ورزش برای رفع قوز با تمرینات ساده اما موثر

ورزش برای رفع قوز با تمرینات ساده اما موثر


منبع: آرگا

106

1400/2/21

09:12


ورزش در تصحیح بسیاری از عملکرد های بدن تاثیر به سزایی قائل است. از این رو در این بخش از مجله ارگا به مرعی ورزش برای رفع قوز پرداخته ایم.

طبیعی است که داشتن قوز از حالات زشت و نا مناسب برای انسان به شمار آید، که در نهایت باعث ایجاد استایل و اندام زشتی در شما می شود. در این مورد باید از ورزش های مناسبی برای رفع این مشکل کمک بگیرید، که از این رو ما در ادامه این مطلب به معرفی مناسب ترین ورزش برای رفع قوز پرداخته ایم.

داشتن اندام و بدن سالم سبب افزایش اعتماد به نفس در شما می شود. برای مراقبت از اندام ها و عدم ایجاد نقص در استخوان ها، بایستی توجه کافی به نحوه راه رفتن، نشستن، رانندگی و … داشته باشید. توجه داشته باشید ک با قوز کردن در هنگام نشستن برای درس خواندن و یا غذا خوردن این کار را به یکی از عادات روزانه تبدیل می کند که در نهایت بایستی به دنبال روش های موثر ورزشی برای از بین بردن آن باشید.

ورزش برای رفع قوز چه می باشد؟

تاثیر ورزش در از بین بردن قوز کمر

قوز کمر یکی از حالت نامناسب بدن می باشد که در نهایت برای افرادی که توجهی به نحوه صحیح نشستن و راه رفتن خود ندارند، ایجاد می شود.

در ادامه به معرفی مزایایی که ورزش های قوز پشت برای شما در پی دارد، پرداخته ایم.

  1. بهبود و اصلاح تاثیرات منفی نشست و برخاست های اشتباه در طی روز
  2. تقویت هسته خلفی و عضلات پایینی کمر که به طور معمول افراد مبتلا به گوژپشت از ضعف آن رنج می برند.
  3. تقویت تعادل و هماهنگی عصب عضله که به تقویت عصلات کمر که در افراد مبتلا به کایفوز و قوز کمر بسیار تاثیر گذار است.
  4. بهبود تعادل و هم ترازی ستون فقرات وپشتیبانی صحیح عضلات شکم که برای تصحیح چگونگی قرار گیری بدن و در نهایت استقامت کلی عضلات بدن بسیار تاثیر گذار است.

معرفی ورزش برای قوز کمر

در ادامه مطلب ۱۰ روش موثر ورزشی برای بهبود وضعیت بدن و از بین رفتن قوز کمر مطالعه خواهید کرد.

  • حالت خوش آمد گویی

در این روش بایستی دست هایتان را به پشت سر خود قرار دهید و کف دست های تان را به یکدیگر وصل نمایید. در این روش باید توجه داشته باشید که خط مستقیم از بازوهای تان را از یک آرنج به طرفی دیگر ایجاد نمایید. همچنین شانه هایتان باید به یکدیگر نزدیک باشد و خوب است این حالت چیزی در حدود ۱۰ ثانیه حفظ نمایید‌.

آشنایی با روش های رفع قوز

  • قفل

در این ورزش برای رفع قوز در پشت کمر دیگر را بلند کنید و آن را در نزدیکی آن قرار دهید که در این حالت ززانو های شما کمی خمیده می شود. حالا دست هایتان را در یکدیگر قفل کنید و آرنج تان را به سمت بالا بکشید. در این روش حرکتی باید دست هایتان ها هر ۵ ثانیه یکبار تغییر دهید.

  • چرخش

حالا بدون حرکت دادن بدن دست هایتان در پشت سر خود قرار دهید و بالاتنه تان را به سمت چپ بچرخانید تا زمانی که شانه هایتان در یک زاویه مستقیم با پشتی صندلی قرار گیرد. این شرایط هم برای ۵ ثانیه حفظ نماید و در سمت دیگر آن را تکرار نمایید.

  • خمیدگی

در این روش ورزشی بایستی در لبه صندلی بنشینید و دست هایتان را در پشت سرتان قرار دهید و ستون فقرات به سمت بالا خم شوید و به سقف نگاه کنید. حالا به آرامی سر خود را به عقب کشیده کمی به پشت نگاه کنید تا در صورتی که به پشتی صندلی به طور کامل برخورد نمایید.

  • ایستادگی

در این ورزش برای رفع بایستی رو به روی دیوار بایستید و توجه داشته باشید که هر دو تیغه شانه تان کت و ساق پایتان سفتی دیوار احساس نمایید. حالا عضلات شکمتان را به درون فشار دهید و چند بار نفس عمیق بکشید.

  • افتادگی

قابل ذکر است که این روش نیز در ادامه حرکت قبلی می باشد، حالا در همان صورتی که رو به روی دیوار ایستاده اید، بایستی بازو هایتان را در طرفین خود قرار داده و به آرامی خم شوید. اما توجه داشته باشید که در این صورت نباید زانو هایتان خمیده شود.

این حرکت را هم بایستی ۱۰ ثانیه حفظ نمایید.

حرکاتی که منجر به رفع قوز کمر می شود.

  • عضلات شکمی را منقبض نمایید

در این حرکت ورزشی باید توجه داشته باشید که ماهیچه های کمر و شکم را بایستی در یک اندازه و به صورت برابر منقبض نگه دارید. هنگامی که عضلات شکم را منقبض می کنید، باید کمرتان به خودی خود صاف شود. همچنین استفاده از یک کمربند پهن، دامن و یا یک شلوار با کش پهن می تواند به شما در حفظ ماهیچه های شکمی تان برای انجام ورزش رفع قوز کمک به سزایی کند.

  • نحوه صحیح نشستن

در این حرکت باید به روی لبه صندلی بنشینید یک پا را در زیر صندلی قرار دهید و تا جایی که در توان دارید دیگری را به سمت بالا بکشید این حرکت به شما در صاف نشستند و حفظ بالانس خود توجه به سزایی می کند.

  • وزنه کمر

هنگامی که پشت سیستم برای انجام کارهای روزانه تان نشسته اید خوب است که چیزی را بر پشت خود آویزان نمایید تا شما را کمی به سمت عقب بکشد تا در نهایت ستون فقرات تان صاف و در یک خط قرار گیرد.

  • وزنه در قفسه سینه

هنگامی که در حالت عادی نشسته و مشغول انجام کارهای خانه تان هستید خوب است که یک کوله پشتی سنگین از جلو آویزان نمایید. این کار به شما برای استفاده به عنوان وزنه در کشیدن شانه هایتان برای ایجاد تعادل کمک به سزایی می کند.

آشنایی با علت پدید قوز کمر

در صورتی که این مطلب برایتان خوب و موثر واقع گشت، می توانید با کلیک به روی دیگر مطالب مرتبط همانند رفع گودی کمر و ورزش های مناسب برای درمان قوز باری دیگر با ما همراه شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو