مرجعیت عالی شیعه عراق بار دیگر حمایت خود را از "مقاومت شجاعانه ملت سربلند فلسطین" در برابر زورگویی اشغالگران صهیونیست اعلام کرد.

در بیانیه دفتر معظم له "پیرامون درگیری های مداوم در فلسطین اشغالی" آمده است:

"این مرجع دینی - بار دیگر - حمایت صریح خود را از مردم سربلند فلسطین در مقاومت شجاعانه خود در برابر اشغالگران، که به دنبال اشغال بیشتر سرزمین های فلسطینی و آواره کردن آنها از مناطق دیگر قدس الشریف هستند تایید می کند و ملت های آزاده را برای حمایت و پشتیبانی از آنها در به دست آوردن حقوق سرقت شده خود فرا می خواند.
برخوردهای خشونت آمیز این روزها در حوالی مسجد الاقصی و بقیه سرزمین های اشغالی بدون شک میزان مقاومت فلسطینیان در برابر اشغال بی رحمانه و وحشیانه و تجاوزات مداوم و تخلیه نکردن سرزمین های غصب شده را نشان می دهد."

حضرت آیت الله سیستانی اسفندماه سال گذشته در دیدار با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان، ضمن یادآوری مساله فلسطین، آنرا بارزترین نمونه ظلم و ستم علیه یک ملت خاطرنشان کردند.

 ایشان از بی عدالتی، ستم، فقر، آزار و اذیت های مذهبی که اکثر مردم در کشورهای مختلف به ویژه در منطقه ما سخن گفتند و خاطرنشان ساختند که بسیاری از مردم در این منطقه همچنان از جنگ ها، اعمال خشونت، محاصره اقتصادی و آوارگی و بسیاری امور دیگر رنج می برند که نمونه آن ملت فلسطین در سرزمین های اشغالی است.

به گزارش ایرنا ماموران صهیونیست در روز قدس با محاصره مسجدالاقصی، نمازگزاران و روزه داران در آن مکان را برای ساعاتی محصور کرده که منجر به درگیری گسترده بین مردم بی سلاح با نظامیان شد و چند روز ادامه یافت.

اما حملات صهیونیست ها به نمازگزاران در اولین قبله مسلمانان خلاصه نشد و در ادامه مناطق نوار غزه را زیر بمباران و موشک باران قرار دادند که نهایتا این امر به واکنش سخت گروه های مقاومت انجامید.

در 48 ساعت گذشته آرامش از سرزمین های اشغالی دور شده و گروه های مقاومت فلسطینی حملات راکتی و موشکی پرقدرتی را علیه سرزمین های اشغال شده خود ترتیب داده اند که گنبد آهنین رژیم صهیونیستی نیز از دفع آنها عاجز بوده است.

بنا به اعلام گروه های مقاومت در دو روز گذشته بالغ بر یک هزار موشک و راکت به سمت سرزمین های اشغالی شلیک و پرتاب شده است.

این حملات که از ابتدای موجودیت رژیم صهیونیستی بی سابقه بوده است به آتش گرفتن تاسیسات نیروگاهی و ساختمان های اداری و وارد آمدن آسیب های جدی به برخی زیرساخت های سرزمین های اشغالی شده و فرودگاه بن گوریون، مهم ترین فرودگاه رژیم صهیونیستی نیز مورد هدف راکت ها و موشک ها قرار گرفت که برای اولین بار در تاریخ به تعطیلی کشیده شد.