تقویت مو با روغن زیتون + روش های استفاده از روغن زیتون برای زیبایی موها

منبع: تاپ ناز

441

1400/2/19

15:04


می توانید از روغن زیتون برای داشتن موهای پر پشت استفاده کنید و موهایتان را تقویت کنید زیرا زیتون ماسک مویی طبیعی و گیاهی برای استحکام زیبایی ساقه مو و ریشه مو است. در ادامه اطلاعاتی درم ورد خواص روغن زیتون برای مو و روش های استفاده از آن را می خوانید.

از سال های قبل خواص روغن زیتون برای سلامت مشخص شده است و به جز فواید بیشماری که به صورات خوراکی دارد برای محصولات زیبایی هم استفاده می شود. روغن زیتون باعث حفظ زیبایی بیرونی و ظاهری می شود و برای این منظور از روغن زیتون برای تقویت موی سر استفاده می شود. در ادامه تاثیر فوق العاده تقویت مو را با روغن زیتون می خوانید.

روش های تقویت مو با استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون بهترین روش درمانی برای تقویت مو سر است و دارای ویتامین E، اسید های چرب و مواد مغذی است که باعث زیبایی و سلامت مو می شود و به همین دلیل جزء مواد اولیه در فرآورده های تقویت مو است. عاوملی مانند آلاینده های محیطی، رنگ کردن و دکلره کردن و … باعث می شوند که موها رطوبت را از دست بدهند و زیبایی و شادابی مو بسیار کم شود که این امر برای خانم ها اصلا خوشایند نیست.

رشد و تقویت مو با روغن زیتون

برای تقویت موی سر با روغن زیتون، در ابتدا بسته به حجم موی سر کمی روغن زیتون را در ظرفی بریزید و روی بخار کتری و یا سماور بگذارید تا مقداری گرم شود و سپس مو را با آن ماساژ دهید تا روغن زیتون به تمام قسمت های موی سر برسد.

چنانچه پوست شما خشک است هم می توانید با روغن زیتون آن را ماساژ دهید ولی اگر پوست سر شما چرب است، بهتر است به فاصله دو سانت از ریشه مو از روغن استفاده کنید. این افراد می توانند کمی آب لیمو تازه را هم در روغن بچکانند. سپس موها را روی سر جمع کنید و با یک کلاه پلاستیکی آنها را بپوشانید. حوله ای هم روی کلاه قرار دهید و پس از گذشت نیم ساعت موها را آبکشی کنید.

درمان شوره، ریزش و موخوره موها

روش تقویت مو با روغن زیتون که در بخش قبل گفته شد، سموم و آلودگی های مو که از محیط بیرون نشات می گیرد را از بین می برد و سلامت و شادابی موها را بر می گرداند. استفاده از روغن زیتون باعث نرمی و خوش حالت شدن مو می شود و از ریزش، شوره و موخوره هم جلوگیری می کند. برای درمان بهتر شوره سر بهتر است که در ابتدا مو را با آب گرم نم دار و مرطوب کنید و سپس از روغن زیتون برای پوست سر استفاده کنید زیرا فولیکول های مو مرطوب شده اند و دیگر روغن را مصرف نمی کنند  و روغن زیتون فقط پوست سر را درمان می کند.

پیشگیری از سفید شدن موی سر

تقویت مو با روغن زیتون از سفید شدن زودرس مو جلوگیری می کند. اگر نخستین تارهای سفید موی خود دیدیده اید پس بهتر است از روغن زیتون به عنوان ماسک استفاده کنید تا موها بیشتر سفید نشود.

روغن زیتون، ویتامین E و عسل

سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را با نصف قاشق چای خوری روغن ویتامین E و دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و سپس ماسک به دست آمده را به تمام قسمت های مو بزنید و با کلاه سرتان را یک ساعت بپوشانید و در نهایت به مو شامپو بزنید.

نکته : در صورت داشتن موهای خشک از این روش هفته ای یک بار و موهای چرب ماهی یک بار استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی: ماسک خانگی برای تقویت مو + 15 ماسک فوق العاده برای زیبایی و تقویت موها

روغن زیتون و آب لیمو

یکی دیگر از ماسک های مفید روغن زیتون و ترکیب آن با دو قاشق غذاخوری آب لیموی تازه است و می توانید موهای خود را با این ماسک ماساژ دهید و به مدت 20 دقیقه موهای خود را با کمک یک حوله بپوشانید سپس با شامپو و آب ولرم بشویید و از این روش یک بار در هفته استفاده کنید.

روغن زیتون، موز و عسل

یک عدد موز له شده و دو قاشق غذاخوری و 2 قاشق عسل را اضافه کنید و سپس با استفاده از همزن آن را هم بزنید تا خمیری صاف به دست آید. حالا ماسک را روی موهای خود اعمال کنید و اجازه دهید که نیم ساعت بماند و با شامپور بشویید، از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید تا موهای نرم و مرطوب داشته باشید.

روغن زیتون، شیر نارگیل و عسل

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک پیمانه شیر نارگیل و 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و خوب هم بزنید سپس ماسک به دست آمده را روی تمام قسمت های مو به مدت 30 دقیقه قرار دهید و با شامپو بشویید، برای رفع وزی مو و نرم شدن مو از این روش هفته ای یک بار استفاده کنید.

ماسک مو با روغن زیتون

در ادامه 8 روش تهیه ماسک موی گیاهی با روغن زیتون و دیگر مواد را به شما معرفی می کنیم.

ماسک موی روغن زیتون و عسل

در ابتدا کمی روغن زیتون را گرم کنید و به آن 1 الی 3 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. این ماسک طبیعی تقویت مو را به مدت 15 دقیقه روی مو و پوست خود قرار بدهید.

ماسک موی روغن زیتون و جعفری

برای تهیه ماسک روغن زیتون و جعفری مقداری روغن زیتون را با 2 الی 4 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده در مخلوط کن بریزید تا خوب مخلوط شوند. ریشه و ساق موها را با این مخلوط ماساژ دهید. سپس موها را با کلاه پلاستیکی و حوله بپوشانید و پس از گذشت یک ساعت آبکشی کنید.

بهترین ماسک موی روغن زیتون و کتیرا

کمی روغن زیتون را با 2 الی 4 قاشق غذاخوری کتیرا باز شده و 1 الی 2 عدد زرده تخم مرغ مخلوط کنید. کف سر و ساقه های مو را با این ترکیب ماساژ دهید. موها را با کلاه پلاستیکی بپوشانید و سپس حوله ای روی آن قرار دهید. پس از 3 الی 4 ساعت موها را با آب نیمه گرم بشویید. از این ماسک هفته ای دو بار استفاده کنید تا باعث براقی و زیبایی موهای خود شوید و رشد مجدد موها را هم مشاهده خواهید کرد.

ماسک موی آووکادو و روغن زیتون

در ابتدا نصف یک آووکادوی رسیده را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 1 عدد تخم مرغ، 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری آب در مخلوط کن بریزید تا مایه یک دستی درست شود. موها را به این مخلوط آغشته کنید و بعد از نیم ساعت بشوید. این ماسک موی تقویتی دارای انواع ویتامین و مواد مغذی است.

مطلب پیشنهادی: تقویت موهای نازک + روش های طبیعی برای پرپشت نمودن موهای نازک در منزل

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو