آشنایی با تعدادی از بهترین موزه های مناسب برای کودکان و نوجوانان

آشنایی با تعدادی از بهترین موزه های مناسب برای کودکان و نوجوانان


منبع: همگردی

251

1400/2/19

10:02


بسیاری از افراد در سفرهایشان برای بازدید از موزه ها وقت زیادی می گذارند، ولی همه موزه ها بگونه ای نیستند که کودکان از آنها خوششان بیاید. در مقاله بهترین موزه های مناسب برای کودکان و نوجوانان قصد داریم تا شما را با تعدادی از موزه های دیدنی برای کودکان و نوجوانان آشنا کنیم. پس، با ما همراه باشید.

موزه آکروپلیس

موزه آکروپلیس از جمله موزه هایی بوده که برای کودکان بسیار مناسب است و آنها را جذب خود می کند. یکی از قابلیت های ویژه این مورد از موزه های دیدنی برای کودکان و نوجوانان، این است که تور آنلاین بازدید دارد و شما می توانید در خانه، گالری های مختلف و متنوع آن را مشاهده کنید.

موزه آکروپلیس

موزه بریتانیا

موزه بریتانیا جز بزرگترین موزه ها در دنیا بشمار می آید. شما با تورهای مجازی آن به راحتی می توانید در منزل به همراه کودکان از بخش های مختلفش بازدید و از منابع آموزشی متنوعش نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانیدموزه بریتانیا | دنیایی از شگفتی های ناشناخته در جهان

موزه بریتانیا

موزه کودکان ایندیاناپولیس

موزه کودکان ایندیاناپولیس در آمریکا از طریق تور مجازی این فرصت را برای افراد فراهم کرد تا بتوانند به راحتی از طریق وبسایت از قسمت های مختلف موزه بازدید کنند و سرگرم شوند.

موزه کودکان ایندیاناپولیس

موزه لوور

یکی از مشهورترین موزه های دنیا که تقریبا میتوان گفت همه مردم آن را می شناسند یا حداقل یکبار نامش به گوششان خورده است، موزه لوور هست. شما از طریق تور مجازی به راحتی می توانید از قسمت های گوناگون موزه، گالری آپولون و آثار دوران باستان دیدن نمایید. این موزه یکی از موزه های مناسب برای کودکان بوده و از طریق وبسایت، تماشای تابلوی مونالیزا هم امکان پذیر است.

بیشتر بخوانیدموزه لوور | بزرگ ترین و پربازدیدترین موزه جهان در پاریس

موزه لوور

موزه ملی هوافضای اسمیتسونین

در موزه ملی هوافضای اسمیتسونین فرصت فضانوردی برای کودکان فراهم شده است. شما می توانید به همراه فرزند خود به وبسایت این موزه مراجعه کنید و در آنجا از ویدیو و عکس هایی که وجود دارند، دیدن نمایید. همچنین با گوگل استریت ویو نیز می توانید بخش های گوناگون آن را از طریق تور مجازی دیده و نهایت لذت را ببرید.

موزه ملی هوافضای اسمیتسونین

موزه عروسک و فرهنگ ایران

در تهران یکی از مناسب ترین موزه ها برای کودکان، موزه عروسک و فرهنگ ایران بوده که موقعیت مکانی آن ابتدای سعدی شمالی و دروازه دولت است. در این موزه عروسک های متنوع مربوط به مناطق دیدنی کشور، صنایع دستی، پوشاک و لباس های سنتی وجود دارند. همچنین، در این موزه آیین های سنتی و مراسم های مختلف به کودکان معرفی می شوند و به این ترتیب، داستان و قصه های بومی هم ترویج پیدا می کنند.

موزه عروسک و فرهنگ ایران

هیومن پارک

هیومن پارک با موضوع بدن انسان یکی از بی مثال ترین مراکز هست. شما بواسطه آن می توانید به درون بدن سفر و اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با این موضوع و کارکرد اندامها را کسب نمایید. این بخش علاوه بر کودکان، برای بزرگسالان نیز مناسب و جالب بوده و شما می توانید با بازدید از آن سرگرم شوید.

موزه هیومن پارک تهران

موزه اتومبیل های سلطنتی

یکی دیگر از بهترین موزه های مناسب برای کودکان و نوجوانان، موزه اتومبیل های سلطنتی بوده که برای کودکان بویژه پسر بچه ها جذابی محسوب می شود. موزه اتومبیل های سلطنتی سعدآباد از دو قسمت اصلی و یک سالن اختصاصی شکل گرفته است.

موزه اتومبیل های سلطنتی

موزه علوم و فناوری

از دیگر موزه های مناسب برای کودکان، موزه علوم و فناوری است. این موزه نوعی موزه تعاملی محسوب می شود، چرا که در برخی از گالری های آن بچه ها می توانند به اشیای موزه دست بزنند و آنها را آزمایش کنند. همچنین، این موزه دارای چند گالری بوده که هر یک از این گالری ها به علم و دانش خاصی اختصاص یافته اند.

موزه علوم و فناوری

موزه حیات وحش هفت چنار

در محله بریانک تهران، موزه ای به نام موزه حیات وحش هفت چنار بوده که متعلق به دوره قاجار هست. این موزه سالن های بسیار زیادی دارد و علاوه بر اینکه حیات وحش را به نمایش می گذارد، یک موزه جذاب و مناسب برای کودکان است. از دیگر بخش های این موزه می توانیم به کتابخانه، سفره خانه سنتی، آکواریوم، قهوه خانه و غار اشاره کنیم. موزه هفت چنار به نوعی ادغامی از آثار طبیعی و مهره داران زنده و غیرزنده، پرندگان، خزندگان، پستانداران و نمایشگاه های زمین شناسی بوده و کودکان می توانند مطالب جدید و جالبی را یاد بگیرند.

موزه حیات وحش هفت چنار

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

ساختمان این موزه تهران معماری سنتی و جالبی دارد. در این موزه با وسعت 600 متر مربع، هیچ شی تاریخی پیدا نمی شود و از طریق ویدیو، تابلوهای نقاشی، عکس، مولاژ و دیگر شیوه های خلاقانه کودکان می توانند با تاریخ کشور آشنا شوند.

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد

در موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد پرندگان، پستانداران و خزندگان در معرض نمایش قرار دارند. کودکان می توانند به سینمای 6 بعدی، رویا پارک و کلبه عکس مراجعه کنند و لحظات خوب و خوشی را داشته باشند یا از سالن های مختلف آن نظیر سالن حشرات، سالن آبزیان و خزندگان و سالن آفریقا بازدید نمایند.

موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد

موزه تاریخ طبیعی همدان

در انتهای چهارباغ آزادگان، موزه ای قرار دارد که در آن گونه های گیاهی و حیوانی متنوعی دیده می شوند. در موزه تاریخ طبیعی همدان هزاران نمونه زنده، تاکسیدرمی شده و فسیلی پیدا می شوند که بازدیدکنندگان می توانند از آنها هم دیدن نمایند.

موزه تاریخ طبیعی همدان

موزه کارتون تبریز

در محوطه باغ گلستان، یک موزه دیدنی وجود دارد که عنوان اولین موزه کارتون در آسیا را از آن خود کرده است. در آن دو گالری، یک کتابخانه تخصصی، امور اداری و کلاس هم وجود دارند.

موزه کارتون تبریز

موزه حیات وحش سبزوار

در این موزه پلیکانهای تاکسیدرمی شده و گونه های گیاهی و جانوری بسیار زیادی بچشم می خورند که همگی بی مثال هستند.

موزه حیات وحش سبزوار

موزه تاریخ طبیعی تبریز

در بلوار آزادی، موزه ای تاریخی با نام موزه تاریخ طبیعی تبریز بوده که در آن تاکسیدرمی جانوران مختلف بچشم می خورد.

موزه تاریخ طبیعی تبریز

موزه تاریخ طبیعی اردبیل

از دیگر موزه های مناسب و جالب برای کودکان می توانیم به موزه تاریخ طبیعی اردبیل اشاره کنیم که در آنجا شما می توانید نمونه های تاکسیدرمی شده گیاهی و جانوری را ببینید.

موزه تاریخ طبیعی اردبیل

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو