی بازی BIOMUTANT

گیم پلی بازی Biomutant امکان تیم جمع کردن را به بازیکن می‌دهد تا از بین شخصیت‌های غیربازیکن برای درگیری‌ها و دور دور کردن‌ها در نقاط مختلف نقشه، برای خود دار و دسته تشکیل دهد. کارها و تصمیماتی که پلیر (بازیکن) در طول بازی به عمل می‌آورد، می‌تواند بر روند بازی تاثیر بگذارد و داستان بازی Biomutant را به کلی تغییر دهد.

گرافیک بازی Biomutant

 در مورد گرافیک بازی نیز باید گفت که این بازی یکی از بهترین موتورهای گرافیکی به نام موتور آنریل انجین (Unreal Engine 4) که نسخه چهارم از سری موتورهای انریل انجین می باشد، بهره می برد که وجود این موتور گرافیکی باعث ایجاد صحنه و جلوه های خاص گرافیکی شده است و به همین دلیل می توان از گرافیک این بازی نهایت لذت را برد.

سخن پایانی

در پایان مقاله می توان به این نتیجه رسید که بازی Biomutant می تواند برای گیمرها یک تجربه جدید و جذاب باشد چرا که بخش های مختلف بازی اعم از داستان، گیم پلی و گرافیک به خوبی و زیبایی طراحی شده است برای مثال داستان بازی بر اساس نقش آفرینی طراحی شده است و شما می توانید شخصیت داستان را بسازید و سیر داستان را برای خود مشخص کنید و یا در گیم پلی بازی می توان سیستم مبارزات جذاب و جالب آن اشاره کرد که باعث عمق بخشیدن به سیستم مبارزات بازی می شود.

 سایت پی سی دی یکی از برترین سایت ها در زمینه دانلود بازی های کامپیوتری می باشد و شما عزیزان می توانید بازی های مد نظر خود را از رایگان از این سایت دانلود کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو