پاتولوژی بعد از کورتاژ، برای چیست؟

منبع: نی نی بان

111

1400/2/21

12:51


سوال : آزمایش پاتولوژی بعد از کورتاژ برای چیست؟ و انجام آن مهم است؟

پاسخ : خونریزی های غیر طبیعی واژینال از علائم شایع بیماری های زنان است و بعد از بررسی های هورمونی معمولا خیلی از متخصصین زنان کورتاژ تشخیصی انجام میدهند.
تشخیص پاتولوژی بعد از کورتاژ از اهمیت خاصی برخوردار است به این خاطر که در پاتولوژی ما علت های مختلفی را برای خونریزی میتوانیم داخل رحم مشاهده کنیم مانند پولیپ های متفاوت، افزایش ضخامت آندومتر و حتی ضایعات پیش سرطانی و در مراحل خیلی پیشرفته سرطان های آندومتر، همه تشخیص هایی است که در یک کورتاژ تشخیصی داده میشود و در مراحل اول بسیار کمک کننده است برای جلوگیری از یک بیماری بدخیم یا حتی تغییرات هورمونی خوش خیم.

برای آگاهی بیشتر از آزمایش پاتولوژی بعد از کورتاژ به سراغ آزمایشگاه پاتوبیولوژی و تشخیص مولکولی برسا رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به آزمایشگاه پاتوبیولوژی و تشخیص مولکولی برسا یا دریافت نوبت از آزمایشگاه پاتوبیولوژی و تشخیص مولکولی برسا کلیک کنید.

پاتولوژی بعد از کورتاژ، برای چیست؟

کورتاژ تشخیصی

کورتاژ تشخیصی یک روش تشخیصی درمانی است که در موارد خونریزی‌های غیرطبیعی رحمی و اختلال عملکرد هورمونی صورت می‌گیرد. در این روش جراح متخصص زنان در اتاق عمل در شرایط استریل و تحت بیهوشی عمومی از لایه داخلی رحم تکه‌ای برداشته و نمونه را به آزمایشگاه ارسال می‌کند.

عوامل مختلفی در ایجاد خونریزی غیرطبیعی رحم دخالت دارند که در زیر به آن‌ها اشاره شده است:

  • سقط جنین
  • نبودِ تعادل هورمونی
  • پولیپ ‌‌های آندومتر
  • فیبروم‌های رحمی (تومورهای خوش‌خیم رحمی)
  • تومورهای بدخیم رحمی
  • هیپرپلازی آندومتر (رشد بیش‌ازحد لایه داخلی رحم)

 

آزمایش پاتولوژی بعد از کورتاژ

 

هر گونه تغییر در میزان و مدت خونریزی طبیعی ماهانه باید بررسی شود. در مواردی که در خونریزی‌‌‌های غیرطبیعی، اختلال در عملکرد هورمونی مطرح است، ابتدا درمان طبی با استفاده از داروهای هورمونی صورت می‌گیرد و در صورت عدم پاسخ به دارو یا رد شرایط پاتولوژیک دیگر، کورتاژ تشخیصی توصیه می‌شود. کورتاژ می‌تواند درمان سریعی برای کنترل خونریزی نیز باشد و همچنین با بررسی نمونۀ تهیه‌‌شده، ازنظر پاتولوژی، شرایط هورمونی فرد و وضعیت بافت اندومتر برای تیم پزشکی مشخص می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو