کاربرد استفاده از شیشه رنگی در خانه

منبع: دلگرم

56

1400/2/20

13:06


کاربرد استفاده از شیشه رنگی در خانه

شیشه‌های رنگی که از جذاب ترین متریال‌های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی منازل هستند. این شیشه‌ها به دلیل داشتن رنگ‌های متنوع و همچنین ایجاد طرح‌های خاص و خلاقانه روی آن بسیار مورد توجه معماران مدرن قرار می گیرند. امروزه تولید کنندگان زیادی در کشور اقدام به تولید شیشه رنگی کرده اند و استفاده از این شیشه‌ها به شدت رایج شده است. یکی از مهم‌ ترین مزیت‌های استفاده از شیشه رنگی این است که هم در دکوراسیون کلاسیک و هم در دکوراسیون مدرن امروزی قابل استفاده است. در این مقاله می‌توانید با روش‌های استفاده از شیشه رنگی در دکوراسیون قسمت‌های مختلف خانه آشنا شوید.

استفاده از شیشه‌های رنگی در دکوراسیون منزل

استفاده از شیشه رنگی دکوراتیو با گستره ای از رنگ‌های متنوع می تواند شادابی و زیبایی خاصی را به محیط منزل شما ببخشد امروز استفاده از این شیشه‌ دکوراتیو به منظور ساخت لوازم دکوری، کابینت، فضای بین کابینت، شیشه روی میز، همچنین برای رنگ دادن به دیوارهای سفید و بی روح پذیرایی و حمام استفاده می شود. برای انتخاب رنگ و طرح شیشه‌های رنگی هیچ محدودیتی وجود ندارد. در واقع تنوع رنگ این شیشه‌ها به شدت زیاد است و همچنین امکان سفارش رنگ‌های منحصر به فرد و خاص نیز وجود دارد. شما می توانید شیشه رنگی دکوراسیون منزل خودتان را با طرح مورد نظرتان سفارش دهید و یک طراحی منحصر به فرد داشته باشید.

استفاده از شیشه رنگی در پذیرایی منزل

اتاق نشیمن یا پذیرایی منزل شما مهم‌ ترین قسمت خانه محسوب می شود که معماری و دکوراسیون داخلی آن بیشتر از سایر قسمت‌ها مورد توجه قرار می گیرد. امروزه از شیشه رنگی برای پوشش دیوارهای ساده و همچنین رنگ بخشیدن به سقف سالن پذیرایی استفاده می شود.

به علاوه بسیاری از افراد برای اینکه فضای پذیرایی و نشیمن خود را بزرگ تر و روشن تر نشان دهند، از شیشه رنگی مدرن به عنوان دیوارپوش استفاده می کنند. به این منظور لازم است رنگ‌های روشن و براق را انتخاب کنید. این کار موجب می‌شود تا با بازتاب نور غذای محیط پذیرایی شما بزرگ تر و روشن تر از آن چیزی که هست به نظر برسد.

استفاده از شیشه رنگی به عنوان قاب و شیشه پنجره

استفاده از شیشه رنگی برای پنجره منازل و ساختمان‌های مختلف، از صدها پیش آغاز شد. در آن زمان به منظور جلوگیری از نور شدید به داخل خانه از شیشه‌های رنگی استفاده می شود. امروزه این کار جدا از اینکه از شدت نور آفتاب می کاهد، نقش مهمی در جذاب تر به نظر رسیدن ساختمان دارد. استفاده از شیشه رنگی سنتی در پنجره موجب ایجاد حسی نوستالژیک و دوست داشتنی برای ما می شود و با انعکاس رنگ‌های مختلف به داخل خانه فضایی کلاسیک و سنتی ایجاد می کند.

استفاده از شیشه رنگی به عنوان درب منزل

درب ورودی اولین مکانی است که با ورود به هر خانه مشاهده می کنیم. بنابراین استفاده از شیشه رنگی در این بخش از خانه می تواند تأثیر زیادی بر جذاب تر به نظر رسیدن فضا ایجاد کند. این ایده بیشتر برای درب ورودی ساختمان‌های لوکس و مدرن و همچنین خانه‌های ویلایی کاربرد دارد.

امروزه برای ساخت درب داخل ساختمان و درب اتاق‌ها نیز از شیشه رنگی استفاده می شود. این درب‌ها با مقاومت بالا و ظاهری خاص، جلوه زیبایی به محیط خانه می بخشند. اگر برای طراحی درب داخل ساختمان از رنگ‌های روشن و براق استفاده کنید فضای خانه شما نیز بزرگ تر و روشن تر به نظر می رسد.

استفاده از شیشه رنگی در حمام و سرویس بهداشتی

کابین دوش حمام - تترافرم

شیشه‌های رنگی مقاومت بالایی در برابر ضربه و رطوبت دارند، بنابراین برای جلوه دادن به فضای سرویس بهداشتی و حمام و همچنین جلوگیری از ایجاد کپک و رشد باکتری‌های بسیار مناسب هستند. کابین دوش حمام، یکی از چیزهایی است که میتوان از شیشه رنگی استفاده کرد. تمیز کردن و نظافت این شیشه‌های کابین دوش حمام، نسبت به دیوار معمولی بسیار ساده تر است و شما می توانید با استفاده از یک پارچه و شیشه پاک کنید و تمامی لکه‌های روی شیشه کابین دوش حمام را از بین ببرید.

از طرف دیگر امکان شستشوی مستقیم شیشه رنگی نیز وجود دارد و از همین رو در این شیشه‌های کابین دوش حمام در کنار زیباتر کردن فضای شما تمیزی و امنیت بیشتری را برای شما فراهم خواهند کرد. از شیشه رنگی معمولاً به عنوان کابین دوش حمام، دیوارپوش، سقف و حتی پارتیشن در حمام و سرویس بهداشتی استفاده می شود.

استفاده از شیشه رنگی در طراحی لوستر و آباژور و میز

قیمت شیشه رنگی - تترافرم

یکی دیگر از کاربردهای شیشه رنگی مدرن استفاده از آن برای ساخت لوازم دکوراتیو است. در بسیاری از مواقع از این شیشه‌ها به منظور ساخت انواع لوستر و آباژور استفاده می شود که با ایجاد نور رنگی فضای فوق العاده ای را در محیط خانه شما ایجاد می کنند. از طرف دیگر امکان طراحی میزهایی مدرن و زیا با شیشه رنگی نیز وجود دارد که نشاط و رنگ زیادی به فضای خانه وارد می کند.

استفاده از شیشه رنگی در تراس و راه پله

مقاومت بالای برخی از انواع شیشه رنگی و سکوریت موجب شده تا استفاده‌های آن‌ها فراتر از تزئینات و دکوراسیون داخلی منازل , از شیشه رنگی دیوارپوش استفاده می شود. امروزه از شیشه‌های رنگی به عنوان محافظ راه پله و تراس نیز استفاده می شود. این شیشه‌ها ضمن استحکام بالایی که دارند، موجب زیباتر به نظر رسیدن فضای تراس و راه پله شما نیز می شوند. استفاده از شیشه رنگی در راه پله موجب می شود تا در زمان بالا رفتن از پله‌ها حس بهتری را تجربه کنید و یک ره پله خاص با طراحی ویژه داشته باشید.

استفاده از شیشه رنگی برای طراحی کابینت

استفاده از شیشه دکوراتیو رنگی برای رنگ بخشیدن به فضای بین کابینت‌ها یکی دیگر از استفاده‌های رایج شیشه رنگی در دکوراسیون منزل محسوب می شود. از طرف دیگر امروزه با افزایش ساخت انواع کابینت شیشه ای و ترکیب این کابینت‌ها با سایر جنس‌ها، فضاهای لوکس و خاص در آشپزخانه ایجاد می شود. در بسیاری از موارد تنها برای درب کابینت از شیشه رنگی استفاده می شود که ضمن زیبایی و جذابیتی که دارد، امکان دید و مشاهده لوازم داخل کابینت را برای شما ساده می کند.

به کار بردن شیشه رنگی دکوری به جای انواع کاشی در فضای بین کابینتی موجب می شود تا هم بتوانید به راحتی این بخش را تمیز کنید و هم با انعکاس نور ظاهر فوق العاده منحصر به فردی در آشپزخانه داشته بشد. یکی از مهم ترین مزیت‌های استفاده از شیشه رنگی بین کابینتی این است که برای این کار شما به هیچ زیر ساخت خاصی نیاز ندارید و می توانید آن را به راحتی روی سرامیک‌های قدیمی و کهنه آشپزخانه نصب کنید. این شیشه‌ها می توانند تا دماهای بسیار بالا و تا حدود 600 درجه سانتی گراد را تحمل کنند و معمولاً با استفاده از چسب‌های پولی یورتان و سیلیکون روی محل مورد نظر نصب می شوند.

امروزه شرکت‌های زیادی اقدام به تولید شیشه رنگی دکوری کرده اند. اما شرکت تترافرم با داشتن بیش از 35 سل سابقه تولید و فروش انواع شیشه رنگی، یکی از معتبرترین شرکت‌های تولید کننده در کشور محسوب می شود. شما می توانید برای خرید انواع شیشه رنگی ارزان، دکوراتیو و سنتی از کارشناسان ما در تترافرم به صورت رایگان مشاوره بگیرد و سپس بهترین خرید را متناسب با نیاز خود تجربه کنید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو