برش لیزر آلومینیوم با پارسیان لیزر

منبع: نوداد

69

1400/2/22

12:46


آلومینیوم از دسته‌ی فلزهای براق و مقاوم در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی است، از این رو در ساخت و طراحی بسیاری از سازه‌های مورد نیاز جوامع، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای به کارگیری آلومینیوم در روند کار، می‌بایست ورقه‌های نازک این فلز به گونه‌ای که مدنظر است، برش و شکل داده‌ شوند. متخصصین مربوطه، از دیرباز تاکنون برای برش آلومینیوم روش‌های گوناگی را بررسی و پس از آن به کار گرفته‌اند. هریک از این روش‌ها معایبی همچون بالا بودن قیمت، عدم کیفیت برش‌های حاصله، کم بودن دقت در برش و ..... را دارا بوده‌اند و از این رو افراد و صنایع مختلف  سعی در جایگزینی این متدها با متدهای جدیدتر و پیشرفته‌تر داشته‌اند.

برش لیزر آلومینیوم با پارسیان لیزر

تا امروز بهترین و کارآمدترین روش برای انجام این امر، استفاده دستگاه برش لیزر آلومینیوم است. عملکرد این دستگاه در هر حوزه اگر چه شباهت زیادی به سایر حوزه‌ها دارد، اما نمی‌توان عملکرد اختصاصی و منحصر به فرد دستگاه برش لیزر را در هر حوزه به صورت متفاوت، نادیده گرفت.

از این رو لازم است پیش از پرداختن به مزیت‌های برش لیزر آلومینیوم، توضیح مختصری از عملکرد این دستگاه شرح دهیم.

برش لیزر آلومینیوم همان‌طور که پیش از این ذکر شد، از جمله اعمالی است که در صنعت کاربرد بسیار زیاد و قابل توجهی دارد. تعداد زیادی از شرکت‌ها و صنایع برای استفاده از دستگاه برش لیزر آلومینیوم از دو گاز اکسیژن و نیتروژن بهره‌ می‌گیرند. اما استفاده از گاز اکسیژن در برش لیزر آلومینیوم تبعات و معایبی را در پی خواهد داشت.

از جمله‌ی این معایب می‌توان به مواردی چون عدم وجود دقت کافی جهت انجام برش منظم و باکیفیت اشاره نمود. از این رو اغلب صنایع و شرکت‌ها ترجیح‌ می‌دهند، به جای گاز اکسیژن از مورد دوم یعنی گاز نیتروژن استفاده کنند. تنها عیبی که برای استفاده از گاز نیتروژن بیان می‌شود، قیمت بالاتری است که این روش نسبت به روش استفاده از گاز اکسیژن دارد.

پیش از ظهور دستگاه کاربردی برش لیزر آلومینیوم، صنایع مختلف برای برش آلومینیوم با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کردند. اما پس از ظهور این دستگاه با مزایایی که در خود مستتر داشت استفاده از آن، روش اصلی فائق آمدن به مشکلات پیشین محسوب می‌شد.

این مزایا عبارتند از:

  • مراحل انجام برش بسیار ساده و آسان‌تر از روش‌های مکانیکی پیشین است
  • برش ورقه آلومینیومی به صورت صحیح و دقیق انجام می‌گیرد
  • میزان ورقه‌های برش یافته با لبه‌ی تیز و خطرساز به حداقل‌ترین مقدار ممکن خواهد رسید
  • استفاده از دستگاه برش لیزر آلومینیوم موجب می‌شود که هیچ گونه فرو رفتگی و زدگی در سطح ورقه آلومینیومی به وجود نیاید
  • امکان انجام برش‌های بسیار جزئی و دقیق و غیره

همچون همه‌ی روش‌های مورد استفاده در فرایندهای مختلف صنعتی و غیرصنعتی، در فرایند به کارگیری برش لیزر آلومینیوم نیز می‌بایست جهت بهبود بخشیدن به کیفیت کار خروجی و رعایت مراتب ایمنی کار و ... توجه به نکاتی را سرلوحه قرار داد.

صاف بودن سطح

سطح ورقه آلومینیومی می‌بایست کاملا صاف و بدون هیچ‌گونه خراش، برآمدگی و انحنا باشد. این مورد به درجه فشار، اشعه، توان و ..... دستگاه برش لیزر آلومینیوم بستگی دارد.

میزان تولید پلیسه

یکی از مواردی که نشان‌ دهنده‌ی کیفیت کار است، میزان تولید پلیسه‌ها است. میزان پلیسه تولیدی کمتر، نشان ‌دهنده‌‌ی کیفیت بالا و مطلوب کار صورت گرفته است. علاوه بر بالا بودن کیفیت کار، تولید پلیسه کم موجب صرفه جویی در زمان و همچنین هزینه‌های جانبی می‌شود، چرا که دیگر نیازی به ماشین یا دستگاه‌های ثانویه جهت حل مشکل پلیسه‌های تولید شده وجود نخواهد داشت.

از دیگر نکاتی که می‌بایست مورد توجه قرار گیرند می‌توان به تغییر زاویه درست، میزان سرعت دستگاه برش لیزری، میزان شعاع کار در کمترین حد خود و .... اشاره نمود.

برش لیزر آلومینیوم با پارسیان لیزر

اگر به دنبال استفاده از خدمات شرکت‌های متخصص در زمینه به کارگیری انواع مختلف دستگاه‌های برش لیزری از جمله برش لیزر آلومینیوم را دارید، شرکت پارسیان لیزر یکی از بهترین‌های این مسیر است. پارسیان لیزر با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در زمینه انواع خدمات برش لیزر با دارا بودن تیم متخصص و مجرب آماده خدمات رسانی در زمینه فوق به کاربران و مشتریان عزیز خود می‌باشد. شرکت پارسیان لیزر با طراحی و ارائه خدمات در بخش‌های مختلفی چون تراشکاری، برش‌های دکوراتیو، ساخت ماشین آلات صنعتی، ارائه خدمات پشتیبانی و .... همواره بر فراهم کردن بهترین المان‌ها برای مخاطبین خود می‌باشد.



نظرات


تصویری


ویدئو