این نکات را هنگام سفر به مشهد به یاد داشته باشید

منبع: فرزند

180

1400/2/21

16:24


این نکات را هنگام سفر به مشهد به یاد داشته باشید

مشهد به عنوان یکی از مقصدهای اصلی گردشگری مذهبی در ایران، هر ساله میزبان مسافران بسیار از سراسر ایران است. اگر برای روزهای بعد از محدودیت‌های کرونایی قصد سفر به مشهد را دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

در ادامه چند نکته مهم که بهتر است قبل از سفر به مشهد بدانید را با شما در میان گذاشته‌ایم.

بهترین راه سفر به مشهد، کدام است؟

همه راه‌های سفر، برای رسیدن به مشهد در دسترس شماست، قطار،‌ هواپیما، اتوبوس و خودروی شخصی. اینکه کدام وسیله نقلیه را برای سفرتان انتخاب کنید، انتخاب خودتان است و به نوع سفر‌، هزینه‌ای که می‌خواهید بپردازید و یا زمانی که برای سفر در نظر گرفته‌اید، بستگی دارد. اما در بین همه‌ی راه‌های رسیدن به مشهد،‌ خصوصا برای پایتخت نشین‌ّها، بهترین و سریع‌ترین راه، سفر با هواپیما و خرید بلیط هواپیما مشهد تهران است. با هواپیما حدودا از تهران، بعد از ۱ ساعت و نیم به مشهد خواهید رسید.

برای تهیه بلیط ارزان هواپیما به مقصد مشهد و یا تهیه بلیط چارتر می‌توانید به وب سایت‌هایی مانند اسنپ تریپ مراجعه کنید.

بهترین غذاهای مشهد را در کدام رستوران‌ها بخوریم؟

شهر مشهد، چندین رستوران مشهور دارد که برخی از آن‌ها را شهرت کشوری دارند. اگر دوست دارید که در فضای سنتی که دیوارهایش از خشت و آجر است و سقف های بلند گنبدی دارد غذای خوشمزه‌تان را میل کنید، رستوران بابا قدرت یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهایی که می‌توانید در این رستوران میل کنید چلوگردن گوسفندی، چلوکباب برگ مجلل باباقدرت، کارسکی بره، چلوکباب دنده ای یا حتی زرشک پلو با مرغ ساده هستند. یکی دیگر از خوشنام‌‌ترین و قدیمی‌ترین رستوران‌های مشهد، رستوران پسران کریم است. این رستوران، یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های مشهد است که زمان تاسیس به سال ۱۳۰۰، یعنی حدود صد سال پیش برمی‌گردد. طعم غذاهایی چون چلوماهیچه سرخ کرده، چلوکباب برگ ممتاز، چلوکباب لقمه یا چلو گوشت سرخ کرده که تا آخر عمر زیر زبانتان خواهد ماند را می‌توانید در این رستوران امتحان کنید.

برای خرید در مشهد، کجا برویم؟

گشت و گذار در مجتمع‌های تجاری لوکس مشهد، یکی از جذاب‌ترین کارها برای طرفداران خرید و پاساژگردی است. یکی از معروف‌ترین پاساژهای مشهد،‌ مرکز خرید پروما است. این مرکز خرید در ۴ طبقه، با نمای شیشه‌ای و طراحی مکعب شکل، در بلوار فردوسی، میدان جانباز مشهد واقع شده است.

یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید مشهد، مرکز خرید الماس شرق است. در این مرکز خرید هم می‌توانید خرید کنید و هم تفریح. ۶ طبقه و ۱۲۰۰ فروشگاه این مرکز برای یک خرید خوب، بسیار عالی خواهد بود.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو