پکن: از گفتگوی ایران و عربستان استقبال می‌کنیم

منبع: برترین ها

65

1400/2/22

08:17


سخنگوی وزارت امورخارجه چین گفت که پکن از گفت وگو میان ایران و عربستان سعودی استقبال می کند، چراکه این امر به نفع صلح و ثبات منطقه است.

ایسنا: سخنگوی وزارت امورخارجه چین گفت که پکن از گفت وگو میان ایران و عربستان سعودی استقبال می کند، چراکه این امر به نفع صلح و ثبات منطقه است.

هوآ چون یینگ سخنگوی وزارت امورخارجه چین در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه ایران گفت وگو با عربستان را تائید کرده است، گفت: ما از این مسئله استقبال می کنیم.

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه چین، وی ادامه داد: چین خوشحال است که می بیند این کشورها برای بهبود روابط خود که موجب صلح و ثبات منطقه ای می شود، با هم در ارتباط هستند و گفت‌وگو می‌کنند

به گزارش ایسنا، پیش از این دستیار وزیر امورخارجه آمریکا و شاه محمود قریشی وزیر امورخارجه پاکستان نیز از رایزنی ها میان ایران و عربستان استقبال کرده اند.

چندی پیش روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی ادعا کرد که مقامات ایران و عربستان در بغداد با یکدیگر دیدار کرده و وارد گفت وگوهای مستقیم شده اند.

در همین راستا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان درباره اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه دور جدیدی از گفت‌وگوها بین تهران و ریاض در فضای مناسبی برگزار شده و مقامات سعودی نیز در وزارت خارجه این کشور انجام مذاکرات میان دو کشور را تأیید کرده اند، تصریح کرد: گفت وگوها بین تهران و ریاض هم درخصوص مسائل دو جانبه و هم منطقه ای بوده است. ما همواره از انجام چنین گفت وگوهایی در هر سطح و شکلی استقبال کرده ایم و این سیاست جدیدی نیست.

وی ادامه داد: باید اجازه بدهیم تا نتایج گفت‌وگوها را ببینیم و براساس نتایج رایزنی ها تصمیم گیری و قضاوت کنیم. اکنون زود است که در مورد نتایج و مسائل مربوط به این گفت وگوها اظهارنظری صورت بگیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو