بهترین روش کاشت مو برای زنان چیست ؟ | هزینه کاشت مو زنان

منبع: زیبامون

212

1400/2/19

14:28


در این بخش از زیبامون به بررسی بهترین روش کاشت مو برای زنان پرداخته ایم. با ما همراه باشید و اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنید.

بهترین روش کاشت مو برای زنان چیست ؟ | هزینه کاشت مو زنان

روش های زیادی برای درمان ریزش موی زنان وجود داره. این روش ها میتونه شامل استفاده از کرم ها و شامپوهای موضعی مثل ماینوکسیدیل ، درمان هورمونی ، نور درمانی ، ویتامین ها و جایگزینی مواد معدنی ، تغییر رژیم غذایی و یا کاشت مو برای زنان باشه.

اما قبل از اینکه روش درمانی مناسبی برای برطرف کردن کم پشتی و ریزش مو خانم ها توصیه بشه لازمه ابتدا دلیل اصلی ریزش موها مورد بررسی قرار بگیره و بعد بهترین و موثرترین درمان برای این مشکل تجویز بشه.

ما در این بخش از زیبامون دات کام ابتدا علت های اصلی ریزش مو زنان رو بررسی کردیم و بعد بهترین روش کاشت مو برای زنان رو معرفی کردیم. با ما همراه باشید و اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید.

 

علت ریزش مو زنان چیست؟

ریزش مو در زنان به دلایل مختلفی ممکنه ایجاد بشه که در زیر برخی از دلایل اصلی ریزش مو خانم ها رو توضیح دادیم:

 

1. آلوپسی آندروژنیک (Androgenetic alopecia)

این نوع از ریزش مو یک ریزش مو ارثی و وابسته به ژنتیک هست که با نازک شدن مو در مرکز سر همراه بوده و جز رایج ترین نوع ریزش مو در زنان و مردان بوده و در حدود 20 درصد از زنان هم ایجاد میشه. به این نوع ریزش مو طاسی با الگوی مردانه هم گفته میشه.

 

2. آلوپسی آره آتا (Alopecia areata)

آلوپسی آره آتا یا ریزش مو سکه ای ،  یکی از مشکلاتی هست که علت آن مشخص نبوده و هم در آقایان و هم در خانم ها دیده میشه و باعث ریزش مو تکه ای یا سکه ای در قسمت های مختلف سر ، صورت و ابروها میشه. 

 

3. تلوژن افلوویوم (Telogen effluvium)

این شرایطی هست که باعث ریزش مو در کل پوست سر میشه و ممکنه مزمن هم باشه. این نوع از ریزش مو معمولا به دلیل یک رویداد استرس زا ، تب شدید ، کمبود شدید رژیم غذایی یا از دست دادن خون زیاد در قاعدگی شدید ایجاد میشه و ممکنه یک پدیده موقتی هم باشه.

 

4. سندرم آناژن شُل یا سست (Loose anagen syndrome)

این مورد شرایطی هست که باعث ریزش مو قبل از کامل شدن چرخه رشد طبیعی میشه. در این موارد ، به راحتی ، با شانه زدن یا برس کشیدن نرمال ، موها به آسانی و بدون درد از پوست سر جدا میشن. این نوع ریزش مو باعث کم پشتی موها در تمام قسمت های سر میشه.

 

5. آلوپسی کششی (Traction alopecia)

استفاده از مدل مو و بافت موهای محکم و سفت هم یکی دیگه از دلایلی هست که با گذشت زمان باعث آسیب دائمی به مو و پوست سر میشه و باعث ریزش مو خواهد شد.

 

انواع ریزش مو در زنان

 

حتما بخوانید: 7 درمان گیاهی ریزش مو + دلایل ریزش مو در آقایان و خانم ها

 

6. مواد شیمیایی (Chemicals)

برخی از مواد شیمیایی که برای حالت دادن به موها استفاده میشن  هم می تونن به مرور زمان باعث آسیب دائمی به مو و پوست سر و در نتیجه ریزش مو بشن.

 

7. تریکوتیلومانیا یا کندن مو وسواسی (Trichotillomania)

کندن مو وسواسی یکی از اختلالات روانی رایجی هست که باعث ایجاد تمایلی قوی و کنترل‌ ناپذیر برای کندن موهای خود میشه. این اختلال با گذشت زمان میتونه باعث ریزش مو دائمی بشه.

 

8. آلوپسی زخم یا اسکار (Scarring alopecia)

گاهی اوقات ممکنه در اثر ایجاد زخم در پوست سر ، ریزش مو ایجاد بشه. آلوپسی زخم به طور معمول بالای پوست سر رو درگیر می کنه و معمولا در خانم ها دیده میشه. این وضعیت بیشتر در زنان آفریقایی شایع بوده و اعتقاد بر این است که با کشیدن مداوم و محکم بستن موها یا پیچ خوردن موها همراه هست. نوعی آلوپسی اسکار هم ممکنه در زنان یائسه ایجاد بشه. در این مورد با التهاب فولیکول های مو و زخم های بعدی همراه خواهد بود.

 

9. بارداری (Pregnancy)

تغییرات هورمونی و استرس بارداری هم ممکنه باعث ریزش موی موقتی بشه.

 

ریزش مو زنان

 

حتما بخوانید: برای جلوگیری از ریزش مو چه باید کرد [100 درصد موثر]

 

بهترین روش کاشت مو در زنان

اگرچه درمانی مختلفی برای ریزش موها وجود داره اما روشی که برای هر فرد تعیین و تجویز میشه باید با توجه به دلیل ایجاد کننده این مشکل باشه تا اثربخشی خوبی در این زمینه داشته باشه. گاهی اوقات ممکنه برای برطرف کردن طاسی یا کم پشتی موها ، کاشت مو برای زنان تجویز بشه. 

طبق نظر متخصصین ، بهترین روش کاشت مو در زنان روش FUE هست و میتونه نتایج دائمی و چشمگیری رو به همراه داشته باشه. 

 

کاشت مو برای زنان چگونه است؟

به طور کلی کاشت مو برای زنان تفاوت زیادی با کاشت مو برای مردان نداره. روش کاشت مو FUE یکی از روش های تایید شده برای کاشت مو هست که در آن مو از ناحیه اهدا کننده (بانک مو) استخراج میشه و در سوراخ های کوچک ایجاد شده در ناحیه گیرنده روی پوست سر ، کاشته میشه.

 

مراحل کاشت مو برای زنان به ترتیب زیر هست:

 

  • در کاشت مو زنان به روش FUE ، ابتدا قسمت هایی از پوست سر که دچار طاسی یا کم پشتی مو شده توسط پزشک مورد بررسی قرار میگیره و عکسبرداری میشه. 

 

  • در مرحله بعدی پزشک با دقت قسمتهایی از سر که نیاز به کاشت مو دارند رو مشخص میکنه و سپس قسمتهایی از مو که قرار هست به عنوان اهدا کننده (بانک مو) باشند هم مورد بررسی قرار میده. ناحیه اهدا کننده قسمتی از سر هست که موهای پیوندی رو به ناحیه گیرنده و طاس سر اهدا خواهد کرد.

 

  • بعد از اینکه قسمت اهدا کننده مو مشخص شد (معمولا این قسمت در پشت سر و یا قسمتی که دارای موهای پرپشت بوده و تمایلی به ریزش هم ندارند انتخاب میشه) استخراج فولیکول آغاز میشه. این استخراج با استفاده از ابزارهای جراحی با اندازه میلی متری به نام پانچ (punche) انجام میگیره.

 

  • بعد از ایجاد برش با استفاده از پانچ ، واحدهای فولیکولی با کمک پنس بسیار ظریف از پوست سر استخراج میشن. ممکنه در یک روز حدود 1000 تا 2000 فولیکول از قسمت اهدا کننده استخراج بشه که این تعداد با توجه به تراکم مو و فولیکول مو در قسمت اهدا کننده ، از یک فرد به فرد دیگر متفاوت خواهد بود.

 

  • فولیکول های استخراج شده باید در یک محلول مخصوص نگه داری بشن و مراحل آماده سازی فولیکولها توسط متخصص کاشت مو انجام میگیره. حفظ و نگهداری فولیکولها استخراج شده از اهیمت خیلی بالایی برخودار هست و این مرحله با دقت خیلی بالایی انجام میگیره و فولیکول ها باید کاملا هیدراته و در دمای ایده آل قرار بگیریند تا برای کاشت مو اماده باشند.

 

  • در این مرحله ، قسمت گیرنده مو رو بی حس می کنند و سوراخ های خیلی ریز (میکرو سوراخ) در قسمت های گیرنده فولیکول ایجاد میشه. عمق این سوراخ ها با توجه به اندازه و طول فولیکول ایجاد میشه و زاویه و جهت رشد مو در آینده رو مشخص میکنه تا موها بعد از رشد کردن شکلی شبیه به موهای طبیعی که در ناحیه گیرنده داشته باشند.

 

  • سپس فولیکول ها با استفاده از ابزارهای دقیق و مخصوص کاشت مو در سوراخ های ایجاد شده کاشته میشن و با توجه به مقدار موهای موجود در هر واحد فولیکول ، 1 تا 4 تار مو برای کاشت در دسترس وجود داره.

 

  • در نهایت موهای کاشته شده بعد از 3 هفته می ریزند و موهای جدید بعد از 4 ماه رشد می کنند و در کمتر از یک سال شکل و ظاهری طبیعی برای موی زنان ایجاد خواهد شد.

 

قبل و بعد از کاشت مو زنان

 

کاشت مو برای موهای کم پشت زنان

از انجایی که برای کاشت مو به یک بانک مو خوب و بدون ریزش نیاز هست ممکنه کاشت مو برای موهای کم پشت زنان تاثیر خوبی نداشته باشه. زیرا در اثر کم پشت شدن موی زنان ، موهای تمام قسمت های پوست سر تحت تاثیر قرار میگیره.

در این شرایط پزشک یک ارزیابی میکروسکوپی برای تعیین محل و درصد نازک و کم‌ پشت شدن مو زنان انجام میده. زنانی که دچار ریزش مو و کم‌ پشتی مو با درصد بالا هستند معمولا برای کاشت مو گزینه و کاندید مناسبی نخواهد بود.

 

حتما بخوانید: موهای کم پشت، درمان های گیاهی و دارویی + رنگ موی مناسب

 

کاشت مو زنان پیشانی بلند

بلند بودن پیشانی هم ممکنه در اثر ریزش مو به وجود بیاد و باعث میشه تا پیشانی بلندتر از حد معمولا دیده بشه و هم ممکنه برخی از خانم ها از زمان تولد داری پیشانی بلندی بوده و این حالت رو در بزرگسالی نپسندند. زیرا بلند بودن پیشانی میتونه زیبایی چهره خانم ها رو تحت تاثیر قرار بده. 

اگه موهای قسمت پشت سر ریزش نداشته باشند و از استحکام خوبی برخوردار باشند میشه با استفاده از کاشت مو ، پیشانی بلند زنان رو کوتاه کرد و شکل و ظاهری طبیعی رو برای قسمت پیشانی و خط رویش موها به وجود اورد. معمولا از روش کاشت مو FUT بری این منظور استفاده میشه و اثربخشی خیلی خوبی رو هم به همراه خواهد داشت.

 

کاشت مو پیشانی بلند

 

حتما بخوانید: کاشت مو، بهترین روش کاشت و پیوند موی سر

 

آیا کاشت مو برای زنان جواب می دهد؟

اگر موهای قسمت اهدا کننده یا بانک مو در زنان به اندازه کافی مناسب باشه ، کاشت مو در زنان جواب میده. اما اگه الگوی ریزش مو در تمام قسمت های سر وجود داشته باشه و بانک مو مناسبی برای اهدا فولیکول مو در پوست سر زنان وجود نداشته باشه در این صورت ممکنه کاشت مو در زنان گزینه مناسبی نباشه و از سایر روش های درمانی برای کاهش ریزش مو و کمک به رشد مجدد موها استفاده بشه.

 

هزینه کاشت مو برای زنان

هزینه کاشت مو برای زنان به روش fue در هر شخص با توجه به قسمت طاسی سر ، بانک مو ، امکانات و تجهیزات کلینیک کاشت مو ، تخصص و مهارت پزشک ، تراکم مورد نظر برای کاشت مو و سایر عوامل متغیر هست و نمیشه یک قیمت و هزینه یکسان برای کاشت مو زنان بیان کرد. اما به طور میانگین باید برای هزینه کاشت مو زنان به روش fue چیزی در حدود 7 تا 15 میلیون تومان در نظر بگیرید!

 

حتما بخوانید: خطرات کاشت مو در مراکز غیر تخصصی

 

سخن آخر

کاشت مو زنان یکی از گزینه های خیلی مناسب برای برطرف کردن طاسی مو زنانه و یا پوشش دادن خط رویش مو و ریزش موها در قسمت شقیقه و پیشانی هست و کمک میکنه تا شکل و ظاهر طبیعی برای موهای زنان به وجود بیاد و زیبایی چهره خانم ها به بهترین شکل ممکن بازیابی بشه. اگه قصد کاشت مو دارید بهتره حتما یک جلسه مشاوره با پزشکان متخصص داشته باشید تا هم علت اصلی ریزش موهای شما مورد بررسی قرار بگیره و هم بهترین و مناسب ترین روش کاشت مو یا درمان ریزش مو و رشد مجدد موها برای شما تجویز بشه تا بتونید زیبایی موهاتون رو دوباره به دست بیارید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو