طرز تهیه نان فندقی

طرز تهیه نان فندقی , دستور پخت نان فندقی

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان فندقی نان حجیم است که فیلینگ آن از آرد تفت داده شده و فندق و شکر تهیه می شود. این نان شکل ساده ای دارد و به صورت لایه طبخ می شود به همین دلیل ترد و خوشمزه است. آرد تفت داده شده در این نان به همراه فندق، این نان را مقوی و مفید می کند. این نان را به عنوان صبحانه کامل یا عصرانه کنار چای یا قهوه می توان سرو نمود. در این نان از مخمر استفاده شده است که هضم آن را آسان می کند. برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان فندقی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان فندقی
شیر۱ استکان
آب۱ استکان
روغن مایع۱ استکان
سفیده تخم مرغ۱ عدد
سرکه۲ قاشق غذا خوری
شکریک و نیم قاشق مربا خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
خمیر مایه خشک۱ پاکت معادل ۱ قاشق غذا خوری
آردچهار و نیم لیوان
مواد میانی
کره۱۰۰ گرم
روغن مایع۱ استکان
آرد۱ لیوان
شکر۱ استکان
فندق۱ استکان
مواد رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ قاشق غذا خوری
کره۱۵۰ گرم برای وسط لایه ها

طرز تهیه نان فندقی

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه با طعم فندق در ابتدای کار، یک کاسه بر می داریم. شیر و آب و روغن مایع و سفیده تخم مرغ را به آن اضافه می کنیم. سرکه و شکر و نمک هم اضافه کرده و با همزن دستی مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله دوم

سپس خمیر مایه را اضافه کرده و آرد را کم کم اضافه می کنیم تا یک خمیر منسجم بدست آید. سپس آن را خوب ورز می دهیم تا خمیر به دست نچسبد. روی خمیر را پوشانده و ۱ ساعت استراحت می دهیم تا به عمل آید.

مرحله سوم

برای مواد میانی، روغن را درون یک ماهی تابه ریخته و روی حرارت قرار می دهیم. آرد را اضافه کرده و تفت می دهیم تا آرد کمی تغییر رنگ پیدا کند. سپس شکر و فندق خرد شده را به آن اضافه کرده و ۵ دقیقه دیگر نیز تفت می دهیم.

مرحله چهارم

سپس از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد و کمی خنک شود. در ادامه پس از اینکه خمیر استراحت کرد، پف آن را با دست گرفته و به ۷ قسمت تقسیم می کنیم و چانه می کنیم. روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله همه چانه ها را با وردنه با قطر یکسان به صورت یکدست و خیلی نازک باز می کنیم. وقتی همه چانه ها باز شد، خمیر اول را برداشته و روی آن را مقداری کره ذوب شده می مالیم، سپس لایه دوم خمیر را قرار می دهیم.

مرحله ششم

به همین ترتیب خمیر ها را روی هم قرار می دهیم و بین آن ها را کره می مالیم تا جایی که خمیر ها تمام شود. روی آخرین لایه از مواد میانی که تهیه کردیم می ریزیم. خمیر را روی مواد جمع می کنیم. یک قالب گرد برداشته و کف آن را چرب می کنیم.

مرحله هفتم

نان را درون قالب قرار داده و روی آن را با زرده تخم مرغ و شیر رومال می کنیم. از مواد میانی باقی مانده روی آن می پاشیم. فر را از قبل گرم کرده ایم. نان را درون فر قرار داده و با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد می گذاریم تا بپزد و طلایی شود.