غرضی: اعتراضی به تصمیم شورای نگهبان نمی‌کنم

منبع: برترین ها

26

1400/2/19

10:45


محمد غرضی می‌گوید به تصمیم شورای نگهبان درباره شرایط ثبت‌نام در انتخابات اعتراضی نمی‌کند.

اعتمادآنلاین: محمد غرضی، فعال سیاسی و یکی از کسانی که برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ اعلام آمادگی کرده بود، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره این تصمیم گفت: من ۸۰ سال سن دارم و آنچه از سوی شورای نگهبان ابلاغ شده، قانون است. اگرچه ممکن است بعضا برخی از قوانین نیز عاری از بی‌عدالتی نباشد.

وی ادامه داد: به این تصمیم اعتراض نمی‌کنم؛ به دلیل این‌که اعتراض باید ازجانب حزب و تشکیلات باشد و کسی که اعتراض می‌کند، باید این موارد را داشته باشد تا پیگیری کند اما من نه به حزب و نه به تشکیلات اعتقاد ندارم فلذا تنها به صورت طرح مطلب مسائل را بیان کرده و پیگیری دیگری نمی‌کنم.

غرضی با بیان این که انتخابات در اختیار شورای نگهبان است و می‌تواند درباره آن تصمیم بگیرد، تاکید کرد: تشخیص شورای نگهبان این است، پیش از این آقای کدخدایی گفته بودند که این مجلس هم به دنبال گرفتن اختیارات شورای نگهبان همچون مجلس دهم است.

وی با بیان این که «شورای نگهبان اجازه نمی‌دهد اختیاراتش گرفته شود»، ادامه داد: البته این تصمیمات بخشی از جامعه را از شرکت در انتخابات محروم می‌کند و طبیعی است که عده ای دلسرد شوند اما مجری قانون خود مسئولیت این کار را دارد.

غرضی همچنین خاطرنشان کرد: شورای نگهبان در سال ۹۲ ما را تایید کرد و در سال ۹۶ هم تایید نکرد. حالا هم من اعلام کرده بودم که می‌آیم تا تورم را صفر، ارزش پول ملی را تثبیت و فقر را از جامعه ریشه کنم. لازمه همه این موارد ممانعت از رانت خواری دولت و مجلس است.

وی همچنین تاکید کرد که چهار هزار میلیارد دلار بعد از انقلاب درآمد دولت‌ها بوده است و رانت‌خواری بیش از دو تا سه هزار میلیارد را از بین برده است.

غرضی خاطرنشان کرد: علت اصلی رانت‌خواری در قوانین تبعیض‌آمیز است؛ این که اجازه می‌دهند نرخ ارز چند نرخی باشد یا نرخ وام بانکی چند نرخی باشد و مسائلی از این دست عوامل اصلی رانت‌خواری است. این موارد را در طی مدتی که وزیر بودم در دولت و مجلس بارها گفته‌ام.

وی همچنین گفت: انقلاب اسلامی زمانی رخ داد که من بین ۳۰ تا ۴۰ ساله بودم و در آن زمان ۵ مرتبه حضرت امام(ره) بنده را به عنوان نخست‌وزیر معرفی کردند اما بقیه دستگاه‌ها به خصوص دستگاه‌های ستادی مخالف بودند. جوان که بودم می‌گفتند جوان است و نمی‌شود و حالا هم می‌گویند پیر است و نمی‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو