طرز تهیه بازلاما سیب زمینی

طرز تهیه بازلاما سیب زمینی , دستور پخت بازلاما سیب زمینی

بازلاما سیب زمینی یک میان وعده یا پیش غذا است که از دو قسمت تهیه می شود. قسمت اول که خمیر دور بازلاما است و مانند خمیر های ساده نان با خمیر مایه تهیه می شود. مواد میانی از سیب زمینی و پیاز سرخ شده است که درون خمیر قرار می گیرد. این غذا کاملا گیاهی بوده و برای کسانی که رژیم گیاه خواری دارند می تواند تهیه شود. این غذا در تابه و بدون روغن پخته می شود. این غذا را می توان به عنوان فینگر فود در مهمانی و جشن های تولد به عنوان عصرانه یا پیش غذا در کنار غذای اصلی و در کنار انواع سس ها، سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بازلاما سیب زمینی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۱۵ عدد
شیر ولرم۱ لیوان
آب ولرم۱ لیوان
خمیر مایه خشک۱ قاشق غذا خوری
شکر۱ قاشق غذا خوری
آرد۴ لیوان
نمک۱ قاشق مربا خوری
مواد لازم میانی
سیب زمینی متوسط۳ عدد
پیاز متوسط۱ عدد
رب گوجه۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
پول پیپر ( پرک فلفل قرمز)به مقدار لازم
روغن مایع۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه بازلاما سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه بازلامای سیب زمینی خوشمزه به روش ترکیه ای در ابتدای کار، خمیر را تهیه می کنیم. یک کاسه برداشته و شیر ولرم و آب ولرم و خمیر مایه و شکر و نمک را درون آن می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم. سپس آرد را کم کم اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیر یکدست و نچسبی بوجود آید. در ادامه خمیر را ورز می دهیم تا نرم شود و به دست نچسبد. روی خمیر را پوشانده و یک ساعت به آن استراحت می دهیم. در این فاصله مواد میانی را تهیه می کنیم.

مرحله سوم

پیاز ها را شسته و ریز خرد می کنیم. سپس یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز ها را به روغن اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز ها طلایی شود. سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم.

مرحله چهارم

سپس خام رنده می کنیم و به پیاز ها اضافه می کنیم و تفت می دهیم. سیب زمینی ها که تفت خورد، رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و ادویه ها را هم می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم تا کمی تفت بخورد. از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا سرد شود.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر که استراحت کرد، پف آن را با دست می گیریم و با دست به چانه های کوچک تقسیم می کنیم. خمیر ها را اندازه یک نعلبکی باز می کنیم. ۱ قاشق غذا خوری از مواد میانی را روی آن می گذاریم و خمیر را می بندیم.

مرحله ششم

ماهی تابه را بدون روغن برداشته و روی حرارت قرار می دهیم. خمیر ها را روی آن می گذاریم و با دست کمی فشار می دهیم. سپس دو طرف آن را می پزیم. روی بازلاما های آماده شده کره نرم شده را می مالیم و سرو می کنیم.