نگاهی به باغ ماژورل مراکش یک مکان زیبا برای تفریح و گشت و گذار

نگاهی به باغ ماژورل مراکش یک مکان زیبا برای تفریح و گشت و گذار


منبع: آرگا

81

1400/2/19

10:13


باغ ماژورل یکی از باغ های معروف در کل دنیا است باغی که هم دارای کتاب فروشی است هم کافه گردی دارد و هم جاذبه های زیبایی همچون گل و گیاهان را در خود جای داده است از سویی عمارتی زیبا که تلفیق شده از هنر و فرهنگ است در این باغ خودنمایی می کند این باغ در سال ۱۹۲۴ در کشور مراکش ساخته شده است.

مراکش یکی از کشورهای پر جاذبه در نواحی ساحلی قاره آفریقا است این منطقه دارای آب و هوای نسبتا معتدل و مناسبی است جاذبه های متعددی که در این کشور واقع شده اند می توانند برای گردشگران زیادی مورد توجه باشند این منطقه مکان بسیار مناسبی برای گردشگرانی است که حرفه ای می باشند و به جهانگردی علاقه زیادی نشان می دهند. یکی از معروف ترین جاذبه هایی که در این کشور قرار دارند باغ زیبا و دیدنی ماژورل است این باغ دارای جاذبه های بسیار زیبایی است و یکی از برترین باغ های دنیا به شمار می آید این باغ در سال ۱۹۴۷ به یک مکان عمومی برای تفریح و گشت و گذار تبدیل شده است و از این رو هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا به این منطقه سفر می کنند خدمات رفاهی و گردشگری که در این باغ برای گردشگران ارائه می شود موجب شده است تا به یکی از مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شود. زیبایی های این باغ به میزانی است که خیلی از گردشگران آن را در زمره زیباترین باغ های جهان قرار داده اند و شما علاقه مندان در ادامه این بخش با جاذبه های زیادی از آن آشنا خواهید شد.

دیدنی های باغ ماژول را بشناسید:

شما گردشگران و علاقه مندان زمانی که به بازدید از این باغ می روید می توانید از جاذبه های زیادی در این باغ بازدید کنید بازتاب هایی از فرهنگ در این مناطق موجب می شود تا گردشگران زیادی از جاذبه های آن بازدید کنند. فرهنگ و هنر در میان مردمان آفریقایی این منطقه رنگ و رونق خاصی دارد و بیش از هر چیز می تواند توجه شما را به خود جلب کند. محوطه بسیار زیبایی که در این باغ می بینید دارای چشم اندازهای طبیعی خارق العاده ای است و می توانید چند ساعتی خود را در این باغ سرگرم کنید. نگاهی به کشور مراکش و جاذبه های آن می تواند شما را با این کشور گردشگری و فرهنگ غنی آن بیشتر آشنا کند که در این سفر با این تجربیات بیشتر آشنا می شوید.

 

ماژورل کجاست

تاریخچه این باغ:

این باغ در چه سالی و توسط چه کسی ساخته شده است؟ یکی از بزرگ ترین و زیباترین باغ های جهان در سال ۱۹۲۴ توسط یک فرد فرانسوی با نام ژاک ماژورل ساخته شده است و همانطور که پیش از این اشاره کردیم این باغ در سال ۱۹۴۷ در معرض عموم قرار گرفته است و به یکی از مکان های دیدنی در مراکش تبدیل شده است. این باغ دارای ویژگی های منحصر به فرد است و عوامل متعددی در این باغ وجود دارند که آن را در میان گردشگران ویژه کرده است به عنوان مثال: نوع معماری و نقاشی برجسته آن یکی از ویژگی های مهم در این باغ تلقی می شود.

ماژورل چه جاذبه هایی دارد

سازنده این باغ زیبا به دلیل اینکه دستی در هنر و نقاشی داشته است یک بنای بسیار زیبا خلق کرده است علت رفتن او به مراکش به دلیل مشکلات خانوادگی بوده است و همین موضوع موجب شد تا او محل سکونت خود را به یکی از زیباترین باغ های جهان تبدیل کند و امروزه آن را با نام باغ ماژورل در تمام دنیا می شناسند. در واقع این باغ محل زندگی این فرد هنردوست فرانسوی بوده است یک خانه معمولی که با وجود هنر و عشق به زیباترین شکل تغییر یافته است.

باغ ماژورل

این باغ یکی از مکان های دیدنی مراکش برای گردشگران است یکی دیگر از ویژگی های این باغ این است که محل زندگی آن همچنان دست نخورده و سالم است و به همین خاطر به یکی از موزه های مردم شناسی تبدیل شده است که اطلاعات مهمی درباره نحوه زندگی مردمان این منطقه در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. تلاش ژاک برای اینکه خانه شخصی خود را همانند دیگر خانه های محلی بسازد موجب شده تا این خانه بیشتر در دل مردمان این منطقه جای بگیرد.

نوع معماری بنا:

خانه ای که در این باغ می بینید از نوع معماری اسلامی الهام گرفته است مجموعه منسوجاتی که در این خانه به کار رفته اند و دست سازهای آفرایقایی هستند و در ساخت این بنا از انواع سنگ های آفریقایی، سرامیک، وسایل تزئینی و جواهرات استفاده شده است این موزه دارای طراحی بسیار فوق العاده ای است و می توانید در سفر خود به این منطقه از این جاذبه ها دیدن کنید.

زیبایی های ماژورل

بخش های مختلف باغ:

این باغ دارای بخش های مجزا و گوناگون است بخش های مهمی از آن را که گل ها و گیاهان تشکیل داده اند جالب است بدانید که در این باغ ۱۵ نوع پرنده زندگی می کنند از دیگر بخش های مهم در این باغ می توان به آب نما، حوضچه ورودی، گالری عشق، باغ درختان نخل، باغ بامبو، موزه بربر، باغچه کاکتوس، بوتیک، استخر نیلوفر آبی و عمارت کلاه فرنگی اشاره کرد.

هر یک از این بخش های باغ ماژورل دارای زیبایی های خاص می باشند به ویژه کافه و کتابفروشی آن که علاقه مندان زیادی دارد و به نوعی حال و هوای این باغ را نیز ویژه تر کرده است از سویی این منطقه محلی برای دید و بازدیدهای عشاق است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو