روز جهانی مادر، مراسم و انواع هدایای پیشنهادی

روز جهانی مادر، مراسم و انواع هدایای پیشنهادی


منبع: نی نی بان

131

1400/2/19

11:06


روز جهانی مادر

نوزدهم اردیبهشت، مصادف با 9 می، روز جهانی مادر است. اگر به دنبال هدیه‌ای برای مادر هستید، جای مناسبی را انتخاب کرده‌اید. ما در این مطلب، شما را درباره خرید هدیه روز مادر راهنمایی می‌کنیم.
روز مادر که فرا می‌رسد، حس‌های مختلفی را برای همه به وجود می‌آورد. برخی این روز را در کنار مادر خود جشن می‌گیرند و برخی دیگر از فاصله دور با هم ملاقات می‌کنند.

روز جهانی مادر در کشورهای مختلف
سنت‌ها، هدایا و حتی خود این روز هم از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. در این مطلب، ابتدا شما را با هدیه‌هایی بی‌نظیر که در سراسر دنیا به مادران ارائه می‌شود، آشنا می‌کنیم.


هدیه روز مادر


روز جهانی مادر در ژاپن
روز مادر در ژاپن، با نقاشی کودکان از مادرانشان جشن گرفته می‌شود. بچه‌ها این نقاشی‌ها را به مادرشان تقدیم می‌کنند، یا به مسابقات هنری می‌پردازند.
دادن گل به مادر (همانطور که در اکثر کشورها وجود دارد) در ژاپن هم هست، اما در ژاپن در این روز به مادرها گل میخک می‌دهند.
شما هم می‌توانید این کار را انجام بدهید و حتی در توضیح این کارتان بگویید که گل میخک، هدیه فرزندان ژاپنی به مادرهایشان است. حتی می‌توانید با گل میخک، کارت تبریک درست کنید و این هدیه را کاملا منحصر به فرد و ماندنی سازید.
گل‌ها هدایی ساده و زیبا هستند که در عین حال عشق و محبت شما را به هدیه‌گیرنده منتقل می‌کنند. به راحتی می‌توانید برای مادرتان گل تهیه کنید. گل می‌تواند به تنهایی یک هدیه خاص باشد یا اینکه آن را در کنار یک هدیه دیگر به مادرتان بدهید. می‌توانید شاخه‌های گل یا حتی یک گلدان برای او تهیه کنید. انتخاب با شماست.


هدیه برای روز مادر


مکزیک و روز جهانی مادر
موسیقی، قسمت بزرگی از جشن‌های روز مادر در مکزیک است. رسم است که بچه‌های کوچک‌تر برای مادران خود، هدیه‌هایی را درست می‌کنند و و بچه‌های بزرگ‌تر هم برای مادرشان هدیه می‌خرند. روز مادر در مکزیک به شکلی رنگارنگ جشن گرفته می‌شود.
شما هم می‌توانید هدایایی رنگارنگ را برای مادرتان در نظر بگیرید. مثلا خرید شمعدان‌هایی رنگارنگ، ایده خوبی است.

تایلند
روز مادر در تایلند 12 آگوست مصادف با روز تولد ملکه تایلند است. هدیه سنتی روز مادر در تایلند یک گل یاس است که به تنهایی یا در کنار یک هدیه دیگر قرار می‌گیرد. شما هم می‌توانید چنین هدیه‌ای به مادرتان بدهید: گل‌های زیبا و معطر یاس که عطر آن‌ها فضای خانه را پر کند.
هدیه دادن گل طبیعی، جذابیت خاصی دارد، اما خب شاید شما جزو افرادی باشید که ترجیح می‌دهید گل مصنوعی بخرید. در این صورت، می‌توانید به مادرتان گل‌های مصنوعی یاس هدیه بدهید و حتما فلسفه خرید گل یاس را هم بگویید.


گل یاس


انگلستان
روز مادر در انگلستان (معروف به یکشنبه مادر) در واقع به عنوان تعطیلاتی مذهبی برای بزرگداشت و تشکر از مریم مقدس برگزار می‌شود.
در گذشته در این روز به مادران هدیه‌هایی سنتی مانند گل و کیک می‌دادند، اگر چه طی سال‌های اخیر، این هدایا به عطر، لباس یا جواهرات تغییر یافته است.

لهستان
روز مادر در لهستان در 26 می جشن گرفته می‌شود. کودکان در لهستان کارت‌هایی با گل تزئین شده و یک یادداشت شخصی به مادرانشان می‌دهند.

آمریکا
روز مادر برای اولین بار در ایالت ویرجینیا در سال 1912 میلادی به رسمیت شناخته شد. دو سال بعد، وودرو ویلسون، رئیس جمهور آن دوره، دوم ماه می را به عنوان تعطیل رسمی و روز مادر اعلام کرد.
روز مادر در آمریکا با شور و شوق زیادی جشن گرفته می‌شود و جالب است که بدانید پس از روز ولنتاین و کریسمس، این سومین جشن بزرگ در این کشور است.
در آمریکا، فرزندان به مادرشان، گل و کارت تبریک می‌دهند. یکی از هدایای این روز آماده کردن وعده‌های غذایی ویژه و بردن صبحانه مادران در رختخواب است. این هم می‌تواند ایده جالبی باشد.


کارت تبریک


روز جهانی مادر در استرالیا
در استرالیا روز مادر در دوم ماه می برگزار و به روشی مشابه ایالات متحده و کانادا جشن گرفته می‌شود.
به طور سنتی، کودکان برای ادای احترام به مادران خود گل میخک هدیه می‌دهند. میخک سفید به معنای مادر متوفی و یک میخک رنگی به معنای این است که مادر هنوز زنده است.
کودکان در استرالیا در روز مادر، برای مادرشان صبحانه آماده می‌کنند و این صبحانه را به رختخواب او می‌برند.
استرالیایی‌ها در این روز به مادربزرگ و سایر زنانی که دوستشان دارند، هم هدیه می‌دهند.


روز جهانی مادر در استرالیا


فرانسوی‌ها و روز جهانی مادر
اگر چه سنت احترام به مادر از 100 سال پیش وجود داشته است، اما تعطیلاتی که به مناسبت روز مادر در فرانسه برگزار می‌شود، تا سال 1950 میلادی رسمی نشده بود.
روز مادر در فرانسه، در درجه اول یک تعطیلات خانوادگی است که به مادرها گل و کارت تبریک اهدا می‌شود.

انواع هدیه روز جهانی مادر
حالا که با روز جهانی مادر و هدیه‌هایی که در این روز به مادران داده می‌شود، آشنا شدیم، خوب است چند هدیه دیگر را هم نام ببریم.

در استرالیا روز مادر در دوم ماه می برگزار و به روشی مشابه ایالات متحده و کانادا جشن گرفته می‌شود. به طور سنتی، کودکان برای ادای احترام به مادران خود گل میخک هدیه می‌دهند. میخک سفید به معنای مادر متوفی و یک میخک رنگی به معنای این است که مادر هنوز زنده است.


عطر و اسپری
شاید شما جزو گروهی باشید که نمی‌خواهند روز جهانی مادر را فقط با خرید گل و کارت تبریک، جشن بگیرند، در این صورت مثل همیشه خرید عطر و اسپری، می‌تواند یک انتخاب باشد. برای خرید عطر و اسپری، در وهله اول لازم است سلیقه مادرتان را بدانید. آیا او عطرهای گرم دوست دارد یا عطرهای سرد؟ به مارک خاصی علاقه دارد؟ از برند خاصی استفاده می‌کند؟ برای خرید عطر و اسپری، همه این موارد را در نظر بگیرید. و خب، اگر بودجه کمتری دارید، اسپری را انتخاب کنید.

شال و روسری
خرید شال و روسری، هم ایده بسیار خوبی است. باز هم سلیقه مادرتان را در نظر بگیرید. به این موضوع هم فکر کنید که چه رنگ‌هایی با رنگ پوست او هماهنگی دارد.


هدیه روز جهانی مادر


انواع لباس
می‌توانید برای روز جهانی مادر، لباس را هم به عنوان یک هدیه در نظر بگیرید. قطعا باید سایز مادرتان را بدانید یا این‌که با فروشنده هماهنگ باشید که اگر لباس اندازه نباشد، آن را تعویض کنید.


بیشتر بخوانید: ایده‌هایی دیگر برای هدیه روز مادر


وسایل خانه
برای خرید وسایل خانه به عنوان هدیه روز مادر، کمی بیشتر باید فکر کنید. آیا مادرتان چنین هدیه‌ای را دوست دارد؟ اگر او دارای روحیه رمانتیک است دور این گزینه را خط بکشید. اگر می‌بینید که مادرتان به وسیله خاصی در خانه نیاز دارد، آن را در یک فرصت دیگر برایش تهیه کنید. اما شاید مادرتان جزو آن گروهی باشید که اتفاقا چنین هدایای کاربردی را می‌پسندد، همین گزینه را انتخاب کنید. شاید هم بتوانید برایش وسایل آشپزخانه نو تهیه کنید.

موسیقی، قسمت بزرگی از جشن‌های روز مادر در مکزیک است. رسم است که بچه‌های کوچک‌تر برای مادران خود، هدیه‌هایی را درست می‌کنند و و بچه‌های بزرگ‌تر هم برای مادرشان هدیه می‌خرند. روز مادر در مکزیک به شکلی رنگارنگ جشن گرفته می‌شود.


کتاب
خرید کتاب، همیشه یک گزینه عالی است. بیشتر مادرها به خواندن رمان علاقه دارند، بنابراین می‌توانید یک کتاب رمان برای مادرتان بخرید. اما اگر مادر شما جزو آن گروهی است که رمان نمی‌خوانند، خرید کتاب‌های روانشناسی و شعر هم کاملا مناسب است.

هدایای شخصی‌تر
می‌توانید هدیه روز مادر را شخصی کنید. یعنی چی؟ یعنی هر چیزی که مادرتان دوست دارد می‌تواند به عنوان گزینه‌ای برای هدیه روز مادر انتخاب شود. خودتان هم می‌توانید ایده‌های خلاقانه‌ای را اجرا کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو