چگونه ولع شبانه غذا خوردن را کنترل کنیم؟

منبع: همگردی

60

1400/2/21

23:30


مجله پزشکی دکتر سلام/هوس ها برخی اوقات برنامه رژیم غذایی ما را مختل می کنند. اشتیاق اغلب باعث پرخوری می شود، بنابراین اهداف کاهش وزن را با مشکل روبرو می کند. اگر در گروه افرادی قرار دارید که برای کاهش وزن تلاش می کند و با هوس خوردن آخر شب ها نیز دست و پنجه نرم می کنید ادامه مطلب را بخوانید. اگرچه میان وعده ها می تواند اهداف کاهش وزن را مختل کنند، اما اگر با دقت انتخاب شوند در روند کاهش وزن مشکلی ایجاد نمی کنند. به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا چند ماده غذایی مناسب برای خوردن اواخر شب معرفی می شوند.

موز

موز برای روده و ذهن مفید است. موز با افزایش تولید ملاتونین در بدن به نوبه خود به خواب خوب و راحت کمک می کند. نه فقط این بلکه موز منبع خوبی از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. برای یک میان وعده سالم می توانید تکه های موز را به کره بادام زمینی اضافه کنید یا با آن اسموتی درست کنید. حتی می توانید موز را با ماست مخلوط کرده و برای سلامت مغز و روده مقداری آجیل به آن اضافه کنید.

تخم مرغ

تخم مرغ ارزان قیمت و همیشه در دسترس یک میان وعده همه کاره است که می توانید هنگام شعله ور شدن هوس خوردن اواخر شب از خوردن آن لذت ببرید. اگر کلسترول بالایی دارید فقط سفیده تخم مرغ را بخورید که دارای 6 گرم پروتئین ارضا کننده گرسنگی، ویتامین B12 و مقدار چربی کمتری نسبت به زرده است. تخم مرغ منبع غنی از سلنیوم، ویتامینD ، B6، B12 و مواد معدنی مانند مس، آهن و زینک است. تخم مرغ به دلیل دارا بودن 9 اسید آمینه ضروری منبع کاملی از پروتئین است از جمله آنهایی که بدن نمی تواند آنها را سنتز کند.

آجیل

همیشه مقداری آجیل مخلوط را در خانه نگهدارید که هنگام هوس خوردن به ویژه در اواخر شب بتوانید از آنها استفاده کنید. آجیل منبع غنی از ویتامین ها، پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری است. متخصصان تغذیه ادعا می کنند مصرف روزانه 1.5 اونس آجیل خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. بهتر است آجیل های بدون نمک و افزودنی را انتخاب کنید، همچنین می توانید مغزها را با کره بادام زمینی روی یک تکه نان تست گندم بپاشید.

کیوی

کیوی سرشار از ویتامین C یک میان وعده سبک و سیرکننده است. کیوی به عنوان منبع طبیعی سروتونین ضمن ایجاد آرامش احساس سیری را تقویت می کند. کیوی را می توان به صورت تازه یا خشک شده خورد حتی می توان برش های آن را به اسموتی اضافه کرد.

چگونه ولع شبانه غذا خوردن را کنترل کنیم؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو