پرورش گل آپارتمانی کالانکوا در منزل + رازهای نگهداری این گل زیبا در آپارتمان

پرورش گل آپارتمانی کالانکوا در منزل + رازهای نگهداری این گل زیبا در آپارتمان


منبع: تاپ ناز

120

1400/2/19

12:58


پرورش و نگهداری گل آپارتمانی کالانکوا

گیاه کالانکوا بیش از 100 نوع مختلف دارد و تعداد معدودی از آنها به عنوان گیاه آپارتمانی مورد استفاده قرار می گیرد. گل های زیبایی دارد که به رنگ قرمز، زرد، صورتی و یا سفید هستند.

مانند دیگر گیاهان خانگی، این گیاهان نیاز به مراقبت ویژه ندارند و خیلی آسان قابل نگهداری هستند. این گیاهان در فصل بهار شکوفا می شوند ولی بعضی از پرورش دهندگان حرفه ای، با تامین کردن شرایط مناسب این گیاه را محبور به شکوفا شدن در تمام طول سال می کنند.

آفات گیاه

گیاهان گالانکوا مستعد به افتاب مختلف می باشد که می توان به کنه های عنکبوتی و حشرات اشاره کرد. در صورت مسیع نبودن آلودگی می توانید با دستمال آغشته شده به سموم دفع آفات، آفات را از بین ببرید.

شرایط مناسب رشد

 

آب

این گیاه مانند کاکتوس می تواند آب را در خود ذخیره کند و به همین دلیل نیاز به آبیاری زیاد نیست زیرا آب دادن زیاد باعث پوسیدگی ریشه می شود. کمبود آب هم باعث کند شدن سرعت رشد گیاه می شود.

بهترین موقع برای آبیاری گیاه وقتی است که خاک آن خشک شده باشد. برای آبیاری گیاه، از خیس کردن برگ های آن باید خودداری کرد و فقط خاک را مرطوب کنید.

نور

این گیاه نیاز به نور غیر مستقیم خورشید دارد و در صورت عدم تامین نورد مورد نیاز برای این گیاه، لکه های قرمز رنگ روی برگ های آن ایجاد می شود و لازم به ذکر است که قرارگیری در معرض نور خورشید به صورت مستقیم باعث قهوه ای شدن برگ های آن می شود. قرار گرفتن گیاه در مقابل نور خورشید در فصول سرد سال مشکلی برای گیاه ایجاد نمی کند.

مطلب پیشنهادی: نحوه نگهداری و پرورش گل زنجبیلی در منزل

دما

این گیاه بومی مناطق گرمسیری است و نیاز به نگهداری در محیط های با هوای معتدل دارد. این گیاهان در دمای 15 تا 29 درجه سانتی گراد از رشد ایده آلی برخوردار می شوند و قرارگیری در محیط های سرد، تهدید کننده زندگی این گیاهان می باشد. می توانید این گیاه را در طول فصول گرم سال در فضای بیرون منزل نگهداری کنید ولی باید توجه داشته باشید که نباید این گیاه را در باغچه پرورش دهید و آنها فقط درون گلدان رشد می کنند.

پرورش گل آپارتمانی کالانکوا

خاک

این گیاه نیاز به خاک سبک حاوی پرلیت و ماسه است. بستری مناسب و مبتنی بر زغال سنگ هم برای این گیاه ضروری است.

گلدان مناسب

این گیاه ریشه های حساسی می باشد، استفاده از گلدان های سفالی برای پرورش این گیاه مناسب تر است زیرا این نوع گلدان ها تهویه مناسبی در مقایسه با دیگر گلدان ها دارند و وجود سوراخ های زهکشی در انتهای گیاه بسیار مهم است.

تعویض گلدان

برای رشد بهتر ریشه های گیاه و پرپشت شدن آن بهتر است که هر سال در فصل رشد، گیه را به خاک گلدان و خاک جدید انتقال دهید.

پرورش گل آپارتمانی کالانکوا

کود دهی

این گیاه نیاز به کود دهی به دفعات و مقادیر کم دارد. بهتر است موقع خریداری این گیاه، از کود دهی به آن اطمینان حاصل کنید تا نگرانی در این مورد تا چند ماه آینده برای شما وجود نداشته باشد.

هرس کردن

این گیاه نیاز به هرس کردن خاص ندارد و فقط کافی است برگ های خشک شده و زرد آن را جدا کنید که این امر ممکن است با آبیاری بیش از حد گیاه بروز پیدا کند.

تکثیر

برای رشد گیاهان از روش قلمه زنی استفاده می شود. برای انجام دادن این کار در ابتدای فصل رشد، قسمتی از ساقه گیاه را برش دهید و آن را درون خاک گرم و مرطوب بکارید که حفظ رطوبت خاک، نقش مهمی در فرآیند ریشه زایی قلمه ها دارد.

پرورش گل آپارتمانی کالانکوا

انواع مختلف گونه های گیاه کالانکوا

گونه بلافلدیانا محبوب ترین گونه گیاه کالانکوا می باشد که در رنگ های مختلف پرورش پیدا می کند و فصل بهار شکوفا می شود.

دیگر گونه های این گیاه عبارتند از:

بهارنسیس:این گونه از گیاهان کالانکوا دارای برگ های بزرگ سبز با سایه قرمز اند.

پیناتا:این گیاهان دارای برگ های بزرگی هستند که در حاشیه آن ها برگ های کوچکتری ایجاد می‎شود.

منگینی:این گیاهان دارای گل های آویزانند.

پورپیرکالی:این گیاهان نیز دارای گل های آویزان می‎باشند.

مطلب پیشنهادی: “گل سنبل” عکس های گل سنبل و پرورش گل زیبای سنبل

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو