مراقب این ۱۱ نشانه باشید! خرابی موتور ماشین لباسشویی در کمین است!

منبع: تالاب

96

1400/2/19

01:33


مراقب این ۱۱ نشانه باشید! خرابی موتور ماشین لباسشویی در کمین است!

با توجه به قیمت بالا و سرسام آور ماشین لباسشویی، شما از این وسیله‌ی برقی خانگی چگونه مراقبت می‌کنید؟ آیا از نشانه‌های خرابی موتور ماشین لباسشویی اطلاع دارید؟ در این گزارش سعی بر این داریم که شما را با علائم خرابی موتور ماشین لباسشویی آشنا کنیم تا در صورت بروز مشکل بهتر بتوانید دست به کار شوید.

 

معیوب شدن و کارکرد ناقص موتور با علائمی همراه است که آشنایی با هریک از این نشانه ها کمکی است که از خسارت بیشتر به دستگاه جلوگیری کرد. قبل از هرچیز بدانید که سرویس ماشین لباسشویی به شکل دوره ای میتواند این علائم و خرابی دستگاه را به تعویق بیاندازد . با ما همراه باشید تا با علائم خرابی موتور لباسشویی آشنا شوید:

 

1.    بوی سوختگی یا سیم سوخته در ماشین لباسشویی

یکی از ساده‌ترین نشانه‌های خرابی موتور ماشین لباسشویی و در عین حال خطرناک‌ترین آنها، بوی سوختگی یا سیم سوخته است که در حین فعالیت ماشین لباسشویی به مشامتان می‌رسد. چنانچه با این مشکل روبرو شدید، متوجه این امر شوید که موتور ماشین لباسشویی شما دچار خرابی شده‌ است.

 

2.    خاموش شدن موتور در حین کار ماشین لباسشویی

خاموش شدن یک باره ماشین در حین فعالیت، یکی دیگر از نشانه‌های خرابی موتور ماشین لباسشویی است. این مشکل به دلیل گرم شدن بیش از حد موتور رخ می‌دهد. البته اغلب پس از خاموش و خنک شدن موتور دوباره ماشین لباسشویی روشن می‌گردد. اما چنانچه به این امر بی‌توجه باشید، موتور ماشین لباسشویی خواهد سوخت.

 

3.    روشن نشدن ماشین لباسشویی

یکی دیگر از نشانه‌های خرابی موتور ماشین لباسشویی این است که ماشین را روشن می‌کنید، اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد! در این شرایط، موتور ماشین لباسشویی خراب شده ‌است.

مراقب این ۱۱ نشانه باشید! خرابی موتور ماشین لباسشویی در کمین است!

4.    عدم آبگیری و یا آبگیری ناقص مخزن ماشین لباسشویی

اگر پس از به کار افتادن ماشین لباسشویی و استفاده از برنامه‌ی خاص برای ماشین مخزن آبگیری پر نمی‎شود یا آبگیری آن به صورت ناقص انجام می گردد، اغلب دو احتمال وجود دارد. اول اینکه مخزن زیادی پر شده که باید حجم لباس‌ها را کاهش دهید. دلیل دوم، خرابی موتور ماشین لباسشویی است.

 

5.    نچرخیدن لباس‌های کثیف در ماشین لباسشویی

یکی دیگر از هشدارهای جدی برای خرابی موتور ماشین لباسشویی، نچرخیدن لباس‌ها بعد از آبکشی در مخزن است. هنگامی که دو فرایند شستن و آبکشی لباس‌ها توسط ماشین انجام می‌شود، کامپیوتر دستور خشک کردن و آبگیری آنها را صادر می‌کند.

 

در این مرحله موتور ماشین لباسشویی با سرعت بالا شروع به چرخیدن می‌کند و آب لباس‌ها را می‌گیرد. زمانیکه موتور خراب شده باشد، شما روی صفحه‌ی دیجیتالی علامت آبکشی را می‌بینید، اما ماشین لباسشویی این کار را انجام نمی‌دهد.

 

6.    پایین آمدن کیفیت کار ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی شما به مانند گذشته البسه‌تان را تمیز نمی‌کند، باید به خرابی موتور ماشین لباسشویی فکر کنید. زمانیکه به طور مداوم و سال‌ها از لباسشویی بدون سرویس سالانه استفاده می‌کنید، احتمال وقوع حوادثی همچون خرابی موتور ماشین لباسشویی و … وجود دارد.

 

7.    آبکشی ناقص و مشاهده رد کف روی لباس‌ها

یکی دیگر از علائم و نشانه‌های خرابی موتور ماشین لباسشویی وجود پودر یا کف روی لباس‌های شسته شده‌ است. عدم آبکشی مناسب لباس‌ها یکی دیگر از نشانه‌های بروز خرابی در موتور ماشین لباسشویی است.

مراقب این ۱۱ نشانه باشید! خرابی موتور ماشین لباسشویی در کمین است!

8.    عدم چرخش کامل موتور ماشین لباسشویی

اگر برنامه‌ی شستشوی لباس‌های شما روی لباس‌های خاص همچون شستشوی لباس‌های پشمی، مهمانی و … نباشد، اما مخزن ماشین لباسشویی به طور کامل نچرخد. این مشکل هم به خرابی موتور ماشین لباسشویی بر می‌گردد.

 

9.    خشک نکردن لباس‌ها در ماشین لباسشویی

اگر لباس‌های شما پس از شستشو و آبکشی به مانند گذشته آبگیری و خشک نمی‌شوند و بیش از حد مرطوب هستند، احتمال خرابی موتور ماشین لباسشویی وجود دارد.

 

10. پمپ نکردن آب به داخل یا خارج ماشین لباسشویی

یکی دیگر از مشکلاتی که به خرابی موتور ماشین لباسشویی بر می‌گردد این است که ماشین لباسشویی روشن می‌شود، اما قادر نیست آب را به داخل مخزن پمپاژ کند و یا قادر نیست آب را خارج کند. در اینجا دو امکان وجود دارد یا قفل لباسشویی دچار مشکل شده و یا موتور ماشین لباسشویی خراب است.

 

11.سر و صدای زیاد در حین کار ماشین لباسشویی

یکی دیگر از مشکلات ماشین لباسشویی که نشان از خرابی موتور آن دارد، سر و صدای زیاد ماشین در حین انجام کار است. موتور ماشین لباسشویی یک قطعه مهم و حیاتی است که باید به آن توجه لازم را داشت تا کمتر دچار  اختلال شده و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد.

 

بهتر است با دیدن این علائم، هرچه سریع تر نسبت به سرویس و بررسی لباسشویی‌تان اقدام کنید. روند کار به این شکل است که سرویس کار لباسشویی، دستگاه را بازرسی میکند و بر اساس مشکل پیش آمده تصمیم میگیرد که سرویس ماشین لباسشویی انجام شود و یا تعمیرات صورت گیرد.

 

اگر دستگاه به تعویض هرگونه قطعه ای نیاز داشته باشد و یا مشکلش بدون تعویض وسیله ای، میتواند سرویس و تعمیر شود، سرویس کار لباسشویی موظف است پیش از تعمیر در مورد مشکل و میزان حجم کاری و هزینه تعمیر لباسشویی با مشتری صحبت کند و در صورت تایید مشتری، به تعمیر آن بپردازد.

امید است که با توجه و دقت به این علائمی که گفته شد بتوانید از دستگاه خود به خوبی مراقبت کنید و زمان استفاده مفید از دستگاه را افزایش دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو