کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر در پاسخ به این پرسش که «اقدامات هلال احمر در واردات واکسن چگونه است؟»،گفت:بحث واکسیناسیون یک اقدام ملی است که همه ارگانها و سازمانها کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: ما به وزارت بهداشت اعلام آمادگی کردیم که واکسن وارد کرده و در این خصوص پیگیری و رایزنی کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: خوشبختانه از ۱۴ فروردین مورد موافقت قرار گرفت و تا امروز توانستیم نزدیک یک میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واکسن با توجه به همکاری شرکای ما در صلیب سرخ و هلال احمر وارد کنیم.تامین منابع ارزی آن بر عهده بانک مرکزی است و وزارت بهداشت و امور خارجه همکاری نزدیکی داشتند.

همتی ابراز داشت: بلافاصله بعد از ورود واکسن که بخشی اهدایی و بخشی خریداری شد در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.گروه‌های هدف یعنی افراد بالای ۸۰ سال و بخشی از کادر درمان توسط همین واکسنها واکسینه شدند.

وی متذکر شد: این همکاری هنوز هم ادامه دارد. الان یک اقبال خوبی وجود دارد تا این واکسن را در اختیار هلال احمر قرار دهند؛ هلال احمر نیز هیچ انتفاعی ندارد و واکسن را از درب کارخانه تحویل می‌گیریم و از شخص یا واسطه‌ای خریداری نمی‌شود و مستقیم هم در فرودگاه در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امیدوارم در هفته آینده یک میلیون دُز واکسن بعدی  وارد کشور شود که واکسیناسیون تقریبا بخش عمده‌ای از گروه هدف انجام شود.بعد از این نیز ۹ میلیون واکسن وارد می‌شود. قول داده‌اند ظرف دوماه کل واکسن یاد شده را در اختیار ما قرار دهند.