گیاهان آرام بخش آپارتمانی + معرفی چند گیاه با انرژی مثبت برای منزل

گیاهان آرام بخش آپارتمانی + معرفی چند گیاه با انرژی مثبت برای منزل


منبع: تاپ ناز

571

1400/2/20

12:30


گل های انرژی مثبت و آرامش بخش زیادی برای محیط آپارتمان وجود دارند که باعث آسوده خاطر شدن و ایجاد آرامش برای شما می شود و در ادامه می خواهیم شما را با چند نوع از این گیاهان آشنا کنیم.

وجود گیاهان می تواند باعث انرژی مثبت در منزل شود و حس خوشبختی را به شما منتقل کند زیرا هر گیاهی انرژی مثبت دارد و این انرژی بر اطراف و انسان ها بسیار موثر است. گل و گیاهان با جذب انرژی عهای مثبت موجود در کائنات سعادت و خوشبختی به همراه خود دارند.

گل های انرژی مثبت برای محیط منزل

باید بدانید که استفاده از گل های آپارتمانی مختلف برای تزیین منزل یا دفتر کار معمول است زیرا محیطی کاملا طبیعی و جدید ایجاد می کند. گیاهان به جز اینکه لوازم خوبی برای دکوراسیون منزل هستند ابزاری برای ایجاد جریان مثبت انرژی در فضا هستند و می توانید با استفاده از گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می کنند هر روز حس خوبی از فضای اطراف خود دریافت کنید.

باید توجه داشته باشید که اگر فضای اطراف شما منفی است ممکن است بر زندگی شاد و رضایت بخشی شما هم تا حدی تاثثیر بگذارد و به همین دلیل توضیه می شود که با استفاده از بعضی از گل ها، این انرژی های منفی را از منزل و یا محل کار خود دور کنید. بعضی از گیاهان نه فقط قابلیت این را دارند که محیط  را بسیار زیبا و چشم نواز کنند بلکه به شما کمک می کنند تا محیط را پر از انرژی مثبت نمایید و باعث پاکیزگی هوا هم شوید.خیلی از روانشناسان پیشنهاد می کنند که با نگهداری بعضی از گیاهان خاص در محیط کار یا زندگی آنها را زیبا، پاکیزه و پر از انرژی های خوب کنید. در ادامه می خواهیم گل و گیاهان دارای انرژی مثبت را به شما معرفی کنیم که باعث شادی و نشاط شما می شوند:

گیاه زنبق

زنبق یکی دیگر از گل های انرژی مثبت است که می تواند به شما از لحاظ روانی و جسمی بسیار کمک کند زیرا برگ های آن باعث ایجاد جریان انرژی در خانه می شود و با تخریب و خنثی سازی گازهای مضر، محیط درونی منزل را تصفیه می کند. این گیاه می تواند هوای درون ساختمان را از سمومی مانند فومالدئید، بنزن و مونوکسید کربن پاکسازی کند. نگهداری گل زنبق خیلی راحت است و می توانید آن را در محیط های سایه دار یا تاریک کشت کنید و برای احساس آرامش توصیه می کنیم که این گیاه را در اتاق خواب نگهداری کنید تا خواب شما را بهبود دهد.

گیاه یاسمن

گیاه یاسمن با نام گیاه زن و شوهری هم شناخت می شود و از آنجایی که انرژی مثبت را جذب می کند باعث تقویت روابط زناشویی و ایجاد رابطه عاشقانه خواهد شد. بوی شیرین گل یاسمن باعث از بین رفتن انرژی منفی می شود و اعتماد به نفس و خوش بینی را تا حد زیادی بیشتر می کند. بوی دلپذیر این گیاه می تواند ذهن را آرام کند و حتی به مبارزه با مشکلاتی مانند غم و اندوه هم کمک کند. هنگام رشد این گیاه را در نزدیکی پنجره جنوبی و یا در هر جایی که زیاد با همسر خود آنجا هستید قرار دهید. اگر قصد دارید گیاه یاسمن را در محیط باغچه پرورش دهید بهتر است که ان را در منطقه شمال، شرق و یا شمال شرقی باغچه کشت کنید.

گیاه آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا باعث ایجاد انگیزه و انرژی می شود و می توانید با استفاده از این گیاه بدشانسی ها را کمتر کنید. مراقبت از این گیاه خیلی ساده است و می توانید آن را زیر نور غیر مستقیم خورشید یا نور مصنوعی قرار دهید و مرتب به آن آب بدهید. باید به یاد داشته باشید که گیاه نمی تواند آب ایستا را تحمل کند و باید زیر گلدان آن را زهکشی نمایید. این گیاه می تواند برای درمان مشکلات مختلف پوستی استفاده شود و همچنین گیاهتان را در گذرگاه های خانه قرار دهید تا بتواند انرژی منفی را خوب جذب کند.

گل داوودی

گل داوودی هم از دسته گل های انرژی مثبت است که قادر است ارتعاشات مثبت را جذب کند. در دین بوا گل داوودی نشان دهنده خلوص و صداقت است و چینی ها و ژاپنی ها به قدرت شفابخشی این گیاه معتقد هستند. این گیاه با حذف سمومی مانند رشیلاکتیلن، فرمالدئید، بنزن، آمونیاک و سایر مواد شیمیایی کیفیت هوای خانه را بهبود می بخشد.  این گیاه باعث افزایش آرامش در محیط خانه می شود و زندگی را طولانی تر می کند. توصیه می شود برای ترویج احساس خوشبختی و بهبود خلق و خو ان را در مناطقی قرار دهید که در آن تنش مداوم ایجاد می شود.

گیاه بامبو

چنانچه می خواهید سلامتی، موفقیت و عشق را در زندگی خود افزایش دهید می توانید از بامبو که گیاهی سالم است در فضای منزل نگهداری کنید. این گیاه هزاران سال است که در قاره آسیا به عنوان نماد آرامش و خوشبختی استفاده می شود. در واقع با توجه به دستاوردهای علم فنگ شویی شکل عمودی گل بامبو سبز و بلند، نشان دهنده عصر چوب است که این عنصر پرانرژی بر زندگی و میزان فعالیت بدنی تاثیرگذار خواهد بود. بامبو را می توان از دسته گیاهانی دانست که نگهداری آن چندان سخت نیست و تنها کافی است آن را در گوشه ای از اتاق که دارای نور کم و دور از نور مستقیم خورشید ترجیحا در گوشه ی شرق یا جنوب شرقی اتاق قرار دهید. همچنین می توان آن را در یک گلدان شیشه ای با حدود ۱ اینچ آب مقطر یا خالص نگه دارید. سعی کنید تا تعداد ساقه های این گیاه فرد باشد بنابراین بیشتر خوش شانسی به سراغتان خواهد آمد. از آنجایی که بامبو از دسته خانواده گیاهان دراسناها می باشد برای سگ و گربه ها سمی خواهد بود.

گیاه پوتوس

یکی دیگر از گیاهان محبوب که وقتی در فضای اتاق نگهداری می شود انرژی مثبت را جذب می کند گیاه پوتوس است. در واقع با توجه به علم فنگ شویی این گیاه یک جریان انرژی مثبت تولید می کند که خوش شانسی و ثروت را جذب می کند و به همین خاطر توصیه می شود این گیاه را به جای باغچه در داخل منزل نگهداری نمایید. همچنین که پوتوس به پاک کردن هوای آلوده به مواد شیمیایی مصنوعی ناشی از گرد و خاک مبلمان و محلول های تمیزکننده کمک می کند. این گیاه معمولا به عنوان یک فیلتر هوا در محیط های بسته استفاده می شود و قادر است جریان اکسیژن را تا حدود زیادی افزایش دهد. توصیه می شود مادام گیاه را در بخش زاویه های خانه نگهداری کنید زیرا این موقعیت باعث کاهش اضطراب و استرس و همچنین افکار منفی می شود.

مطلب پیشنهادی: گل مخصوص پشت پنجره | کدام گل ها برای پشت پنجره مناسب می باشند

گیاه مریم گلی

گیاه مریم گلی دارای ویژگی هایی پاکسازی کننده باور نکردنی است و توانایی کاهش انرژی منفی را دارد. این گیاه زیبا قادر است شما را از شر خشم و ترس خلاص کند و باعث ایجاد جریان انرژی مثبت در خانه و محیط کار می شود. جالب است بدانید در آمریکای شمالی یک سنت قدیمی وجود دارد که در آن افراد از این گیاه استفاده می کنند تا انرژی منفی اطراف را از بین ببرند و یقین دارند زمانی که این گیاه به درستی نگه داشته شود به شدت باعث افزایش انرژی در محیط زندگی می شود.

گیاه ریحان مقدس

ریحان مقدس بخشی از فرهنگ هندو و طب آیورودا است که کمک می کند تا انرژی منفی از بین برود و باعث جذب انرژی در محیط شود. بسیاری اعتقاد دارند که رشد این گیاه در فضای خانه یا باغ باعث اثر بخشی معنوی بر روی محیط زیست می شود. این گیاه یکی از چندین گیاهی است که ۲۰ ساعت در روز اکسیژن منتشر کرده و گاز های مضر مانند دی اکسید کربن و منوکسید کربن را از محیط جذب می کند. معمولا این گیاه را بایستی در ناحیه شمال، شرق یا شمالی شرقی کشت نمایید. گیاه ریحان مقدس دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی بوده و با خواص ضد قارچی، ضدباکتری و ضد التهابی غنی شده است و این خواص به درمان انواع بیماری ها مانند برونشیت، مشکلاتی گوارشی، سرماخوردگی و تب کمک زیادی می کند و همچنین می توانید برگ های آن را به شکل چای مصرف کنید.

گیاه ارکیده

بهتر است بدانید که بر اساس گفته متخصصان علم فنگ شویی ارکیده گیاه دیگری است که انرژی مثبت را جذب می کند و نه تنها انرژی خانه را افزایش می دهد بلکه زندگی خانواده را هم از لحاظ روحی و جسمی بهبود می بخشد. یونانیان باستان این گیاه را به منظور افزایش باروری استفاده می کردند و به همین خاطر آن را به عنوان هدیه ای عالی برای زوج های متاهل می بردند. گل ارکیده نه تنها دی اکسید کربن را جذب می کند بلکه شب ها اکسیژن را نیز آزاد می می کند و بنابراین اتاق خواب محل مناسبی برای آن محسوب می شود.

مطلب پیشنهادی: نحوه نگهداری گل مینا و پرورش گل مینا + تصاویری از این گل بسیار زیبا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو