james franco seth roge001

روگن در مصاحبه جدیدی با «ساندی تایمز» بریتانیا از واکنش ابتدایی خود در مواجهه با اتهامات آزار جنسی «شارلین یی» علیه فرانکو عقب‌نشینی کرده است. یی در ماه آوریل با ارسال پستی در اینستاگرام گفت که در سال ۲۰۱۷ قصد داشته از فیلم «هنرمند فاجعه» (The Disaster Artist) روگن و فرانکو کناره‌گیری کند چرا که «از همکاری با یک آزارگر جنسی لعنتی احساس امنیت» نمی‌کرده است. او گروه تولید را متهم به بی‌اعتنایی در مورد نگرانی‌هایش کرد و گفت که آن‌ها ادعا کرده‌اند که فرانکو از یک سال پیش‌تر که به آزار جنسی متهم شده تغییر کرده. یی می‌گوید این در حالی بود که «به معنای واقعی کلمه همان هفته» چند زن فرانکو را به آزارها دیگری متهم کردند.

یی می‌نویسد:‌ «وقتی سعی کردم قرارداد را فسخ و از «هنرمند فاجعه» کناره‌گیری کنم به این دلیل که جیمز فرانکو یک آزارگر جنسی است، آن‌ها سعی کردند مرا با یک نقش مهم‌تر تطمیع کنند.» او اضافه می‌کند که روگن «قطعاً در مورد تطمیع و علت کناره‌گیری من می‌داند

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، روگن در مصاحبه جدیدی با «ساندی تایمز» بریتانیا از واکنش ابتدایی خود در مواجهه با اتهامات آزار جنسی «شارلین یی» علیه فرانکو عقب‌نشینی کرده است. یی در ماه آوریل با ارسال پستی در اینستاگرام گفت که در سال ۲۰۱۷ قصد داشته از فیلم «هنرمند فاجعه» (The Disaster Artist) روگن و فرانکو کناره‌گیری کند چرا که «از همکاری با یک آزارگر جنسی لعنتی احساس امنیت» نمی‌کرده است. او گروه تولید را متهم به بی‌اعتنایی در مورد نگرانی‌هایش کرد و گفت که آن‌ها ادعا کرده‌اند که فرانکو از یک سال پیش‌تر که به آزار جنسی متهم شده تغییر کرده. یی می‌گوید این در حالی بود که «به معنای واقعی کلمه همان هفته» چند زن فرانکو را به آزارها دیگری متهم کردند.

یی می‌نویسد:‌ «وقتی سعی کردم قرارداد را فسخ و از «هنرمند فاجعه» کناره‌گیری کنم به این دلیل که جیمز فرانکو یک آزارگر جنسی است، آن‌ها سعی کردند مرا با یک نقش مهم‌تر تطمیع کنند.» او اضافه می‌کند که روگن «قطعاً در مورد تطمیع و علت کناره‌گیری من می‌داند

روگن در سال ۲۰۱۸ و در پی مطرح شدن پنج اتهام جنسی علیه فرانکو به «والچر» گفته بود که همچنان تمایل دارد با همبازی‌اش در «این پایان است» (This Is the End) همکاری کند. اما روگن هفته گذشته به «ساندی تایمز» گفت که نظرش را تغییر داده و کمتر شدن پروژه‌های مشترک آن‌ها بی علت نیست.

روگن می‌گوید: «چیزی که می‌توانم بگویم این است که بدرفتاری و آزار جنسی را محکوم می‌کنم و هرگز حاضر نیستم اعمال یک نفر را مخفی کنم، یا آگاهانه کسی را در نزدیک چنان فردی قرار دهم. من… به آن مصاحبه سال ۲۰۱۸ نگاه می کنم وقتی که گفتم حاضر با جیمز به همکاری ادامه دهم، و حقیقت این است که همکاری نکرده‌ام و در حال حاضر برنامه‌ای برای همکاری ندارم.»

روگن در مورد رابطه شخصی با فرانکو می‌گوید: «نمی‌دانم که آیا می‌توانم این رابطه را در این مصاحبه تشریح کنم یا نه. می توانم بگویم که… مسائل بسیاری در رابطه ما و برخوردهای ما تغییر کرده.»

یی گفته بود که یکی از اپیزودهای برنامه «اجرای زنده شنبه شب» (Saturday Night Live) در سال ۲۰۱۴ با اجرای روگن و بازی فرانکو «شکار دختران زیر سن قانونی» را عادی‌سازی کرده است. روگن در این خصوص به «ساندی تایمز» می‌گوید: «از آن شوخی بسیار متأسفم. راستش را بخواهید شوخی وحشتناکی بود.»

«سارا تیتر-کپلان» و «تونی گال» در سال ۲۰۸ فرانکو را متهم کردند که این بازیگر در آموزشگاه در-حال-حاضر-منحل‌شده‌اش در لس‌آنجلس آن‌ها و دیگر دانشجویان بازیگری را در موقعیت‌های جنسی و زننده قرار داده است. فرانکو هنگام آموزش، دانشجویان را به اجرای صحنه‌های زننده جنسی مقابل دوربین وارار کرده است. نمایندگان فرانکو شکایت این بازیگران را «خلاف واقع و آتش‌افروزانه، و از لحاظ حقوقی بی‌اساس» خوانده‌اند. پس از مطرح شدن این اتهامات، یی روگن و دیگر بازیگران را به سکوت نابجا متهم کرد.

یی در آن زمان نوشته بود: «پس چه کسی مسئول است؟ زنان و کودکانی که به خاطر فرانکو دچار پی‌تی‌اس‌دی شده‌اند؟ یا قرار است هدف بعدی آزار قرار بگیرند؟ مردان سفیدپوست به رفتارهای بچگانه دست می‌زنند وقتی که بحث [قربانی کردن] برتری نژادی و مردسالاری پیش آید و به‌خصوص به این علت که در واقع برای‌شان اهمیتی ندارد.»

 

مطالب پیشنهادی: