طرز تهیه پودینگ موز

طرز تهیه پودینگ موز برای نوزاد و شکلات با ژله اماده فرمند برای 4 نفر

پودینگ یکی از دسرهای معروف و خوشمزه است که به راحتی قابل تهیه است. این دسر بر پایه شیر است که با کمک نشاسته ذرت و در مواردی، ژلاتین سفت می شود. پودینگ موز یکی از انواع این پودینگ هاست که با اضافه کردن موز به آن، تهیه می شود. این دسر را می توان به صورت تک نفره تهیه کرد و در جشن ها و مهمانی ها تهیه نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه پودینگ موز در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم پودینگ موز
شیر۳ فنجان
موز۴۵۰ گرم
عصاره وانیل۱ قاشق چای خوری
چوب دارچین۱ تکه
میخک کامل۳ عدد
شکرسه چهارم فنجان
شکر قهوه اییک چهارم فنجان
نشاسته ذرتیک چهارم فنجان
نمک کوشر۱ قاشق چای خوری
زرده تخم مرغ۷ عدد
بیسکوییت۱۳ عدد
موز بزرگ۱ عدد

طرز تهیه پودینگ موز

مرحله اول

برای تهیه پودینگ خوشمزه و مخصوص با طعم موز در ابتدای کار موزها را پوست کنده و به صورت حلقه ای با ضخامت یک و نیم سانت برش می دهیم. شیر و موز و نصف قاشق چای خوری از عصاره وانیل و چوب دارچین و میخک را درون یک قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس روی حرارت ملایم قرار می گذاریم تا آرام بجوشد. پس از این که به جوش آمد، ۲ دقیقه دیگر با حرارت کم می گذاریم تا بجوشد و سپس از روی حرارت بر می داریم. در این مرحله اجازه می دهیم موز به مدت ۱ ساعت در یخچال بماند تا در مخلوط شیر دم بکشد.

مرحله سوم

سپس مخلوط شیر را از یخچال خارج کرده و از صافی رد می کنیم. توجه داشته باشید که موزها را فشار نمی دهیم تا له نشود اما عطر و طعم آن درون شیر باقی می ماند. مخلوط شیر را درون قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

شکر ها و نشاسته ذرت و نمک و زرده تخم مرغ را به شیر اضافه کرده و هم می زنیم. مرتب مخلوط را هم می زنیم تا به آرامی گرم و پخته شود. این کار را حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه می پزیم. تا مخلوط شروع به حباب زدن کند.

مرحله پنجم

هنگامی که مخلوط حباب زد و شبیه به پودینگ شد، حرارت را ملایم کرده و ۲ دقیقه دیگر زمان می دهیم تا بپزد. مخلوط را از روی حرارت برداشته کنار می گذاریم تا سرد شود. سپس تکه های خرد شده کوکی و موزهای خرد شده را به پودینگ اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

می توان پودینگ را در حالت گرم سرو کرد یا مقداری از پودینگ را درون ظرف سرو ریخته و تکه های بیسکوییت و موزهای خرد شده را روی آن ریخته و مجدد روی آن را از مواد پودینگ می ریزیم. در اخر با خامه فرم گرفته تزیین می کنیم.