40 مدل استایل کژوال مردانه + نکات کاربردی

منبع: زیبامون

277

1400/2/19

16:45


در این بخش از زیبامون دات کام با نکات کاربردی مربوط به استایل کژوال مردانه آشنا بشید و از این طریق استایل های خاص و جذاب برای تابستان 2021 داشته باشید.

40 مدل استایل کژوال مردانه + نکات کاربردی

استایل کژوال (Casual Style) نوعی استایل و سبک لباس پوشیدن برای موقعیت های عادی و روزمره هست که به تمام افراد این فرصت رو میده تا سبک و استایل شخصی خودشون رو داشته باشند و از این طریق حس واقعی خودشون رو بیان کنند.

در واقع استایل کژوال ، نوعی لباس پوشیدن هم به صورت روزمره و راحت و هم به شکلی شیک و جذاب هست که باعث میشه تا در هر موقعیتی که قرار دارید ، استایل شما در عین راحتی ، شیک و منحصر به فرد دیده میشه. 

ما در این بخش از زیبامون ندات کام ، نکات کاربردی برای استایل کژوال مردانه رو به همراه نمونه ها و مدلهای مختلف استایل کژوال آقایان رو براتون آماده کردیم که میتونید با ایده گرفتن از این مدل ها و استفاده از این نکات کاربردی ، استایل کژوال و جذابی داشته باشید.

 

استایل کژوال مردانه چیست؟

استایل کژوال مردانه در واقع نوعی سبک لباس پوشیدن هست که از آیتم های راحت و روزمره برای ایجاد یک استایل شیک و غیر رسمی استفاده میشه. در واقع شما باید لباس های مختلف رو با هم ترکیب کنید تا یک استایل و ظاهر منحصر به فرد ایجاد کنید. 

برای اینکه استایل کژوال جذابی داشته باشید بهترین کار این هست که لباس های مختلف رو در کنار هم بپوشید و تست کنید و در نهایت به این نتیجه برسید که کدام ترکیب برای شما مناسب تر هست. 

اگرچه هیج قانون و دستورالعمل خاصی برای انتخاب لباس در استایل کژوال وجود نداره اما باید در انتخاب لباس به فصل ، زمان و مکان و موقعیتی که قرار هست حضور داشته باشید ، توجه کنید. 

 

استایل کژوال مردانه

 

حتما بخوانید: استایل آقایان، چگونه با کت مشکی استایلی جذاب داشته باشیم؟

 

لباس ها و آیتم های کژوال برای استایل مردانه

 

تیشرت کژوال

تیشرت یکی از اصلی ترین لباس ها در کمد لباس آقایان هست. با پوشیدن تیشرت نه تنها یک استایل راحت و آسون خواهید داشت بلکه استایل شما کاملا شیک خواهد بود. بنابراین بهتره انواع تیشرت کلاسیک و مدرن در رنگ های و طرح های مختلف در کمد لباستون داشته باشید تا بتونید استایل های کژوال متنوع و جذابی رو بسازید.

 

تیشرت کزوال مردانه

 

پیراهن کژوال

برای مواقعی که قصد دارید استایل شما کمی رسمی تر و شیک تر به نظر برسه ، انتخاب پیراهن گزینه مناسبی هست. پیراهن های نخی و سبک با آستین کوتاه یا بلند در رنگ های ساده و خنثی و حتی طرح دار رو میتونید برای داشتن یک استایل کژوال و شیک استفاده کنید.

 

پیراهن کژوال

 

شلوار جین کژوال

شلوار جین به طور ذاتی جز استایل کژوال قرار داره و استایل جذابی رو هم برای آقایان به وجود میاره. تنها کاری که شما باید انجام بدید این هست که یک تیشرت یا پیراهن مناسبی رو برای ست کردن با شلوار جین خود انتخاب کنید تا استایل کژوال و روزمره شما تکمیل بشه. 

 

شلوار جین کژوال

 

شلوار کژوال

اگه تمایلی به پوشیدن شلوار جین ندارید ، شلوار کتان یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود. این شلوار نیز به اندازه کافی راحت و شیک هست و میتونه جز انتخاب های مناسب برای استایل کژوال مردانه یا استایل اسمارت کژوال مردانه باشه. این شلوار رو میتونید به راحتی با انواع تیشرت ، پیراهن و ژاکت کژوال ست کنید و استایل شیک و جذابی داشته باشید.

 

شلوار کژوال

 

کفش کژوال

کفشی که برای استایل کژوال مورد استفاده قرار میدید باید در عین راحتی ، کاملا مرتب ، تمیز و بدون ظاهر ژولیده باشه. شما میتونید کفش کتانی یا کفش های اسپرت مثل کفش کالج ، آکسفورد چرمی و چکمه رو در استایل کژوال بپوشید و عالی تر از همیشه به نظر برسید.

 

کفش کژوال

 

ژاکت کژوال

وقتی نوبت به انتخاب ژاکت برای استایل کژوال میرسه ، 3 گزینه اصلی برای انتخاب وجود داره. ژاکت بمبر (Bomber) ، چرمی و جین. این ژاکت ها به خوبی با لباس های مورد استفاده در استایل کژوال ست میشن و استایل شما رو شیک و جذاب نشون میدن. به شرطی که این ژاکت ها رو متناسب با سبک و استایل خودتون انتخاب کنید تا جلوه ای مد روز داشته باشید.

 

ژاکت کژوال

 

حتما بخوانید: استایل آقایان - نکات مفید در انتخاب ساعت مچی

 

استایل اسمارت کژوال مردانه

استایل اسمارت کژوال مردانه یکی از سبک هایی هست که به شما اجازه میده تا خود واقعیتون رو نشون بدید. اگرچه این استایل به یک درجه ظرافت بالاتری نسبت به استایل کژوال نیاز داره اما با این حال استایل اسمارت کژوال مردانه باز هم به اندازه استایل بیزینسی آقایان حالت رسمی نداره.

در واقع برای اینکه یک استایل اسمارت کژوال مردانه داشته باشید باید تمام اجزای مربوط به استایل خودتون رو با دقت بررسی و انتخاب کنید. در این نوع از استایل ، لباس هاتون به شما کمک می کنن تا نشون بدید چه کسی هستید و چه کاری می خواهید انجام بدید.

به بیان دیگر ، استایل اسمارت کژوال مردانه یک سبک و استایل مبهم هست و تعریف و معنی آن براساس فصل ، مکان و افرادی که قراره ملاقات کنید متفاوت خواهد بود.

به طور کلی ، استایل اسمارت کژوال مردانه شامل یک استایل روزمره و عادی با شلوار جین تیره به همراه پیراهن و کت و یک جفت کفش چرمی هست. در این نوع استایل ، لباس های شما باید متناسب باشند اما حالت رسمی کمتری نسبت به استایل کژوال بیزینسی و استایل بیزینسی حرفه ای و رسمی داره.

در واقع استایل اسمارت کژوال ، سبک و استایلی هوشمندانه تر از یک استایل اسپرت با گرمکن بوده و حالت رسمی کمتری (غیر رسمی) نسبت به یک استایل رسمی داره.

 

استایل اسمارت کژوال مردانه

 

مثلا اگه قرار هست برای حضور در مراسم عروسی استایل کژوال اسمارت داشته باشید بهتره به جای شلوار جین ، شلوار کتان بپوشید و با یک پیراهن و کت مناسب ، استایل خودتون رو کامل کنید. 

و یا اگه قرار هست در یک مهمانی ساحلی شرکت کنید باید به پوشیدن شلوار کوتاه یا شلوارک به همراه یک پیراهن که در داخل شلوار قرار میگیره فکر کنید.

نکته طلایی که در رابطه با استایل اسمارت کژوال مردانه وجود داره این هست که قبل از انتخاب لباس حتما مکان و موقعیتی که قرار هست در اون حضور داشته باشید رو در نظر بگیرید. 

 

به طور کلی استایل اسمارت کژوال مردانه شامل این آیتم ها هست :

شلوار جین ، شلوار کتان ، پیراهن ، کت تک ، کفش چرمی و کفش اسپرت ، اکسسوری های مردانه شامل کمربند ، ساعت مچی ، دستمال جیب کت و کیف پول.

 

حتما بخوانید: اشتباهات رایج در استایل آقایان + عکس

 

نکات کاربردی برای استایل کژوال مردانه

 

1. استایل کژوال مردانه برای کارهای روزمره

برای انجام کارهای روزمره ، استفاده از لباس های راحت بهترین انتخاب هست. شلوار جین و کتان معمولا جز بهترین انتخاب ها برای استایل کژوال و روزمره آقایان هست. علاوه بر این شلوار کوتاه یا شلوارک هم میتونه جز انتخاب های مناسب برای فصل تابستان باشه. برای کامل شدن این استایل کژوال روزمره میتونید از تیشرت ساده ، ژاکت بمبر یا کت گرم استفاده کنید و این استایل رو با پوشیدن کفش کتانی کامل کنید.

 

استایل کژوال مردانه برای روزمره

 

2. استایل کژوال مردانه برای مهمانی و رویدادها و ایونت های شبانه

اگه به یک مهمانی یا ایونت در شب دعوت هستید ، نیازی نیست که حتما لباس رسمی بپوشید. شما میتونید با پوشیدن یک لباس عادی و روزمره ظاهری کژوال و در عین حال شیک داشته باشید. در این مواقع شلوار جین به رنگ مشکی یا آبی تیره گزینه مناسبی هست و با یک پیراهن یا تیشرت ساده به همراه کت تک یا کت چرمی استایل شما کامل میشه.

 

استایل کژوال مردانه برای مهمانی شب

 

3. به فیت و متناسب بودن لباس ها دقت کنید

لباس های کژوال نسبت به لباس های رسمی کمی راحت تر و ازاد تر هستند اما با این حال نباید در استایل کژوال از لباس های خیلی گشاد و بی قواره استفاده کنید. در هنگام انتخاب لباس ، اندام خودتون رو در نظر بگیرید و لباس های کاملا متناسب و فیت رو انتخاب کنید. 

 

4. به جزئیات استایل خود توجه کنید

برای اینکه ظاهر شما جذاب تر دیده بشه ، حتما به جزئیات استایل خودتون توجه داشته باشید. مثلا برای جذاب دیده شدن پیراهن ساده ، میتونید آستین ها رو به بالا تا کنید و یا دکمه های بالایی رو باز بگذارید و یا اینکه پایین شلوار رو کمی تا کنید. علاوه بر این انتخاب کمربند ، ساعت مچی و عینک آفتابی هم میتونه جذابیت استایل کژوال شما رو بیشتر کنه. 

در واقع این جزئیات و اکسسوری های هستند که لباس و استایل شما رو برجسته می کنند و باعث میشن تا جذاب و مرتب به نظر برسید ، حتی اگه فقط یک شلوار جین و پیراهن پوشیده باشید.

 

اکسسوری های مردانه

 

5. بر اساس موقعیت لباس بپوشید

از لباس پوشیدن و استایل برای کارهای روزمره گرفته تا قرار ملاقات های شبانه همگی میتونن در زیر چتر استایل کژوال قرار بگیرند. به عنوان قانون کلی ، شما باید برای قرار ملاقات و مهمانی های شبانه ، از شلوار جین یا کتان تیره به همراه کت تک یا چرمی در استایل کژوال خود استفاده کنید و استایل هوشمند و اسمارت داشته باشید و برای موقعیت های روزانه به سراغ لباس های راحت تر مثل شلوارک ، کفش ورزشی و گرمکن برید.

 

حتما بخوانید: استایل آقایان، توصیه های کاربردی و مهم برای جذابیت بیشتر

 

بهترین برندهای مد و فشن برای استایل کژوال مردانه

 

  • برند راگ اند بون (Rag & Bone)
  • برند نایکی (Nike)
  • برند آدیداس (Adidas)
  • برند سوپریم (Supreme)
  • برند استاسی (Stussy)
  • برند بلستاف (Belstaff)
  • برند تام فورد (Tom Ford)

 

حتما بخوانید: استایل های پاییزی مردانه شیک و جذاب 2021 + عکس

 

سخن آخر

استایل کژوال مردانه یعنی یک استایل راحت ، روزمره و عادی که از ترکیب چند لباس و آیتم راحت و در عین حال شیک ایجاد میشه و برای موقعیت های مختلف مناسبه. در واقع لباس هایی که برای استایل کژوال انتخاب میشن باید تناسب خوبی با هم دیگه داشته باشند و در عین راحتی که برای فرد ایجاد میکنه ظاهری کاملا شیک و متناسب هم داشته باشه.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو