محمد‌رضا شانه ساز پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی واکسن کوو ایران برکت که در ساوجبلاغ برگزار شد، اظهار داشت: ایران مهد تبدیل فرصت از دل تهدیدها‌ست و در دل تحریم وارد کرونا شدیم‌ و دشمنان ایران فکر می‌کردند که در شرایط ورود کرونا ایران اسلامی زمین‌گیر می‌شود که اینگونه نشد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در تجهیزات پزشکی ایران از سال 97 نسبت به 92 پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است، ‌ بیان کرد‌: 29 درصد از ارز‌بری واردات دارو ‌ طی این سال‌ها کاهش یافت و رشد بازار دارویی داخلی افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صنایع دارویی ایران جایگاه بسیار بهتری پیدا کرده است، تصریح کرد: این موضوع تهدید به فرصت بوده است.

‌شانه‌ساز با بیان اینکه ستاد از روز اول در کنار وزارت بهداشت‌ بود، گفت: ‌در حوزه تولید واکسن 100 سال بود که هیچ توفیق قابل بیانی برای واکسن نداشتیم و در فرصت کرونا ایران علی‌رغم همه مشکلات و اندوه صنعت واکسن‌سازی در کشور رونق گرفت‌.

رئیس سازمان غذا و دارو ‌گفت: تا فروردین سال آینده، 197 میلیون دوز واکسن در کشور ظرفیت‌سازی شده است که جز معجزه چیز دیگری نیست و ایران در حال حاضر صادرکننده همه اقلام مربوط به کروناست و در حوزه واکسن ایران حرف برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه توان نیروی انسانی بسیار خوبی در کشور بعد از انقلاب صادر شد، عنوان کرد: واکسن شاهراه و تقاطع مجموعه‌ای از علوم است و فراورده‌ای است که به فرد سالم تزریق شود تا بیمار نشود. کشوری که بتواند واکسن تولید کند در  بسیاری از علوم پیشرفت کرده است.