واکسن کرونا ۱۰۰ درصد مانع ابتلا به بیماری می‌شود؟

27

1400/2/22

11:35


سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بعد از تزریق دوز دوم واکسن کرونا، حدود دو هفته زمان لازم است تا افراد حفاظت و ایمنی لازم را در برابر خطر ابتلا به بیماری داشته باشند؛ واکسن کرونا ۱۰۰ درصد مانع ابتلا به بیماری نمی‌شود!

واکسن کرونا ۱۰۰ درصد مانع ابتلا به بیماری می‌شود؟

به گزارش بهداشت نیوز،  دکتر سیما سادات لاری اظهار کرد: بعد از تزریق دوز دوم واکسن کرونا، حدود دو هفته زمان لازم است تا افراد حفاظت و ایمنی لازم را در برابر خطر ابتلا به بیماری داشته باشند و بنابراین از سالمندانی که واکسن زده‌اند می‌خواهیم همچنان ماسک زده و فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنند.

وی افزود: سالمندان، آسیب پذیرترین گروه جامعه در برابر کووید 19 هستند و طبق بررسی‌های انجام شده از زمان شیوع بیماری در کشور، احتمال فوت یک فرد 80 ساله در اثر ابتلای به بیماری نزدیک به 6 برابر یک فرد 40 ساله است.

لاری ادامه داد: هیچ واکسنی در برابر خطر ابتلا به کووید 19 مصونیت صد درصدی ایجاد نخواهد کرد، ولی منجر به کاهش خطر ابتلای شدید به بیماری و کاهش خطر مرگ و میر در افراد خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت افزود: ضروری است که جوانان و افراد غیر سالمند نیز حتی اگر بدون علائم بیماری هستند، نسبت به استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی از این عزیزان اقدام کنند.

لاری اظهار کرد: با توجه به خطر برگزاری مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی در انتقال ویروس کرونا، درخواست ما از کلیه هموطنان عزیز کشورمان این است که از هرگونه پذیرش مهمان و رفتن به مهمانی در تعطیلات عید فطر به طور جدی خودداری کنند.

منبع: تسنیم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو