روش شستن صورت به سبک ژاپنی

منبع: زیبامون

216

1400/2/22

15:19


اگه دوست دارید پوستتون رو به روش درست و اصولی بشویید ، بهتره روش شستشوی صورت به سبک ژاپنی رو یاد بگیرید.

روش شستن صورت به سبک ژاپنی

شستن پوست صورت به روش درست و اصولی یکی از اصلی ترین راه ها برای دستیابی به پوستی سالم ، زیبا و بدون عیب و نقص هست که ژاپنی ها از مدت ها قبل به این موضوع پی برده و شستن صورت رو به یک آیین خاص برای خود تبدیل کرده اند و به همین دلیل هست که زنان و دختران ژاپنی پوستی سالم ، جوان و بدون عیب و نقص دارند!

شستشوی صورت به سبک ژاپنی معمولا 10 دقیقه طول میکشه و دارای 3 مرحله اصلی هست که تاثیر خیلی زیادی در افزایش درخشش و زیبایی طبیعی پوست داره.

در ادامه با زیبامون دات کام همراه بمانید تا با روش شستن پوست صورت به روش ژاپنی ها بیشتر آشنا بشید و از این طریق ، بهترین مراقبت رو از زیبایی و سلامت پوست صورت خود داشته باشید.

 

استفاده از روش 4-2-4 برای شستشوی صورت به سبک ژاپنی

روش 4-2-4 یک سیستم خاص بر اساس زمان بندی هست که برای شستشوی صورت به سبک ژاپنی مورد استفاده قرار میگیره. این روش شامل مراحل زیر هست:

 

  1. شروع پاکسازی پوست با روغن به مدت 4 دقیقه
  2. استفاده از یک پاک کننده کرمی برای تمیز کردن پوست به مدت 2 دقیقه
  3. و مرحله آخر شستن پوست به مدت 4 دقیقه

متخصصان پوستی معتقد هستند که اگه از این روش برای شست و شوی صورت استفاده کنید دیگه نیازی نیست هر روز صبح پوستتون رو بشویید و فقط شستن صورت با این روش در شب کافی خواهد بود. علاوه بر این لازم نیست که هر شب از این روش برای شست و شوی صورت استفاده کنید ؛ 4 بار در هفته کافی هست.

 

شستن صورت به روش ژاپنی

 

حتما بخوانید : نکات طلایی برای مراقبت از پوست در سال 1400 طبق توصیه متخصصان پوستی

 

4 دقیقه اول : مرحله استفاده از روغن

هدف از پاکسازی پوست با روغن این هست که با ماساژ دادن روغن روی پوست ، هم گردش خون در پوست افزایش پیدا کنه و هم با نرم کردن لایه فوقانی پوست ، به شل شدن منافذ مسدود پوست کمک میکنه. این مرحله معمولا 4 دقیقه طول میکشه.

در این مرحله از در شست و شوی صورت به روش ژاپنی ، انتخاب یک روغن مناسب که به خوبی روی پوست بشینه و اثر بخشی مناسبی هم داشته باشه بسیار مهم هست. به عنوان مثال ، روغن جوجوبا به خوبی جذب پوست میشه و یا استفاده از روغن کرچک ، تاثیر خیلی خوبی در از بین رفتن سلولهای مرده پوست داره و به بیرون کشیدن سموم اضافی از منافذ پوستی کمک میکنه.

شما باید مقدار کمی از روغن رو در کف دست بریزید و تمام قسمت های صورت رو به آرومی و با حرکات دورانی ماساژ بدید. این مرحله معمولا به 4 دقیقه زمان نیازه داره. اگه سطح پوستتون دچار زخم یا بریدگی هست بهتره در ماساژ دادن این قسمت ها دقت بیشتری داشته باشید.

 

ماساژ پوست با روغن

 

حتما بخوانید : بهترین ماسک صورت خانگی برای رفع چین و چروک

 

2 دقیقه دوم : مرحله تمیز کردن و پاکسازی پوست با محصول کرمی

در شست و شوی صورت به روش ژاپنی ، بعد از اینکه زمان ماساژ دادن پوست صورت با روغن به پایان رسید ، باید مقداری پاک کننده پوست که حالت کرمی داره رو بر روی پوست روغنی بمالید. پاک کننده های کرمی یک جایگزین عالی برای پاک کننده های فومی یا ژلی هستند ؛ زیرا پوست رو خیلی خشک نمی کنند.

باید پوست صورت رو به مدت 2 دقیقه با این پاک کننده کرمی به آرومی و با حرکات دایره ای ماساژ بدید تا پوست تمیز بشه.

 

استفاده از پاک کننده کرمی

 

حتما بخوانید : بهترین ترکیبات طبیعی و در دسترس برای مراقبت از پوست

 

4 دقیقه سوم : مرحله شست و شو و آبکشی پوست صورت

در این مرحله از شست و شوی صورت به روش ژاپنی ، باید ابتدا به مدت 2 دقیقه ، پوست صورت رو با آب گرم بشویید و آبکشی کنید و سپس به مدت 2 دقیقه دیگه ، پوست صورت رو با آب سرد بشویید و آبکشی کنید. 

آب گرمی که در مرحله آبکشی پوست صورت مورد استفاده قرار میگیره تاثیر خیلی خوبی در شستشوی چربی اضافی پوست و افزایش جریان خون در سطح پوست دار و آب سرد هم میتونه به سفت شدن منافذ پوست صورت کمک کنه.

با استفاده از روش شست و شوی صورت به سبک ژاپنی ،  آبرسانی خیلی خوبی برای پوست ایجاد میشه و بعد از اتمام این مراحل ، پوست صورت شما فوق العاده تمیز ، درخشان و براق به نظر خواهد رسید.

 

شستن و ابکشی پوست صورت

 

حتما بخوانید: درمان پوست چرب با بهترین اسکراب های خانگی و طبیعی

 

سخن آخر

شست و شوی صورت به سبک ژاپنی یکی از روشهای مناسب و عالی برای پاکسازی پوست صورت هست که کمک میکنه تا هم آلودگی ها از منافذ پوستی پاک بشن و هم تاثیر خیلی خوبی در آبرسانی به پوست ، سفت و محکم کردن منافذ پوستی و درخشان کردن پوست صورت خواهد داشت. شما از چه تکنیکی برای شستن صورت استفاده می کنید؟ از چه نکاتی برای حفط زیبایی ، سلامتی و جوانی پوست خود استفاده می کنید؟ این نکات رو با ما در میان بگذارید!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو