نحوه استفاده از کانسیلر و آشنایی با کاربردهای آن

منبع: تالاب

102

1400/2/22

19:49


نحوه استفاده از کانسیلر و آشنایی با کاربردهای آن

در دنیای مد و فشنِ امروز، همواره نام محصولات جدیدی را می‌شنویم که قبلاً هرگز از آنها در آرایش روزمره خود استفاده نمی‌کردیم. محصولاتی که گاه به عنوان زیرساز و گاه به عنوان یک مکمل، به ما کمک می‌کنند تا آرایشی طبیعی‌تر را تجربه کنیم.

کانسیلر از جمله این محصولات است که نام آن را در سالهای اخیر زیاد شنیده‌ایم. اما طرز استفاده از کانسیلر چگونه است و این محصول چطور می‌تواند به ما در داشتن یک آرایش نچرال و زیبا کمک کند؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

 

کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟

کانسیلر محصولی از خانواده کرم‌پودرها است که با نام تصحیح کننده رنگ نیز در فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی شناخته می‌شود. این نوع کرم‌پودر که غلظت بسیار بالایی دارد، سیاهی‌های دور چشم، جای لک و جوش‌های قدیمی و سایر نواقص پوستی صورت را با رنگ زمینه آن یکسان می‌کند.

 

البته این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که رنگ و نوع کانسیلر به درستی و متناسب با تناژ پوست و کرم‌پودر نهایی انتخاب شود. اما مگر کانسیلر چند نوع دارد؟ در ادامه به این سوال، پاسخ می‌دهیم.

 

آشنایی با انواع کانسیلر و طرز استفاده از آنها

غلظت بالای مواد تشکیل‌دهنده کانسیلر موجب می‌شود تا این محصول آرایشی به اشکال متنوعی به بازار عرضه شود. البته باید توجه داشته باشید هر یک از انواع کانسیلر کاربرد خاص خود را دارد. از این رو قبل از اینکه به دنبال بهترین مارک کانسیلر برای صورت خود باشید، بهتر است کمی درباره انواع مختلف آن نیز اطلاعات کسب کنید.

 

کانسیلر جامد یا ماتیکی؛ بهترین کانسیلر برای پوست‌های خشک و نرمال

کانسیلرهای جامد معمولاً برای پوشاندن سیاهی‌های دور چشم به کار می‌روند و برای پوست‌های خشک و نرمال مناسب هستند. بنابراین اگر پوست شما چرب است، بهتر است از این نوع کانسیلر استفاده نکنید. دیگر نکته قابل توجه در خصوص کانسیلرهای جامد این است که این نوع کانسیلرها اغلب به سختی مخلوط می‌شوند. از این رو بهتر است از آنها در نواحی کوچک و محدودی از پوست استفاده کنید.

در خصوص طرز استفاده از کانسیلر جامد هم باید بگوییم که پس از زیرسازی مناسب می‌توانید این کانسیلر را با فشار ملایم به صورت ماتیکی، روی نواحی تیره بکشید. پس از آن نیز از کرم‌پودر استفاده کرده و رنگ پوست صورت خود را یک دست کنید.

 

نحوه استفاده از کانسیلر و آشنایی با کاربردهای آن

کانسیلر مایع یا کرمی چیست؟

نحوه استفاده از کانسیلر مایع با کانسیلر جامد متفاوت است. این نوع کانسیلر بافتی سبک دارد و مدتی پس از استفاده روی صورت، چین نمی‌خورد. به همین دلیل در نواحی بزرگتری از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کانسیلر مایع برای پوست‌های نرمال، حساس و خشک قابل است. همچنین به اغلب کسانی که پوست‌های پر لک یا اصطلاحاً کک و مکی دارند، توصیه می‌شود تا از این نوع کانسیلر به عنوان تصحیح کننده رنگ استفاده کنند.

 

پوشاندن نواقص پوستی و زخم‌ها با کانسیلر پودری

کانسیلرهای پودری از جمله کانسیلرهایی هستند که بیشتر برای پوشاندن نواقص پوستی یا زخم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع کانسیلرها پوششی سبک اما موثر را روی پوست ایجاد می‎‌کنند و برای افرادی با پوست‌های مختلط، نرمال و خشک مناسب هستند.

برای آگاهی از طرز استفاده از کانسیلر پودری بهتر است دفترچه راهنمای محصول خود را مطالعه نمایید. چراکه برخی از مارک‌های کانسیلر پودری می‌بایست در ترکیب با نوعی مایع، مورد استفاده قرار بگیرند.

 

نحوه استفاده از کانسیلرهای رنگی چگونه است؟

علاوه بر کانسیلرهای نود که رنگی ملایم و طبیعی دارند، کانسیلرهای رنگی نیز در بازار موجود هستند. این محصولات که در رنگ های زرد، نارنجی، سبز و بنفش به تولید می‌رسند، هر یک کاربرد خاص خود را دارند. به طور مثال برای محو کردن سیاهی در نواحی دور چشم و لک‌های تیره از کانسیلر زرد استفاده می‌شود.

کانسیلر سبز مخصوص پوشاندن جوش‌های صورت و قرمزی آن است. کانسیلر بنفش نیز مناسب کبودی‌های صورت است و پوشش مناسبی را روی چهره‌های زرد رنگ ایجاد می‌کند. در نهایت کانسیلر نارنجی بیشتر توسط کسانی که پوست گندمی یا سبزه دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

نحوه استفاده از کانسیلر و آشنایی با کاربردهای آن

مراحل استفاده از کانسیلر و نکاتی که باید در مورد آن بدانید

قبل از استفاده از کانسیلر با استفاده از کرم آبرسان و ضد آفتاب صورت خود را زیرسازی کنید.

 

کانسیلر را می‌توانید قبل از کرم‌پودر یا بعد از آن استفاده کنید. با حال به طور کلی بهتر است کانسیلرهای رنگی را زیر کرم‌پودر و کانسیلرهای نود را روی کرم‌پودر استفاده کنید. فراموش نکنید که رنگ کانسیلر باید یک درجه از رنگ کرم‌پودر شما روشن‌تر باشد. در غیر این‌صورت استفاده از کانسیلر موجب تیره‌تر دیده شدن لک‌های پوستی شما خواهد شد.

 

توجه داشته باشید که طرز استفاده از کانسیلر بسیار مهم است. از این رو بهتر است این محصول آرایشی را با انگشت پخش نکنید و از پد اسفنجی و حالت ضربه‌ای برای محو کردن آن استفاده کنید.

 

پس از اینکه تمام لک‌ها، سیاهی‌ها و جای جوش‌های خود را با کانسیلر پوشانید باید آرایش خود را تثبیت کنید. برای این کار می‌توانید از پودر فیکس استفاده کنید. اگر با انواع مختلف این محصول آشنایی ندارید، می‌توانید برای خرید بهترین پودر فیکس به زیبابست مراجعه نمایید.

 

خرید کانسیلر از بهترین برندها با ماندگاری طولانی

در این مطلب با بررسی طرز استفاده از کانسیلرها به نکات مهمی دست یافتیم. متوجه شدیم چطور برای داشتن آرایشی بی‌نقص و البته طبیعی می‌توانیم از کانسیلرها کمک بگیریم.

 

اگر کانسیلر مناسب پوست خود را پیدا کرده‌اید و می‌دانید که چطور باید از آن استفاده کنید، برای خرید این محصول به زیبابست مراجعه کنید.

 

در زیبابست انواع لوازم آرایشی و بهداشتی اورجینال را با بهترین قیمت پیدا خواهید کرد. تنها کافی است محصول مورد نظر خود را از برند محبوبتان انتخاب کنید و آن را سفارش دهید. فراموش نکنید که برای خرید انواع عطر و ادکلن، لوازم بهداشتی مردانه و حتی بهداشت مو نیز می‌توانید از زیبابست کمک بگیرید. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا محصول دلخواه خود را سفارش دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو