* لواندوفسکی ویرانگر؛ شنبه‌شب در فاصله دو هفته به پایان مسابقات بوندس‌لیگا، بایرن‌مونیخ قهرمانی‌اش را مسجل کرد. در چارچوب هفته سی‌ودوم بایرن با ۶گل بورسیا مونشن‌گلادباخ را شکست داد. تعجبی هم نداشت که ستاره این بازی رابرت لواندوفسکی باشد. ماشین گلزنی قهار بایرن، در این مسابقه سه گل برای تیمش زد که در این میان گل دوم او با یک پرش کوتاه و ضربه‌ای نمایشی به‌ثمر رسید؛ یک گل بسیار دیدنی که نشان می‌دهد لوا بهترین روزهای فوتبالی‌اش را پشت سر می‌گذارد. او حالا در بوندس‌لیگا ۳۹ گله شده و قطعا کفش طلای اروپا را خواهد برد.

* تونل افتخار زیبا؛ یکی از زیباترین سنت‌های فوتبال جهان که کم‌وبیش در کشورهای مختلف اجرا می‌شود، تشکیل تونل افتخار برای تیمی است که قهرمانی‌اش را قبلا مسجل کرده. این هرگز «قانون» نیست و کسی به خاطر اجرا نکردن آن مجازات نمی‌شود؛ اما عرف محکمی است که خیلی‌ها در دنیا خودشان را به رعایت آن مقید می‌دانند. تازه‌ترین مصداق از این داستان، تونل افتخار بازیکنان سمپدوریا برای اینتری‌ها در هفته سی‌وپنجم لیگ ایتالیا بود. اینترمیلان که قبلا قهرمانی‌اش در مسابقات این فصل را قطعی کرده، بعد از عبور از این تونل مهربانانه، پنج بر یک میهمانش را شکست داد تا نشان بدهد «نمک‌گیر» این حرکت نشده است!

* آگوئرو در نقش علیپور؛‌ همه دنیا منتظرند شنبه هشتم خرداد فینال لیگ قهرمانان اروپا را بین منچسترسیتی و چلسی تماشا کنند. با این حال این دو تیم در هفته سی‌وپنجم لیگ برتر انگلستان یک «پیش‌نمایش» جذاب پیشکش مخاطبان کردند. شاگردان پپ گواردیولا و توماس توخل درحالی در ورزشگاه اتحاد به مصاف هم رفتند که اگر سیتی این بازی را می‌برد، سه هفته به پایان فصل قهرمانی‌اش را قطعی می‌کرد. دست بر قضا این تیم با گل رحیم استرلینگ در دقیقه ۴۴ از آبی‌های لندن پیش افتاد؛ اما تیم منظم و جادویی توخل در نیمه دوم کام‌بک زد و دو بر یک برد. اتفاق جالب این بازی اما در وقت‌های تلف‌شده نیمه اول رخ داد؛ جایی که آگوئرو از روی نقطه پنالتی می‌توانست فاصله را به دو گل برساند؛ اما ضربه چیپ او را ادوارد مندی، گلر خوب چلسی گرفت. این پنالتی بد، بسیار شبیه چیپی بود که پارسال علی علیپور در لیگ ایران با پیراهن پرسپولیس به ماشین‌سازی زد و حامد لک آن را گرفت.

* فریاد بر سر رفیق سابق؛ در مهم‌ترین بازی این هفته فوتبال اروپا، بارسلونا و اتلتیکو مادرید به تساوی بدون گل رضایت دادند تا رئال‌مادرید بخت بیشتری برای قهرمانی پیدا کند. این نتیجه البته برای اتلتیکو هم خوب بود؛ اما بارسا را حسابی از فتح لالیگا دور کرد. اتفاق عجیب این مسابقه اما اواسط نیمه دوم رخ داد؛ جایی که سوارز قصد داشت با فریب داور یک پنالتی بگیرد؛ اما ترشتگن، گلر بارسا با دادوفریاد و لحنی شماتت‌آمیز بالای سر او حاضر شد. رفاقت سر جای خودش، اما گلر آلمانی نتوانست تمارض سوارز را تحمل کند؛ مخصوصا که با ذات پر از شیطنت او آشنا بود!