نقد و بررسی بازی GHOSTWIRE: TOKYO

منبع: پی سی دی

109

1400/2/23

00:58


یکی از سبک بازی های ویدئوی یا همان بازی کامپیوتری اکشن-ماجراجویی می باشد و همانطور که مشخص است این سبک تلفیقی از دو سبک اکشن و ماجراجویی می باشد و گیمر در این سبک که باید به مانند بازی های اکشن سریع عمل کند و از طرفی نیز به حل متعدد معماهای چالش برانگیز نیز بپردازد در واقع در این نوع از بازی ها سرعت عمل، دقت و هوش بازیکن مورد سنجش قرار می گیرد حالا ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد یکی از بازی های این سبکی یعنی سبک اکشن-ماجراجویی به نام GHOSTWIRE: TOKYO مطالبی را عرضه کنیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سازندگان بازی GHOSTWIRE: TOKYO

استودیو سازنده این بازیTango Gameworks می باشد که این استودیو در شرق جهان در کشور پیشرفته ژاپن و شهر توکیو واقع شده است و سال تاسیس این استودیو به 2010 میلادی بر می گردد که توسط شینجی میکامی ژاپنی یکی از افراد موفق در ساخت بازی های کامپیوتری بنا نهاده شده است و از آثار موفق این شرکت می توان به طراحی و تولید بازی شیطان درون 1 و2 اشاره کرد که این بازی ها را در سال های 2014 و2017 روانه بازار بازی های ویدئویی کرد و حالا نیز توانسته است بازی موفق دیگری به نام GHOSTWIRE: TOKYO عرضه کند.

نقد و بررسی بازی GHOSTWIRE: TOKYO

بازی GHOSTWIRE: TOKYO

همانطور که در بخش های قبلی مقاله مطرح کردیم این بازی در دسته بازی های اکشن-ماجراجویی قرار دارد و داستان بازی بدین شکل می باشد که تعدادی از مردم توکیو در یک اتفاق عجیب و غریب ناپدید می شوند که بازیکن یا همان گیمر باید دلیل این اتفاقات را دریابد و به همین دلیل بازیکن دچار چالش های متعددی می شودکه باید این چالش ها را پشت سر گذاشت تا بازی به سرانجام نهایی خود برسد

حالا در ادامه مقاله بخش داستان و گیم پلی بازی را بطور مفصل تر برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

داستان بازی GHOSTWIRE: TOKYO

تا به این بخش از مقاله متوجه شدیم که اتفاقات بازی GHOSTWIRE: TOKYO در شهر توکیو پایتخت ژاپن رخ می دهد و داستان بازی از جایی شروع می شود که 99 درصد مردم این شهر غیب می شوند و تنها آثار باقی مانده از این مردم فقط لباس هایشان می باشد و اتفاقات رخ داده ترسناک و دلهره اور می باشد که یک فضای ترسناکی در بازی ایجاد کرده است.

 در ادامه داستان یک نیروی شیطانی نیز وارد شهر می شود که بسیار عجیب و غریب می باشد که ممکن است این نیرو باعث ناپدید شدن افراد شهر توکیو شده باشند و حالا فرد اصلی داستان که کنترل آن بر عهده گیمر می باشد، وظیفه دارد تمامی این اتفاقات را رصد کرده تا به نتیجه ای مطلبوب در خصوص ناپدید شدن افراد برسد البته قهرمان داستان علاوه بر حل معماهای حاکم بر بازی باید با نیروهای شیطانی نیز به مبارزه بپردازد.

نقد و بررسی بازی GHOSTWIRE: TOKYO

بازی از معماهای زیادی بهره می برد که هر کدام از این معماها بر چالش های اصلی بازی افزوده است برای مثال در خیابان های شهر توکیو یک گروه از افراد به نام Visitors با نقاب و چهره های پوشیده در حال پرسه زدن می باشند و بازیکن در طول بازی متوجه خواهد شد که این افراد همراه با چه رمز و رازهای پیچیده ای می باشند.

گیم پلی بازی GHOSTWIRE: TOKYO

تا به این قسمت از مقاله شاید برخی از افراد فکر کنند که این بازی به سبک بازی های بقا نزدیکتر می باشد اما همانطور که بیان کردیم بازی GHOSTWIRE: TOKYO جزو بازی اکشن -ماجراجویی می باشند هر چند که در بازی ارواح سرگردان وجود دارد اما گیم پلی این بازی بر مبنای زنده ماندن و بقا بنا نشده است و این بازی یک بازی اول شخص اکشن محسوب می شود که قهرمان داستان ما باید با توانایی های که در اختیارش می باشد به مبارزه با این ارواح بپردازد.

ارواحی که در بازی قرار دارند هر کدام دارای یک سری نقاط ضعف و قوت می باشند که باید به نقاط ضعف و قوت ارواح پی برد تا بتوان به مبارزه با ان ها پرداخت در واقع با شناخت نقاط ضعف می توان سریعا این ارواح را از پای در آورد.

نقد و بررسی بازی GHOSTWIRE: TOKYO

یکی دیگر از ویزگی های این بازی جذاب سیستم مبارزاتی آن می باشد که با استفاده از دست و حرکات رزمی حرکات جادویی را طراحی کرده اند تا در زمان مناسب به هیولاها و ارواح های موجود در بازی ضربه سنگینی را وارد کرد. برای مثال شما می‌توانید حرکات Takedown بر روی هیولا را از دور در GhostWire انجام دهید و هنگامی که دشمنان آسیب‌پذیر هستند، «مرکز اصلی» آنها در معرض دید قرار می‌گیرد که می‌توانید با سیم‌های معنوی خود آنها را به سمت خود بکشید و از بین ببرید. در بازی GhostWire: Tokyo، دشمنان خاص در برابر انواع خاصی از حملات آسیب‌پذیر هستند.

در نهایت می توان گفت گیم پلی این بازی بر خلاف تصوری که از داستان بازی بر می آید یک گیم پلی بر سبک و مبنا اکشن و اول شخص می باشد که جذابیت های خاص خود را به همراه دارد.

سخن پایانی

 سازندگان بازی GhostWire: Tokyo یکی از معروف ترین سازندگان بازی های ویدئوی می باشند که در همین راستا توانسته اند بازی جذابی مانند شیطان درون 1 و2 را به مرحله طراحی و تولید برساند و از همه مهمتر جذب طرفداران زیادی برای این بازی ها می باشد و بازی GhostWire: Tokyo که یک بازی جذاب ویدئوی می باشد دارای داستانی جذاب و گیرا در مورد ناپدید شدن افراد شهر توکیو می باشد و این موضوع یک معمای بزرگ در ذهن بازیکن بازی می باشد که این افراد به چه دلیل و چرا ناپدید شده اند و در کنار این سیستم اکشن و مبارزاتی بازی نیز به خوبی طراحی شده است که با حرکات جادویی و غیر قابل پیش بینی ارواح می توان دشمنان بازی را نابود ساخت.

 اگر به دنبال بازی GhostWire: Tokyo می باشید و یا بازی های جذاب دیگری را مدنظر دارید می توانید با مراجعه به سایت پی سی دی و دانلود رایگان این بازی ها نهایت لذت را از انجام این بازی ها برد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو