طرز تهیه املت کدو سبز

طرز تهیه املت کدو سبز , دستور پخت املت کدو سبز

املت از دیرباز به عنوان صبحانه و گاهی شام مورد توجه همه دنیا بوده است. املت ها بسته به نوع موادی که داخل آن استفاده می شود، متفاوت است. املت کدو سبز یک املت ساده است که از تخم مرغ و کدو تهیه شده است. این املت ساده و خوشمزه به خاطر وجود کدو می تواند یک غذای رژیمی و حتی مقوی باشد. اسن غذا را می توان برای صبحانه یا یک شام سبک و حاضری تهیه نمود و با نان سرو کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت کدو سبز در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
کدو سبز درشت۲ عدد
تخم مرغ۲ عدد
ساقه سیر۳ ساقه
نمکبه مقدار لازم
فلفلبه مقدار دلخواه
تخم خرفه و کنجدبه مقدار لازم

طرز تهیه املت کدو سبز

مرحله اول

برای تهیه املت خوشمزه و مخصوص کدو سبز در ابتدای کار، کدو ها را شسته و خیلی نازک پوست آن را می گیریم. سپس به صورت حلق خیلی نازک در می آوریم. حلقه ها را روی هم گذاشته و با کاتر مرکز آن را به صورت دایره ای برش زده و سوراخ می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک کاسه بر داشته و تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم. سپس با چنگال مخلوط می کنیم تا از لختگی خارج شود.  در ادامه ساقه های سیر را شسته و ساطوری می کنیم. سپس به تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

می توان از برگ خشک سیر نیز استفاده کرد اما تازه آن بهتر است. نمک و فلفل و تخم خرفه و کنجد هم به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله چهارم

حلقه های کدو را درون تابه می چینیم. سپس تخم مرغ را روی تمام آن می ریزیم و پخش می کنیم. سپس می گذاریم به آرامی بپزد. وقتی یک طرف آن پخته شد، املت را برگردانده و ظرف دیگر آن را هم می پزیم. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم.