گفته شده این اقدام برای جلوگیری از ازدحام زائران در تعطیلات عید فطر و پیشگیری از ویروس کرونا اتخاذ شده است هرچند عده ای آن را با تحولات یکی دو روزه اخیر این استان مرتبط می دانند.

این گزارش حاکیست؛ شب گذشته «ایهاب الوزنی» فعال اجتماعی در کربلا به ضرب گلوله افراد ناشناس ترور شد که در پی آن برخی صاحب نظران عراقی سازمان جاسوسی موساد اسرائیل را متهم اصلی این اقدام تروریستی معرفی کردند.

تشییع جنازه این فعال اجتماعی که امروز برگزار شد صحنه تظاهرات ضددولتی شد و در جریان آن عده ای بر علیه حکومت شعار دادند؛ همچنین در جریان این راه پیمایی عده ای تلاش کردند مسیر مراسم ترحیم را بر علیه جمهوری اسلامی منحرف کنند. 

بعد از این مراسم هم چند نقطه از کربلا صحنه اعتراضات شد که در جریان آن برخی اموال عمومی به آتش کشیده شد. 

شماری از دستگاههای دولتی و نهادهای مختلف از جمله سرکنسولگری ایران در کربلا ترور این فعال اجتماعی را محکوم کردند.

این اتفاقات در حالی رخ می دهد که پیش از این معاون استاندار کربلا در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود برخی کشورهای منطقه قصد داشته اند با ترور برخی افراد و شخصیت ها از جمله سرکنسول ایران در کربلا این استان را به اغتشاش بکشانند. 

در همین رهگذر سرکنسول ایران در کربلا به خبرنگار ایرنا گفت؛ اینگونه اقدامات نمی تواند به روابط خوب دولت و ملت ایران و عراق صدمه وارد کند.

کریمی همچنین گفت: سرکنسولگری ایران در کربلا امروز با صدور بیانیه ای ترور ایهاب الوزنی را محکوم کرد و اساسا معتقدیم این حرکات کور با هدف ایجاد تفرقه و آشوب است.