اثرات مثبت و فواید رابطه جنسی در میانسالی

اثرات مثبت و فواید رابطه جنسی در میانسالی


منبع: بیتوته

112

1400/2/19

09:58


اثرات مثبت و فواید رابطه جنسی در میانسالی



فواید رابطه جنسی در میانسالی,زندگی جنسی افراد میانسال,فعالیت جنسی و میل جنسی افراد میانسال

فواید رابطه جنسی در میانسالی

 

رابطه جنسی در میانسالی

احتیاج به صمیمیت به سن مربوط نیست. مطالعات امروزه تاکید می کنند که اهمیت ندارد که جنسیت شما چیست، می توانید از رابطه جنسی خود همان گونه که آرزو دارید لذت ببرید. به طور طبیعی، رابطه جنسی در ۷۰ یا ۸۰ سالگی امکان دارد که مثل رابطه در ۲۰ یا ۳۰ سالگی نباشد ولی در برخی موارد رابطه جنسی در میانسالی می تواند بهتر و لذت بخش تر باشد

به علت بعضی از علل، افکار و مشکلات زوج های مسن تر از ایجاد رابطه در سنین بالاتر جلوگیری می کنند و زندگی جنسی خود را به پایان می رسانند. بعضی از بزرگسالان مسن تر به علت پیر شدن اندام و عملکردشان حس سراسیمگی می کنند در حالی که بعضی دیگر درگیر بیماری هستند یا همسر خود را از دست داده اند.

 

بدون داشتن اطلاعات صحیح و دید باز، این شرایط موقتی می توانند تبدیل به عادت های همیشگی شوند و شخص دائم از رابطه جنسی دور شود. شما نباید به این اتفاق اجازه دهید که دائما باقی بماند. زمانی که به دنبال آغاز دوباره یا بهبود زندگی جنسی خود هستید بسیار اهمیت دارد که کارهای جدیدی را امتحان کنید. چنانچه لازم است به دنبال مشاوره های اشخاص متخصص باشید.

 

فواید رابطه جنسی در میانسالی,زندگی جنسی افراد میانسال,فعالیت جنسی و میل جنسی افراد میانسال

زندگی جنسی افراد میانسال

 

عوامل اثرگذار بر زندگی جنسی در میانسالی

جامعه اغلب اهمیت خیلی زیادی برای جوانان قائل است و به همین علت خود به خود این افکار اشتباه که افراد مسن علاقه‌ای به برقراری رابطه جنسی ندارند، به وجود می‌آید. مردم هم که به طور طبیعی عادت دارند هر چیزی را که جامعه می گوید را قبول کنند، به همین علت در میانسالی رابطه جنسی برقرار نمی کنند.

 

همان گونه که بدن انسان با افزایش سن تغییر می‌کند، میل جنسی شخص هم تغییر می‌کند. این تغییرات فیزیکی اغلب در هر دو جنس مرد و زن به طور کاهش سطح هورمون‌ها و همینطور تغییر در گردش خون و سیستم عصبی است.

 

این تغییرات اغلب باعث به وجود آمدن مشکلات جنسی مانند اختلال در نعوظ در مردان و خشکی واژن در زنان می‌شود. هم اکنون برای این مشکلات جنسی و یا مشکلات جنسی مشابه درمان‌های گوناگونی وجود دارد.

 

شواهد نشان داده است که بعضی وقتها افزایش سن با کاهش اعتماد به نفس در روابط جنسی همراه است. تقریبا همه اشخاص، تغییراتی مانند این را تجربه می‌کنند. ولی این قضیه در بیشتر افراد مسن پایانی برای زندگی جنسی آن‌ها نخواهد بود.

 

هر دو عامل جسمی و روحی می‌توانند در رابطه جنسی اشخاص مسن اثر منفی بگذارد. شیوه های درمانی بسیاری وجود دارند که به شما در پیشرفت زندگی جنسی کمک می‌کنند.

 

فواید رابطه جنسی در میانسالی,زندگی جنسی افراد میانسال,فعالیت جنسی و میل جنسی افراد میانسال

فعالیت جنسی و میل جنسی افراد میانسال

 

علل تغییر در کیفیت فعالیت جنسی  در میانسالی

بیماری، ناتوانی و یا برخی از داروها می تواند این فعالیت را تحت تاثیر قرار دهد. ولی باید گفت که حتی بیماری های جدی هم نباید شما را از لذت فعالیت جنسی محروم کند.

 

از جمله ناراحتی های اثر گذار در این زمینه عبارتند از:

آرتروز

درد مفاصل راحتی نزدیکی و ارتباط را تحت تاثیر قرار می دهد. جراحی مفاصل  و یا داروهای مسکن درد می تواند در این زمینه مفید باشد. ورزش، استراحت ، حمام آب گرم و یا تغییر در حالت و چگونگی فعالیت جنسی میتواند موثر باشد.

 

درد های مزمن

علاوه بر آرتروز، دردهایی که بیش از اندازه طولانی می شود و یا وضعیت برگشتی دارد هم مشکل ساز خواهد بود و سبب مشکل خوابیدن، افسردگی و تحرک می شود. البته نباید فکر کنید که این دردهای مزمن به وجود آمده از افزایش سن است.

 

دیابت

خیلی از مردان مبتلا به دیابت مشکلی در ارتباط با فعالیت جنسی نخواهند داشت. اما دیابت کلا از کمتر مشکلاتی است که کیفیت نعوظ را تحت تاثیر قرار می دهد. و البته داروهای درمانی در این زمینه وجود دارد.

 

بیماری قلبی

باریک شدن و سختی دیواره شریان ها و یا به عبارتی تصلب شراین باعث تغییر رگ های خونی می شود و جریان آزاد و نرمال خون را تحت تاثیر قرار می دهد. فشار خون بالا هم چنین اثری به دنبال دارد. اشخاصی که دچار حملات قلبی می شوند امکان دارد به علت ترس از حمله ای دیگر از انجام فعالیت جنسی دوری کنند. البته احتمال پیدایش این مشکل کم است و  معمولا افراد دچار حمله بعد از سه تا شش هفته می توانند فعالیت جنسی خود را آغاز کنند البته با موافقت پزشک.

 

عدم کنترل ادرار

از دست دادن توانایی کنترل مثانه و یا نشت ادرار که معمولا به دنبال افزایش سن و به ویژه در زنان رایج تر است مشکل دیگری است که می تواند فعالیت جنسی را تحت تاثیر قرار دهد.

 

بی اختیاری به وجود آمده از فشار معمولا در طول ورزش ، عطسه، سرفه و یا بلند کردن اجسام سنگین رخ می دهد. به علت فشار وارد بر شکم در طول فعالیت جنسی و در نتیجه خروج ادرار هم برخی اشخاص از انجام این فعالیت دوری می کنند. ولی خبر خوب این است که این مشکل هم قابل درمان است.

 

سکته

توانایی جنسی اصولا به علت سکته تحت تاثیر قرار نمی گیرد. بیشتر امکان دارد که قابلیت نعوظ را تحت تاثیر قرار دهد. ولی نباید فکر کنید که فعالیت جنسی سبب سکته مجدد می شود.

 

جراحی

خیلی از اشخاص از انجام عمل جراحی به ویژه چنانچه در ارتباط با اندام تناسلی باشد نگران می شوند، مثلا برداشتن رحم. ولی باید گفت که این عمل هیچ اثری بر فعالیت جنسی نخواهد داشت.

 

برداشتن پستان

این جراحی که باعث برداشتن پستان زنان می شود هم اثری بر کیفیت جنسی نخواهد داشت. یعنی زنانی که این عمل را انجام می دهند هم همچنان قادر به پاسخ گویی نیاز جنسی هستند. ولی امکان دارد میل جنسی کم شود.

 

برداشتن پروستات

جراحی پروستات و برداشتن آن هم از جمله مواردی است که امکان دارد در این رابطه ایجاد مشکل کند. چون باعث از دست دادن کنترل ادرار و یا عدم توانایی نعوظ می شود.

 

داروها

برخی از داروها مانند داروهای فشار خون، آنتی هیستامین ها، داروهای ضد افسردگی، آرام بخش ها، کاهنده میل و اشتها، داروهای دیابت و یا برخی از داروهای گوارشی مانند رانیتیدین در این زمینه ایجاد مشکل می کنند. در صورتیکه چنین مشکلی به وجود آید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا فرمول دارو را عوض کند.

 

الکل

استفاده بیش از حد از الکل می تواند سبب پیدایش مشکل نعوظ شود و یا رسیدن به ارگاسم(اوج لذت) را در زنان دچار تاخیر کند.

 

فواید رابطه جنسی در میانسالی,زندگی جنسی افراد میانسال,فعالیت جنسی و میل جنسی افراد میانسال

عوامل اثرگذار بر زندگی جنسی در میانسالی

 

فواید رابطه جنسی در میانسالی

بهتر شدن سلامت ذهنی و جسمی: رابطه جنسی چربی‌ها را می‌سوزاند و باعث ترشح هورمون اندورفین به وسیله مغز می‌ شود و به طور شگفت‌آوری اضطراب را کاهش می‌دهد.

 

امید به زندگی را زیاد می شود: علاوه بر بهتر شدن سلامت فردی، رابطه جنسی می‌تواند به طول عمر هم اضافه می شود.

 

بهتر شدن روابط بین زوج‌ها: رابطه جنسی باعث نزدیکی و ایجاد رابطه عمیق بین زن و مرد خواهد شد.

 

ایجاد پناهگاه: رابطه جنسی این شانس را به شما می‌دهد که خشم و هیاهوی موجود در اطراف فرار کنید و در یک محیط آرام جای بگیرید.

 

فواید رابطه جنسی در میانسالی,زندگی جنسی افراد میانسال,فعالیت جنسی و میل جنسی افراد میانسال

تکنیک‌های تقویت رابطه جنسی سالمندان

 

تکنیک‌های تقویت رابطه جنسی سالمندان

با افزایش سن تعداد دفعات نزدیکی جنسی کم می شود و شاهد کاهش میل جنسی زنان سالمند و همینطور کاهش میل جنسی در مردان سالمند هستیم. آمار نشان می‌دهد که تنها ۴۰ درصد از خانم‌ها و آقایانی که در سن ۸۰-۶۵ قرار دارند از نظر جنسی فعال هستند و خانم‌هایی که در ۷۰ سالگی هستند در مقایسه با آن‌هایی که در ۴۰ سالگی هستند، بیشتر از روابط جنسی خود راضی‌اند و این بسیار تعجب آور است. در ادامه چند تکنیک برای تقویت رابطه جنسی درمیانسالی آورده شده است:

 

حرف زدن و برقراری ارتباط با شریک زندگی‌تان

بدن و احساسات شما در دوران پیری عوض می شود و امکان دارد از حرف زدن آشکار درباره رابطه جنسی، خجالت بکشید، ولی حرف زدن درباره رابطه جنسی سالمندان و نیازهایشان، بهترین راه برای برقراری رابطه عاشقانه است. بهتر است در دوران پیری با حرف زدن درباره  رابطه جنسی، حس نزدیکی میانتان را بیشتر کنید تا رابطه جنسی شما، صمیمیت و لذت بیشتری داشته باشد.

 

بر معاشقه و لمس عاشقانه، تمرکز کنید

معاشقه اساس عاشقانه و لذت بخش بودن رابطه جنسی سالمندان است. حتی چنانچه شما به علت معلولیت‌های جسمانی که دارید، قادر به برقراری رابطه جنسی نیستید، می‌توانید با بوسیدن و معاشقه، حس نزدیکی میان تان را تقویت کنید. در حقیقت با افزایش سن، تغییرات طبیعی در اشخاص به وجود می‌آید، ولی سالمندان باید راه‌های جدیدی را برای لذت بردن از تماس جنسی و صمیمیت پیدا کنند. گر چه رابطه جنسی سالمندان معمولا کم‌تر از رده‌های سنی دیگر است، ولی باید با معاشقه طولانی، نزدیکی و عشق میانشان را حفظ کنند.

 

خودتان را کشف کنید

به علت تغییرات جسمی که با افزایش سن در سالمندان اتفاق می افتد، باید احتیاجات خود را در رابطه جنسی بازیابی کنند و متوجه شوند که چه چیزی برای آن‌ها به طور مفید کار می‌کند (برای به ارگاسم رسیدن، به چه چیزی احتیاج دارند؟). رابطه جنسی سالمندان باید با روش های گوناگون و استفاده از عشق‌بازی و بازیگوشی‌های خاصی، انجام شود تا اشخاص با آزمایش شیوه های گوناگون، بهترین شیوه برای داشتن رابطه جنسی عاشقانه را دریابند.

 

در رابطه جنسی از چیزی خجالت نکشید و چنانچه در دوران پیری نمی‌توانید مثل جوانی‌تان، فعال و قدرتمند باشید و یا حتی چانچه دچار اختلال نعوظ شده‌اید، تلاش کنید با برقراری رابطه جنسی مکرر و تلاش زیاد، رابطه جنسی خود را تقویت کنید.

 

مراجعه به پزشک برای بهبود رابطه جنسی سالمندان

از دست دادن میل جنسی در سالمندان، مسئله ای بسیار متداول است که امکان دارد به علت استفاده از دارو‌ها (بعضی دارو‌ها بر میزان میل جنسی و توانایی ارگاسم اثر می‌گذارند) و یا بیماری‌ها گوناگون (مثل بیماری‌های قلبی عروقی، فشار خون بالا، دیابت، مشکلات هورمونی، افسردگی و اضطراب) به وجود آید.

 

کاهش میل جنسی در سالمندان تا اندازه ای طبیعی است، ولی چنانچه میل جنسی شما به طور چشمگیری کم شده است، بهتر است با مراجعه به پزشک مشکل خود را رفع کنید. دارو‌های گوناگونی برای افزایش میل جنسی و تقویت رابطه جنسی سالمندان در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد که بهتر است با مراجعه به پزشک و مشورت با او، از آن‌ها استفاده کنند.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو