تقابل پرسپولیس و سپاهان در یک بازی زیبا و پر موقعیت، در نیمه نخست بدون گل تمام شد.

موقعیت‌های حساس

دو تیم بازی را با میل به بازی هجومی و پر برخورد آغاز کردند و هیچ تلاشی برای حفظ جریان بازی در وسط میدان وجود نداشت اما در همان دقایق ابتدایی، دو بازیکن از سپاهان و پرسپولیس کارت زرد گرفتند. پرسپولیس رفته رفته جریان بازی را در اختیار گرفت و در دقیقه ۱۷، روی یک کار تیمی، ترابی در موقعیت مناسب قرار گرفت اما شوت او از مقابل محوطه جریمه با اختلاف از بالای دروازه عبور کرد.

در دقیقه ۱۹ موقعیت سپاهان هم از راه رسید و ارسال اسماعیلی فر به روی دروازه با ضربه سر محمد محبی روی سر سیامک نعمتی، با فاصله از کنار دیرک دروازه حامد لک به اوت رفت ولی خطرناک ترین و بهترین موقعیت این دیدار را پرسپولیسی‌ها روی یک کار تیمی بسیار جالب خلق کردند. همکاری امیری و عالیشاه و ارسال توپ به مقابل محوطه جریمه با ضربه بغل پای پهلوان به اوت رفت تا این موقعیت بسیار خوب گلزنی از دست برود.

با مصدومیت زودهنگام عالیشاه که دونده ترین بازیکن سرخپوشان در زمین بود، عیسی آل‌کثیر در دقیقه ۳۰ به جای او وارد زمین شد. در دقیقه ۳۳، یک بار محمد محبی به سمت دروازه لک شوت زد که به بیرون رفت و یک بار هم مغانلو به سمت دروازه سپاهان شوت که ضربه او کم جان و زمینی بود و نیازمند این توپ را دفع کرد.

در دقیقه ۳۳، روی موج حمله‌ای از سوی سرخپوشان و با پاس ترابی، پهلوان در موقعیت تک به تک به توپ ضربه زد و نیازمند جلوی ورود آن به دروازه را گرفت ولی در ادامه برخورد نسبتا شدیدی میان این دو بازیکن شکل گرفت و هر دو برای دقایقی مصدوم بودند. دقایقی بعد باز هم پیام نیازمند ناجی دروازه سپاهان شد و دو بار متوالی شوت مغانلو و آل‌کثیر را دفع کرد تا همچنان دروازه زردپوشان بسته بماند.

در دقیقه ۳۸ و روی ضد حمله، سپاهان هم خودی نشان داد ولی این بار هم ضربه نهایی بازیکنان سپاهان در داخل چارچوب نبود. یک دقیقه بعد برخوردی در داخل محوطه جریمه سپاهان ایجاد شد که مغانلو در تقابل با مدافعان حریف زمین خورد و اعتقاد به پنالتی داشت اما نظر داور متفاوت بود.

نیمه نخست این مسابقه با وجود موقعیت‌های زیاد گلی نداشت تا دو تیم با تساوی راهی رختکن شوند.