طرز تهیه کاسرول مرغ پنیری

طرز تهیه کاسرول مرغ پنیری , دستور پخت کاسرول مرغ پنیری

این غذا یک غذای لایه ای است که در فر طبخ می شود. پایه آن از نان ترتیلا است که لایه ای با سس و مرغ پخته شده و پنیر موزارلا و پنیر چدار تهیه می شود. از این غذا می توان در مهمانی ها به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی سرو می شود. می توان کاسرول ها را به صورت تک نفره نیز طبخ کرد که در مهمانی ها به راحتی آن را سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاسرول مرغ پنیری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سس آنچیلادا۴ پیمانه
مرغ پخته و ریش ریش شده۳ پیمانه
پنیر چدار رنده شده۲ پیمانه
پنیر موزارلا رنده شده۱ پیمانه
ماست پرچرببه مقدار لازم
فلفل سبز خرد شده۱ عدد
گشنیز خرد شدهیک چهارم پیمانه
روغن زیتون و نمکبه مقدار لازم
روغن مایعیک چهارم پیمانه
آرد۲ قاشق سوپ خوری
پودر فلفلیک چهارم قاشق چای خوری
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
آبیک و نیم پیمانه
زیرهنصف قاشق چای خوری
پودر سیر۱ قاشق چای خوری
نمککمی
گوجه فرنگی رنده شده۱ پیمانه

طرز تهیه کاسرول مرغ پنیری

مرحله اول

برای تهیه کاسرول مرغ خوشمزه با مرغ طعم پنیری در ابتدای کار سس را تهیه می کنیم. برای این منظور، یک تابه مناسب را با کمی روغن روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا روغن داغ شود. در ادامه آرد را داخل آن می ریزیم و تفت می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله پودر فلفل قرمز و فلفل سیاه را هم اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا آرد تغییر رنگ پیدا کند. البته باید مراقب باشیم که آرد را نسوزانیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را شسته و رنده می کنیم یا درون غذا ساز پوره می کنیم.

طرز تهیه کاسرول مرغ پنیری

سپس به مواد اضافه کرده و با آب و پودر سیر و پودر زیره و مقداری نمک به تابه می افزاییم. وقتی مواد شروع به جوشیدن کرد، حرارت را کم کرده و صبر می کنیم تا سس کمی غلیظ شود. سپس آن را داخل یک ظرف می ریزیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. نان های ترتیلا را به روغن زیتون و نمک آغشته می کنیم. سپس آن ها را درون یک سینی فر قرار داده و در فر می گذاریم. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان می دهیم تا نان ها برشته شود.

مرحله پنجم

نان های برشته شده را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم یک ظرف مناسب سرو که بتوان در فر نیز قرار داد انتخاب می کنیم. یک لایه از ظرف را نان های ترتیلای برشته می ریزیم به طوری که کف ظرف را بپوشاند. اگر لازم است می توان نان ها را خرد کرد.

طرز تهیه کاسرول مرغ پنیری

مقداری سس روی نان ها می ریزیم. سپس مرغ پخته شده را که ریش ریش کرده ایم روی آن می ریزیم. لایه بعدی از پنیر چدار و پنیر موزارلا روی مواد می ریزیم. سپس ۲۵ دقیقه داخل فر قرار می دهیم تا پنیر ها آب شود. از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا خنک شود و با ماست و گشنیز و فلفل خرد شده تزیین می کنیم.