چگونه تفسیر تخصصی آزمایش کودک و نوزاد خود را بشنویم ؟

منبع: فرزند

161

1400/2/21

16:24


چگونه تفسیر تخصصی آزمایش کودک و نوزاد خود را بشنویم ؟

پس از گرفتن جواب آزمایش و دیدن نتایج آن سوالی که در ذهن  ما ایجاد می‌شود این است که وضعیت سلامتی من یا فرزندم چگونه است؟ آیا شرایط خطرناکی وجود دارد؟ نیاز به درمانی دارم؟

برای خواندن و تفسیر آزمایش کودک و نوزاد خود می‌توانید، خود شروع به مطالعه مطالب مختلفی در سطح اینترنت کنید که طبیعتا تفسیری سطحی خواهد بود و گاها باعث ایجاد نگرانی و سردرگمی شما در رابطه با سلامتی خود و یا فرزندتان می‌شود.

حالتی دیگر برای شنیدن تفسیر آزمایش، این است که،  بصورت حضوری به پزشک مراجعه کنید. اگر چه این روش، علمی و درست است با این حال اغلب پزشکان برای تفسیر آزمایش و سونوگرافی افراد وقت و توجه کافی نمی‌گذارند ( بدلایلی چون شلوغی مطب و نداشتن وقت ) و در حد گفتن اینکه نتایج خوب است یا نه بسنده می‌کنند و شما را در جریان جزئیات نتایج آزمایشات نمی‌گذارند. همچنین مراجعه حضوری در دوران شیوع کرونا و آلودگی هوا مشکلات خاص خود را دارد.

روشی دیگر و بروز که امروزه اغلب مادران آشنا به فناوری، می‌توانند استفاده کنند استفاده از  تفسیر تخصصی آنلاین جواب آزمایش و سونوگرافی توسط پزشک متخصص است. در این روش که متفاوت از سایر روش‌های معمول مشاوره پزشکی آنلاین است، پزشکان بصورت تخصصی و با دقت به تفسیر نتایج آزمایش و سونوگرافی فرد می‌پردازند.

تجربه اینکه پزشک متخصص، با حوصله و با دقت و بصورت اورژانسی جواب آزمایش فرزند شما را با زبانی ساده  و کامل تفسیر کنند  را می‌توانید در دکتر لاندا داشته باشید.

تصویری از وبسایت دکتر لاندا

تجربه اینکه پزشک متخصص، با حوصله و با دقت و بصورت اورژانسی جواب آزمایش فرزند شما را با زبانی ساده  و کامل تفسیر کنند را می‌توانید در دکتر لاندا داشته باشید.

مواردی که در خواندن، توضیح  و تفسیر جواب آزمایش پزشکان دکتر لاندا برای مادران باردار، کودکان و نوزادان می‌پردازند شامل:

۱- توضیح هدف انجام آزمایش مثلا چرا آزمایش کف پای نوزاد انجام شده است؟

۲- توضیح مکانیسم و عملکرد پارامتر اندازه‌گیری شده در بدن مثلا نقش G6PD در بدن چیست؟

۳- توضیح شرایط کلی نوزاد ( شرایط خطرناک یا غیر خطرناک ) مثلا  این عدد ESR نوزاد ۵ ماهه من، خطرناک است یا نه؟ بقیه آزمایش ‌ها چطور؟ و چه اقدامی باید انجام داد؟

۴- توضیح میزان صحت و دقت تکنیک آزمایش مثلا تفاوت الایزا، الکسیس و PCR در آزمایش اچ آی وی من چیست؟ و آیا آزمایشم باید تکرار شود و خطری برای نوزاد شیرخوارم ندارم؟

۵- دلایل احتمالی افزایش و کاهش پارامتر‌های آزمایش مثلا چه عواملی باعث می‌شود در ادرار کودکم WBC بالا باشد ؟

۶- توضیح عوامل مختلف تاثیر گذار بر نتایج آزمایش مثلا دادن گوجه فرنگی به کودکم تاثیری روی آزمایش ادرارش گذاشته است؟ ممکن است خوردن آن باعث مشاهده کریستال در ادرارش شده باشد؟

۷- توصیه‌های لازم برای تغییر در سبک زندگی و تغذیه مثلا سطح مس جواب آزمایش کودکم پایین است، چه مکمل‌هایی توصیه می‌کنید؟

۸- ارجاع به متخصص مناسب با توجه به نتایج آزمایش و شرایط بیمار مثلا حالا که آزمایش تایپ ۱۸ اچ پی وی من مثبت شده است پیش کدام متخصص باید بروم؟ پوست، عفونی یا ارورولوژی یا زنان؟ و …

۹- تجویز و یا تعدیل دوز دارو‌های غیرنسخه‌ای و مکمل‌های غذایی و توصیه‌های تغییر سبک زندگی متناسب با نتایج جواب آزمایش شما مثلا ویتامین آ را در سه ماهه اول بارداری خودم مصرف کنم؟ اگر مصرف کنم چه می‌شود؟!

لیست  آزمایشاتی که بصورت تخصصی در دکتر لاندا تفسیر می‌شود:

  • تفسیر غربالگری جنین
  • تفسیر آزمایشات ژنتیکی
  • تفسیر آزمایش اسپرم
  • تفسیر آزمایش HPV
  • سونوگرافی‌های تخصصی اندومتریوز
  • تفسیر پاپ اسمیر
  • تفسیر کولپوسکوپی
  • تفسیر سونوگرافی NT
  • انواع سونوگرافی‌های طی باداری
  • تفسیر آزمایش cbc
  • تفسیر آزمایشات تومورمارکر
  • تفسیر آزمایش بیوپسی سرطان پستان
  • و سایر آزمایش ها و سونوگرافی‌های تخصصی و فوق تخصصی مادر، جنین و کودک

چگونه آزمایشات خود را ارسال کنم ؟

شما پس از ثبت‌نام (لینک به ثبت‌نام) در دکتر لاندا می‌توانید براحتی آزمایش‌ها را در پنل خود ارسال کنید. همچنین در واتساپ و تلگرام نیز که لینک آن در پایین همه صفحات دکتر لاندا قرار دارد، می‌توانید برای منشی پذیرش ارسال کنید.

اگر چه هزینه زیادی را صرف انجام آزمایش می‌کنیم، با این حال ندانستن معنی و تفسیر نتایج آن، فلسفه انجام آن را برایمان بی‌معنی خواهد کرد. دکتر لاندا با پزشکان متخصص و متعهد خود در کنار شماست تا بصورت تخصصی، اورژانسی و  بصرفه میوه انجام آزمایش خود را بچینید.

اگر آزمایشی دارید، همین الان، تفسیر آن را در دکتر لاندا بشنوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو