با تعدادی از مشهورترین مراکز خرید یزد آشنا شویم

با تعدادی از مشهورترین مراکز خرید یزد آشنا شویم


منبع: همگردی

604

1400/2/22

10:02


یکی از شهرهای پرطرفدار برای مسافرت، شهر یزد است. یزد شهر کویری بوده که در دل خود جاذبه های گردشگری بسیاری دارد و به همین دلیل هم افراد بسیاری را به خود جذب می کند. در این شهر مراکز خرید بی مثالی وجود دارند. با ما در مقاله مشهورترین مراکز خرید یزد همراه باشید تا شما را با تعدادی از برترین پاساژهای یزد آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با بازارهای معروف یزد برایتان مفید خواهد بود.

بازارهای قدیم یزد

در یزد مجموعه بازارهای قدیمی وجود دارند که کالاهای متنوعی در آنها یافت می شوند، از لباس و پارچه گرفته تا خوراکی های محلی و طلا. قدیمی ترین بازار این مجموعه، بازار قنبر است. این بازار متعلق به قرن 9 هجری بوده و تکیه ای که در آن قرار دارد، متعلق به قرن 13 هجری است. در این مجموعه 3 کارگاه وجود دارند؛ کارگاه حلوایی که در آنجا کنجد را به حلوا ارده تبدیل می کنند، کارگاه مازاری که در آن حنا می سابند و کارگاه رنگرزی. فروش پارچه در بازار قیصریه انجام می شود. این بازار دارای معماری بسیار زیبایی بوده و در زمان قاجار ساخته می شود. یکی دیگر از بازارهای معروف یزد، بازار زرگرها با 94 متر طول است که در قرن 12 و 13 هجری ساخته شد و محل آن در شمال خیابان قیام است. در زمان گورکانیان هم بازاری به نام دروازه مهریز با 38 متر طول توسط علی آقا ساخته شد.

بازارهای قدیم یزد

مرکز خرید ستاره

یکی از مشهورترین مراکز خرید یزد، مرکز خرید ستاره است. در این پاساژ امکانات تفریحی بسیاری وجود دارند مانند کافه، شهربازی، باشگاه بدنسازی، بیلیارد و رستوران. از دیگر امکانات این پاساژ میتوان به پارکینگ، آسانسور، پله برقی و سرویس بهداشتی اشاره کرد. این مرکز خرید همه روزه بین ساعات 10 صبح تا 13 و 17 تا 23 و جمعه ها از 17 تا 23 باز هست.

مرکز خرید ستاره یزد

مرکز خرید الماس

از جمله برترین پاساژهای یزد که در آن می توان کالاهای متنوعی را پیدا کرد، مرکز خرید الماس است. این مرکز خرید دو طبقه دارای پارکینگ، نمازخانه، کافه و سرویس بهداشتی هست. این مرکز همه روزه بین ساعات 9 صبح تا 23 باز بوده و در خیابان فردوسی قرار دارد.

مرکز خرید الماس

مرکز خرید آریا

یکی از برترین پاساژهای یزد که در آن کالاهایی مختلف و متنوع بفروش می رسند، مرکز خرید آریا است. در این فروشگاه میتوان انواع لباس، زیورآلات، عطر، عینک، وسایل الکترونیکی و مواد غذایی را پیدا کرد. مرکز خرید آریا دارای 5 طبقه بوده که طبقه آخر آن مختص رستوران است. 3 طبقه آن تجاری و یک طبقه نیز مربوط به پارکینگ بوده و امکانات دیگرش شامل کافه، آسانسور، پله برقی و سرویس بهداشتی هستند. این مرکز خرید از سال 87 مورد بهره برداری قرار گرفت.

مرکز خرید آریا یزد

مرکز خرید شقایق

مرکز خرید شقایق یک ساختمان تجاری و اداری است که در آن میتوان کالاهای متنوعی را پیدا کرد. این مرکز خرید دارای 4 طبقه بوده که دو طبقه آن مختص تجاری است. مرکز خرید شقایق در میدان آزادی، خیابان فرخی قرار دارد.

مرکز خرید شقایق یزد

مرکز خرید کویتی ها

از جمله قدیمی ترین پاساژهای این شهر، پاساژ کویتی ها است که در آن طلا و جواهرات عرضه می شوند. این پاساژ در میدان شهید بهشتی، خیابان دهم فروردین قرار دارد.

مرکز خرید کویتی ها یزد

مجتمع تجاری شهاب

یکی از مراکز خرید موبایل، مجتمع تجاری شهاب واقع در خیابان حافظ است. این پاساژ همه روزه بین ساعات 9 صبح تا 23 باز هست.

مجتمع تجاری شهاب یزد

مجتمع تجاری علاءالدین

اگر بدنبال مرکز خرید مختص موبایل، تبلت و از این دست وسایل هستید، مجتمع تجاری علاءالدین مکان بسیار مناسبی است. این مرکز خرید در خیابان تیمسار فلاحی قرار دارد.

مجتمع تجاری علاءالدین یزد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو