کدام شهر ترکیه برای خرید ملک و سرمایه گذاری مناسب تر است؟

منبع: همگردی

98

1400/2/21

17:06


خبر خوب اینکه امکان خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه و تمام شهرهای آن برای شما امکان پذیر است. پس اول بنشینید و تکلیف سه مسئله مهم را مشخص کنید. در کدام شهر ترکیه می خواهید ملک بخرید؟ نوع ملکی که می خواهید بخرید چیست؟ (خانه، آپارتمان، ویلا، تجاری، اداری و ....). میزان بودجه شما برای خرید خانه و ملک در شهرهای مختلف ترکیه چقدر است؟ حال که به سه سوال بالا جواب دادید، راحت و بهتر می توانید ملک مورد نظر خود را پیدا کنید. البته که این میان، تعدادی از شهرهای ترکیه بیشتر مورد پسند سرمایه گذاران خارجی بوده است. ویژگی هایی از جمله توریست پذیر بودن شهر، سطح امکانات شهری، نرخ بیکاری، سطح درآمد مشاغل مختلف، نرخ بازگشت سرمایه و سودآوری در طولانی مدت از جمله فاکتورهای مهم در انتخاب شهرهای ترکیه برای سرمایه گذاری در زمینه ملک و خانه است.

کدام شهر ترکیه برای خرید ملک و سرمایه گذاری مناسب تر است؟

از میان شهرهای مختلف آن می توان به استانبول، آنکارا، آنتالیا، ازمیر، بورسا، بدروم، آلانیا و یالووا اشاره کرد. این شهرها در سالهای اخیر، سرمایه گذاران خارجی زیادی به خود جذب کرده اند. آیا می دانستید که صنعت ساخت و ساز در کشور ترکیه، رتبه دوم در کل جهان را دارد؟ این یعنی بازار املاک حسابی در این کشور داغ است. شهرهای توریستی و جذابی مانند استانبول، آنتالیا و ازمیر نیز سهم زیادی از این بازار را به خود اختصاص داده اند.

انواع سرمایه گذاران در ترکیه

فکر خرید خانه و سرمایه گذاری در ترکیه زمانی به سر سرمایه گذاران افتاد که با یک سفر کوتاه به این کشور متوجه اوضاع رو به رشد آنجا شدند. تحقیقات و بررسی های سال های اخیر در زمینه بازار مسکن و نرخ بازگشت سرمایه در ترکیه نشان داده است که سرمایه گذاری در زمینه ملک در این کشور حتی از بازار ارز نیز بهتر است. از طرفی قیمت خرید خانه در زیباترین شهرهای ترکیه با شهرهای متوسط داخل کشور خودمان برابری می کند. بخصوص در یکسال اخیر که با افزایش قیمت 3 تا 4 برابری املاک مواجه بوده ایم. در حالت کلی سه دسته سرمایه گذار جذب خرید ملک و خانه در ترکیه می شوند:

  1. سرمایه گذاران خارجی غیرساکن در ترکیه: این دسته از سرمایه گذاران یکبار به این کشور سفر کرده اند. جذب زیبایی های ناتمام ترکیه شده اند و حال برای خود خانه ای خریده اند که در سفرهای خود در آنجا اقامت داشته باشند.
  2. سرمایه گذاران خارجی ساکن در ترکیه: این دسته نیز برای گرفتن اقامت ترکیه یا به قصد مهاجرت به این کشور، ملک خریداری کرده اند.
  3. سرمایه گذاران خارجی با اهداف اقتصادی: این دسته از سرمایه گذاران جذب مناطق رو به رشد و در حال گسترش شهرهای مختلف ترکیه می شوند. زمین خریداری می کنند و به ساخت و ساز مشغول می شوند.

خرید خانه و ملک در ترکیه

خرید خانه و ملک در ترکیه

فکرش را بکنید که با سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه و گرفتن اقامت این کشور، می توانید بدون ویزا به 71 کشور جهان سفر کنید. زندگی کردن در شهرهای مختلف ترکیه که کشوری اروپایی و پیشرفته است، می تواند پر از فرصت های جدید شغلی و تحصیلی باشد. هزینه زندگی در ترکیه مانند شهرهای بزرگ داخل کشور خودمان است. اگر بخواهیم از نظر کیفیت رفاه زندگی و سطح درآمد بررسی کنیم، زندگی در ترکیه به مراتب می تواند بهتر باشد. ایران همواره رتبه اول خرید خانه و ملک در ترکیه را دارد. در کنار ایران دیگر کشورها از کانادا، آلمان، روسیه، عراق و عربستان نیز از خریداران عمده ملک و خانه در ترکیه هستند.

قیمت خرید خانه در ترکیه نیز از شهر به شهر آن متفاوت است. شاید احساس کنید که خرید خانه در آنکارا، اسانبول و ازمیر خیلی گران باشند، اما در هر شهری بسته به منطقه و نوع ملک، می توانید صاحب خانه شوید. حداقل 500 میلیون تومان برای خانه خریدن در ترکیه کافی است. با 700 میلیون می توانید در غرب استانبول صاحب خانه شوید. متوسط قیمت خرید ملک در شهر ازمیر برای هر متر،3500 لیر، شهر آنتالیا 4000 لیر، آنکارا 2900 لیر، بدروم 3200 لیر، دنیزلی 1500 لیر، اسکی شهیر 2500 لیر و سامسون 2000 لیر اعلام شده است. اگر می خواهید ملک ارزان قیمت در ترکیه بخرید، منطقه های مرکزی یا اطراف شهرها را انتخاب کنید.

خرید خانه و ملک در ازمیر

خرید خانه و ملک در ازمیر

یکی از پرطرفدارترین شهرهای ترکیه برای سرمایه گذاری در بخش ملک و خانه، شهر ازمیر است. اینجا سومین شهر بزرگ و درعین حال پاک ترین شهر ترکیه است. شما چه به دنبال خرید آپارتمان در ازمیر و منطقه کناک باشید یا خرید خانه های ویلایی در ازمیر و منطقه نارلی دره یا خرید زمین برای ساخت و ساز در منطقه بورنو و یا خرید ملک در دیگر مناطق ازمیر، یک نکته را باید بدانید، آن هم این است که اینجا امن ترین شهر ترکیه نیز شناخته شده است. هر کدام از مناطق مختلف ازمیر پتانسیل های مختلف، برای خریداران املاک دارند. اینکه شما می خواهید خانه و آپارتمان ارزان قیمت خریداری کنید یا یک ویلا با متراژ بزرگ در کنار لبه ی ساحلی شهر در قیمت بسیار تاثیرگذار خواهد بود. برای همین حتما به مشاوره املاک در ترکیه نیاز خواهید داشت.

شما با خرید خانه در ازمیر در یک شهر مالتی کالچرال و توریست پذیر و پیشرفته از نظر اقتصادی ساکن خواهید شد. اینها مواردی هستند که برای خریداران خارجی حائز اهمیت هستند. اگر می خواهید به دنباله خرید خانه، شهروندی این کشور را نیز بدست بیاورید، باید حداقل 250 هزار دلار در بخش ملک سرمایه گذاری کنید. با این هزینه می توانید در مناطق مختلف ازمیر خانه بخرید که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و ما در مقاله خرید خانه در ازمیر به طور کامل بررسی کرده ایم. بعنوان مثال آلسانجاک، امن ترین منطقه ازمیر، بورنوا مناسب برای ساخت و ساز، نارلی دره و کارشیاکا برای خرید خانه های ویلایی رو به دریای اژه و منطقه اورلا برای خرید خانه ارزان در ازمیر شهرت دارند. شما چقدر بودجه دارید و چه نوع خانه ای میخواهید بخرید؟

گرفتن اقامت ترکیه با خرید ملک

البته که یکی از راههای اخذ اقامت ترکیه، سرمایه گذاری در بخش املاک است. اما باید ارزش ملک شما حداقل 250 هزار دلار باشد. بعد از اینکه یکسال از اقامت موقت شما گذشت، می توانید برای تمدید اقامت خود و درخواست برای دیگر اعضای خانواده اقدام کنید. منظورمان از اعضای خانواده، همسر و کودکان زیر 18 سال هستند. بعلاوه شرایطی برای خریداران ملک با هدف اقامت وجود دارد که بهتر است بدانید.

  • خانه را به صورت نقد خریده باشید.
  • تا سه سال حق فروختن ملک خود را ندارید.
  • مالکان قبلی ملک تا سه مالک، اتباع خارجی نبوده باشند.
  • شما تنها تا 30 هکتار نهایتا حق خرید ملک در ترکیه را دارید.
  • در مناطق ممنوعه از جمله منطقه های نظامی و امنیتی، نمی توانید ملک خریداری کنید.
  • با مبالغ کمتر از 250 هزار دلار نیز می توانید صاحب خانه شوید، اما شهروند محسوب نخواهید شد و حقوق شهروندی شامل شما نخواهد شد تا زمانی که اقامت خود را به دائم تبدیل کنید.

بعلاوه شما باید پاسپورت معتبر، تمکن مالی، گواهی عدم سوء پیشینه و دیگر مدارک مورد نیاز را تا زمان انتقال سند آماده کرده باشید. البته ما در جینگو بینگو از اول تا آخر این فرایند کاملا قانونی در کنار شما خواهیم بود و از این بابت هیچ نگرانی وجود ندارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو