کارآفرینی کانادا

منبع: نوداد

248

1400/2/22

16:17


اگر تحصیلات مناسب و ایده ای برای راه اندازی یک کسب کار نوین دارید، دولت کانادا این مسیر مهاجرتی را برای شما تعبیه کرده است.

در این طرح، شما به شرکت های خصوصی سرمایه گذاری و شتاب دهنده وصل خواهید شد تا طرح شما بررسی شود. اگر طرح شما سود آور و در راستای سیاست های توسعه کانادا شمرده شود، به شما و خانواده ی شما، ابتدا به مدت 5 سال، سپس در صورت موفقیت طرح شما اقامت دائم در کانادا اعطا خواهد شد تا بدین واسطه، به کانادا بیاید و خود و کشور کانادا را از کسب و کار نوین خود منتفع کنید.

این طرح به شکل سایر سیستم ها رشد دهنده و شتاب دهنده ی ایده ها عمل می کند، لذا به عنوان پیش نیاز، بیشتر توانایی های علمی شما و ایده ی کاری شما مورد بررسی قرار می گیرد. به همین علت، برای قبول شدن در این طرح، لازم نیست سرمایه ی اولیه برای ثبت نام ارائه دهید. این یکی از مزایای بسیار مهم این مسیر مهاجرتی است. سالیانه حدود 2750 شخص یا گروه موفق به دریافت این ویزای مهاجرتی از دولت فدرال می شوند. در ادامه همراه ما باشید تا درباره برنامه کارآفرینی کانادا بیشتر بدانید.

کارآفرینی کانادا


شرایط احراز صلاحیت

هدف اصلی این طرح، به کار گیری افراد خارجی نوآور و کار آفرین، تولید فرصت های شغلی جدید و رشد اقتصادی کانادا است. شما باید با شناختن هدف کلی این مسیر مهاجرتی طرح پیشنهادی خود را برای اقدام به ثبت نام آماده سازی کنید تا شانس پذیرش خود را بالا ببرید. افرادی که برای ویزای استارت آپ کانادا می خواهند اقدام نمایند، باید حداقل شرایط زیر را داشته باشند:

• دارای مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی معدل با CLB 5 در تمامی مهارت ها (معادل نمره ی آیلتس جنرال 5 برای تمام مهارت ها به غیر 4 برای ریدینگ)

• استطاعت مالی برای سکونت در کشور کانادا (توانایی مالی حدود 13 هزار دلار برای یک نفر و 4 هزار دلار برای هر نفر همراه)

• اعلام قصد سکونت در یکی از ایالت های کانادا به غیر از ایالت کبک

• پذیرفته شدن در آزمون تست سلامت و سوابق شخصی

• ارائه مدرک دال بر پذیرفته شدن و حمایت مالی یک شرکت کانادایی از طرح شما

• ارائه طرح مجاز مالکیت برای طرح خود

در مسیر مهاجرتی ویزای استارت آپ، حداکثر 5 نفر می توانند برای یک طرح ثبت نام نمایند.

شرایط سرمایه گذاری بر طرح استارت آپ در کانادا

سازمان مهاجرت کانادا سه لیست از شرکت های سرمایه گذاری معرفی کرده است که می توانید برای جلب سرمایه با آنها ارتباط برقرار کنید. این سه لیست venture capital funds ، angel investor groupsو business incubator organizations نام دارند و برای قبولی شرایط ویزای استارت آپ باید مقادیر متفاوتی از سرمایه را با توجه به لیست جذب نمایید.

اگر موفق شدید از یکی از شرکت های لیست venture capital funds حمایت مالی جذب نمایید، حداقل سرمایه قابل قبول برای اعطای ویزای استارت آپ مبلغ 200.000 دلار کانادا می باشد. شما باید سند مربوط به اختصاص این مبلغ بر طرح خود را برای روند کاری ویزا ارائه دهید. برای لیست angel investor groups به همین صورت، حداقل مبلغ سرمایه گذاری شده ی 75.000 دلاری برای اعطای ویزای استارت آپ قابل قبول است. برای لیست شرکت های business incubator organizations چنین اختصاص مالی ای لازم نیست و تنها کافی است نامه ای مبنی بر قبولی طرح خود از یکی از شرکت های این لیست ارائه دهید.

در بحث سرمایه گذاری، متقاضیان ملزم به سرمایه گذاری شخصی در طرح اعلامی خود نیستند و مبنای سرمایه گذاری ها در این مسیر مهاجرتی تنها شرکت های کانادایی هستند.

درباره سرمایه گذاری در کانادا بیشتر بدانید.

سرمایه گذاری در کانادا


سند مربوط به جلب حمایت مالی

به منظور ارائه ی مدرک برای موافقت یکی از شرکت های لیست های venture capital funds ، investor angel groups و business incubator organizations از حمایت مالی طرح شما، شرکت سرمایه گذار باید گواهی تعهد سرمایه گذاری بر طرح شما را مستقیماً به سازمان مهاجرت کانادا تسلیم کند. این گواهی باید حاوی یک نسخه از قرارداد مابین متقاضی و شرکت سرمایه گذار باشد. هدف اصلی برای سازمان مهاجرت، اطلاع از ریز شرایط تعهد های مابین متقاضی مهاجرت و شرکت سرمایه گذار است.

مضاف بر این، متقاضیان دریافت ویزای استارت آپ، پس از جلب موافقت یک شرکت سرمایه گذاری بر حمایت مالی، نامه های دریافتی مبنی بر تصدیق سرمایه گذاری را نیز برای انجام مراحل ثبت نام ویزا باید ارائه دهند. اگر گروهی از متقاضیان برای مهاجرت و تاسیس یک شرکت دانش بنیان اقدام می نمایند، نام یک نفر به عنوان سر گروه باید برای تعهد نامه ها، قرار داد ها و نامه نگاری ها قید شود و به این نکته هم باید دقت شود که اگر به هر علت با ویزای سرگروه موافقت نشود، درخواست ویزای سایر اعضای گروه نیز ملغی می شود.

ممکن است برای تقاضای ویزای استارت آپ یک گروه چند نفره، تعدادی از اعضای گروه به غیر از سر گروه موفق به دریافت ویزا نشوند. در چنین شرایطی ممکن است شرکت حمایت کننده مالی در قرارداد خود شروطی برای موفقیت کسب ویزای اعضای گروه گذاشته باشد. در این صورت نیز عدم موافقت ویزای سرگروه اصلی طرح منجر به لغو قرارداد سرمایه گذاری شرکت بر طرح خواهد شد.

حمایت مالی از چند شرکت

این امکان برای متقاضیان وجود دارد که از چند شرکت برای حمایت مالی موافقت جلب نمایند و قرارداد هایی با هر یک از شرکت ها امضا نمایند. در چنین صورتی، قراردادی نیز باید مابین سرمایه گذاران تنظیم شود و در نهایت، شرکت های سرمایه گذاری تنها یک نامه برای سازمان مهاجرت کانادا با قید تمامی شرایط قرارداد ها، مبنی بر حمایت مالی متقاضی مهاجرت ارسال نمایند.

در صورتی که یکی از شرکت های لیست venture capital funds جزو شرکت های سرمایه گذار باشد، مبلغ مورد نیاز برای موافقت با تقاضای مهاجرت شما به حداقل 200.000 هزار دلار کانادا افزایش خواهد یافت. و اگر یکی از شرکت های لیست angel group در بین شرکت های حمایت کننده باشد، مبلغ سرمایه گذاری مورد تایید به حداقل 75.000 دلار کانادا افزایش خواهد یافت.

بازرسی موازی از پرونده های ویزای استارت آپ کانادا

سازمان مهاجرت کانادا به منظور جلوگیری از هر گونه پرونده سازی و تبانی برای کسب ویزای استارت آپ کانادا ، ساز و کاری بازرسی موازی پرونده ها را طرح دیده است که از انجام شدن هدف اصلی این مسیر مهاجرتی، یعنی شروع به کار یک شرکت نوآورانه ی جدید در کانادا اطمینان حاصل کند. در این صورت، ممکن است افسر مهاجرتی از شما درخواست کند طرح خود را به صورت موازی برای یک یا چند شرکت دیگر بفرستید و نظر شرکت ثالث برای قضاوت افسر مهاجرت ارسال شود. در چنین حالتی از شما در خواست می شود که پرونده را برای یک شرکت در لیست متفاوت ارسال کنید و نظر شرکت جدید با نظر شرکتی که جلب حمایت مالی از آن گرفته ای تجمیع می شود.

این بررسی و بازرسی موازی از نتیجه ی داوری کارشناسان شرکت ها بر اساس معیار های کاربرد صنعتی انجام می شوند و انتخاب شرکت موازی به عهده ی افسر، و در یا به صورت تصادفی می باشد. در صورتی که نظر شرکت دوم بر خلاف شرکت اول باشد با تقاضای ویزای شما مخالفت خواهد شد و در برخی از مواقع در صورتی که اثبات شود تبانی در کار بوده است، طرفین با اقدامات تنبیهی مواجه خواهند شد.

گزارش شرکت موازی دوم برای داوری مجدد برای اطمینان حاصل کردن دولت فدرال از موارد زیر است:

1. اطمینان حاصل شدن از تاسیس شرکت توسط مهاجر

2. اطمینان حاصل کردن از این که متقاضی واجد شرایط و دارای شایستگی برای این ویزا است

3. اطمینان حاصل کردن از این که تمامی پیش بینی های مورد نیاز برای انجام طرح از قبیل اجرایی بودن طرح، طرح توجیه اقتصادی، مسائل حقوقی و مربوط به مالکیت و ریسک انجام پروژه به درستی انجام شده است.

4. اطمینان حاصل کردن از سود آوری طرح و موافقت آن با اهداف اشتغال زایی و رونق اقتصادی کانادا

5. رسمیت دادن به طرح و کمک برای اجرای سریع تر آن

این برنامه ی مهاجرتی به صورت دو مرحله ای اجرا می شود. در ابتدا مهلت 5 ساله به متقاضی و شرکت های سرمایه گذاری داده می شود که طرح خود را عملیاتی کنند. در طول این مدت نیز از اجرا و نتیجه ی پروژه ی شما بازرسی به عمل خواهد آمد و در صورت موفقیت، ممکن است پیش از مهلت 5 ساله به شما اقامت دائم اعطا شود. در غیر این صورت ویزای شما تمدید نخواهد شد.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو