آنتونی بلینکن روز چهارشنبه با بیان اینکه گزارش سالانه آزادی مذهبی سال ۲۰۲۰ که توسط این وزارت‌خانه تهیه شده است را به کنگره ارسال کرده است، افزود: این گزارش سالانه جزئیات دقیق و واقعی از وضعیت آزادی مذهبی در نزدیک به ۲۰۰ کشور و سرزمین ارائه می دهد.

وی ادامه داد: گزارش‌های مربوط به نقض و سوء استفاده توسط دولت‌ها، بازیگران غیر دولتی و افراد را مستند می‌کند. ایالات متحده متعهد به ارتقای پاسخگو کردن افرادی است که مسئول چنین سوء استفاده‌هایی هستند.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: به همین منظور، امروز من "یو هوی" مدیر دفتر سابق گروه موسوم به "رهبر مرکزی در پیشگیری و برخورد با بدعت ادیان" از چنگدو استان سیچوان را مطابق با بند ۷۰۳۱ (ج) قانون تأمین اعتبارات امور خارجه، عملیات های خارجی و برنامه های مرتبط در سال  ۲۰۲۱ تحت تحریم قرار می‌دهم.

بلینکن اظهار کرد: وی به دلیل مشارکت در نقض فاحش حقوق بشر یعنی بازداشت خودسرانه رهروان فالون گونگ به دلیل اعتقادات معنوی،تحریم شد. یو هوی و اعضای نزدیک خانواده‌اش واجد شرایط ورود به ایالات متحده نیستند.

وی ادامه داد: ما در ادامه به بررسی همه ابزارهای مناسب برای ارتقای پاسخگویی در برابر مسئولان نقض حقوق بشر و نقض حقوق در چین و سایر کشورها خواهیم پرداخت.