خواص کاکل ذرت و نحوه استفاده از آن

خواص کاکل ذرت و نحوه استفاده از آن


منبع: آرگا

141

1400/2/19

09:12


در این مطلب شما را با آثار و فوایدی که کاکل ذرت برای بدن دارد آشنا می کنیم و موارد منع مصرف آن را به شما خواهیم گفت. برای دست یابی به اطلاعات بیش تر درباره کاکل ذرت تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

کاکل ذرت یا همان مو هایی که بسیاری از افراد زمان پوست کندن آن دور می اندازند خواص بسیاری زیادی دارد و شما می توانید با تهیه دمنوش از تمامی مزیت های آن استفاده کنید.

خواص کاکل ذرت

خواص کاکل ذرت

بعد از این که پوسته سبز رنگ ذرت را جدا می کنید می بینید که با لایه ای از مو پوشیده شده است که به آن ها کاکل ذرت می گویند. استفاده از این کاکل ها بسیار آسان می باشد و شما می توانید هم به صورت خشک شده و هم به صورت تازه از آن ها استفاده کنید. در ادامه خواص این بخش از ذرت را برایتان بیان می کنیم.

ادرار آوری بالا

یادتان باشد که استفاده از دمنوش کاکل ذرت به شما کمک می کند تا مشکلات ادراری خود را درمان کنید و از بروز بیماری های دیگری که مربوط به این مشکل می باشد مانند نارسایی قلبی و کلیوی پیشگیری کنید.

درمان عفونت

شاید تا کنون از خواص کاکل ذرت بی اطلاع بودید اما جالب است بدانید که این بخش از ذرت توانایی بسیار زیادی در از بین بردن عفونت ادراری دارد و می توانید سوزش ادرار خود را با دمنوش کاکل ذرت از بین ببرید. در واقع کاکل ذرت با افزایش ادرار به شما کمک می کند تا تمامی باکتری هایی که در دستگاه ادراری وجود دارند خارج شوند و بدین ترتیب از بروز عفونت های بعدی پیشگیری می کند.

درمان عفونت ها با کاکل ذرت

پیشگیری از ایجاد سنگ های کلیه

سنگ کلیه یکی از بیماری های بسیار دردناک می باشد و هر فردی که به آن مبتلا می شود باید با روش های خاص آن سنگ ها را از بین ببرد در غیر این صورت مشکلات دیگری برایش ایجاد می شود. اگر دوست ندارید که به این بیماری دچار شوید به شما توصیه می کنیم که حتما از دمنوش کاکل ذرت استفاده کنید تا با افزایش ادرار از تجمع رسوبات در کلیه پیشگیری کنید.

کاهش التهاب

یکی دیگر از خواص کاکل ذرت کاهش التهابات درونی بدن است. بسیاری از افرادی که در طب سنتی کار می کنند برای کاهش درد و التهابات ناشی از بیماری های مختلف مانند نقرس و ورم مفاصل از این دمنوش ها استفاده می کنند. البته این روش و استفاده از کاکل ذرت درمان بیماری نقرس و التهاب ها نمی باشد و تنها برای کاهش درد استفاده می شود.

کمک به لخته شدن خون

ویتامین K که در کاکل ذرت وجود دارد به خون کمک می کند تا راحت تر لخته شده و از خونریزی بیش از حد پیشگیری می کند و زمانی که شما آسیب می بینید کم تر خون از دست می دهید.

درمان فشار خون با ذرت

کمک به درمان فشار خون

کاکل ذرت به عنوان دارویی برای درمان فشار خون بالا مورد استفاده قرار می گیرد و افرادی که دارای فشار خون بالا هستند می توانند با استفاده از دمنوش کاکل ذرت از خواص بی نظیر آن بهره مند شده و فشار خون خود بالای را کنترل کنند.

درمان کلسترول خون

همانطور که می دانید دو نوع کلسترول در بدن وجود دارد و کلسترول بد برای بدن مضر می باشد و منجر به ایجاد بیماری های قلبی و عروقی می شود. اگر کلسترول بد خون شما بالا است می توانید با استفاده از کاکل ذرت آن را کاهش داده و به حد نرمال برسانید.

درمان مشکلات پوستی

اگر صورت شما جوش و آکنه بسیار زیادی دارد می توانید از کاکل ذرت برای درمان آن استفاده کنید. یادتان باشد که برای استفاده از کاکل ذرت باید ابتدا دمنوشی از آن را تهیه کنید و با استفاده از یک پارچه نخی مقداری از آن را بر روی پوست خود اعمال کنید.

درمان چاقی با کاکل ذرت

درمان چاقی

چاقی حدودا ۳ برابر بیش تر از گرسنگی جان مردم را می گیرد. امروزه افراد بسیار زیادی به اضافه وزن و چاقی مبتلا هستند و اگر می خواهید سموم اضافه را از بدن خود دفع کنید و از این مشکل رهایی یابید می توانید از دمنوش کاکل ذرت استفاده کنید.

تقویت ایمنی بدن

در این روز های کرونایی بسیاری از افراد به دنبال راهی برای بالا بردن سیستم ایمنی هستند و اگر دوست دارید بدون خوردن دارو های شیمیایی ایمنی خود را افزایش دهید می توانید از کاکل ذرت کمک بگیرید زیرا این بخش از ذرت سرشار از ویتامین C می باشد.

تنظیم قند خون

اگر دارای قند خون بالا هستید به شما پیشنهاد می دهیم تا از کاکل ذرت استفاده کنید. با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است عصاره مو های ذرت می تواند به کاهش قند خون بالا کمک کند بنابراین استفاده از آن به افراد دیابتی پیشنهاد شد.

خواص کاکل ذرت

درمان ورم

آماس یا ورم زمانی برای بدن رخ می دهد که قلب نتواند درست کار کند و این عدم هماهنگی که برای بدن ایجاد می شود باعث بروز ورم در بخش های مختلفی از بدن می شود. در صورتی که بخشی از بدن شما ورم داشته باشد می توانید برای بهبودی از مو های ذرت استفاده کنید تا مایعات اضافی از بدن شما خارج شدن و بهبود یابید.

تعادل مواد در بدن

خواص کاکل ذرت بسیار زیاد است و می تواند به تعادل مواد معدنی در بدن کمک کند. در واقع تعادل این مواد در بدن بسیار ضروری است و در صورتی که این تعادل بهم بریزد مشکلات زیادی برای فرد ایجاد می شود و زندگی وی در خطر می افتد.

موارد منع مصرف

یادتان باشد که استفاده از این مواد برای همه افراد پیشنهاد نمی شود و اگر دارای مشکلات خاصی هستید بهتر است قبل از استفاده از این داروی گیاهی با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید. مواردی که باید کاکل ذرت را با احتیاط استفاده کنند عبارت اند از :

  1. افرادی که به ذرت حساسیت دارند.
  2. زنان بار دار و مادران شیرده
  3. استفاده از دارو های دیابت خاص
  4. داشتن بیماری های خاص

دمنوش کاکل ذرت

طرز تهیه دو نوع دمنوش کاکل ذرت

حال که تمامی خواص کاکل ذرت را می دانید دو روش به شما آموزش می دهیم تا بتوانید از آن استفاده کنید زیرا نمی توانید آن ها را به صورت مستقیم استفاده کنید بنابراین سعی کنید از قبل مقداری از این کاکل ها را جمع آوری کنید و یا آن ها را از عطاری ها تهیه کنید.

دمنوش نوع اول

در این دمنوش تنها از لیمو و کاکل ذرت استفاده می شود و مناسب افراد است که به دمنوش های ترش علاقه دارند.

مواد لازم

  • کاکل خشک شده یا تازه ذرت
  • لیمو
  • آب

نحوه آماده سازی دمنوش

  • ابتدا باید آب را بجوشانید و سپی مقداری از این کاکل ها را درون آن بریزید و اجازه بدهید ۱ الی ۲ دقیقه بجوشد.
  • زمانی که رنگ آب قهوه ای شد آن را از روی گاز بردارید.
  • این دمنوش را باید قبل از استفاده صاف کنید و اجازه بدهید سرد شود.
  • بعد از این که مقداری سرد شد می توانید آب لیمو و یا لیموی تازه را به آن اضافه کنید و بنوشید.

نکته : اگر مقداری از این چای باقی ماند می توانید آن را در یخچال نگهداری کنید ولی یادتان باشد که تنها ۲ روز قابلیت ماندگاری دارد.

دمنوش نوع دوم

این دمنوش برای شما خواص بسیار زیادی به همراه خواهد داشت زیرا باید از عسل درون آن استفاده کنید.

مواد لازم

  • کاکل ذرت خشک شده
  • عسل
  • آب

طرز تهیه

  1. مقداری آب را درون لیوان بریزید و به آن کاکل ذرت را اضافه کنید.
  2. در لیوان را ببندید و بگذارید یک روز تمام زیر نور خورشید بماند.
  3. بعد از گذشت زمان مورد نظر مقداری عسل را به دلخواه درون لیوان بریزید و بعد از حل شدن آن را میل کنید.

دمنوش ذرت

یادتان باشد که این دارو از زمان های گذشته مورد استفاده مردم بوده است اما خواصی که نام برده شد جدیدا کشف شده است و شما می توانید با خیال راحت برای مشکلات خود از کاکل ذرت استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو