برای کنترل عوارض واکسن کرونا این توصیه ها را جدی بگیرید

36

1400/2/23

08:06


در حالی که موج جدید ویروس کرونا و گونه های جهش یافته آن به کشورها آسیب جدی وارد کرده است، اما برخی کشورها نیز با آغاز روند واکسیناسیون و تسریع آن سعی در مقابله با آن دارند. در حالی که واکسیناسیون در حال انجام است، اما همچنان برخی افراد با توجه به بروز برخی عوارض مانند تب و سردرد در مورد تزریق واکسن مردد هستند.سازمان های مربوطه یا تهیه یک فهرست برای نظارت و گزارش عوارض جانبی واکسن کرونا سعی در آگاهی بخشی دارند.

برای کنترل عوارض واکسن کرونا این توصیه ها را جدی بگیرید

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از تایمزسوفاندیا، این مراحل که در ادامه توضیح داده می شود باید از قبل تزریق مورد توجه قرار گیرد.

مرحله 1: فردی که واکسینه می شود باید بداند آیا تاکنون واکنش آلرژیک نسبت به واکسن داشته است یا خیر. اگر پاسخ این سوال مثبت است فرد باید با یک متخصص آلرژی یا پزشک مشورت کند.

مرحله 2: ارزیابی هرگونه شرایط پزشکی یا بهداشتی ذکر شده به عنوان اقدامات احتیاطی توسط تولید کننده واکسن یا برنامه ایمن سازی محلی باید مورد توجه قرار بگیرد. این شرایط شامل بارداری، سیستم ایمنی به خطر افتاده یا ضعف شدید در افراد مسن است. این افراد واجد شرایط واکسیناسیون هستند، اما به کسب اطلاعات و دریافت مشاوره نیاز دارند.

 

مرحله 3: بروز عوارض جانبی رایج پس از واکسیناسیون نشان می دهد فرد در مقابل کووید-19 محافظت می شود. عوارض جانبی شایع تزریق واکسن شامل درد بازو، تب خفیف، خستگی، سردرد، دردهای عضلانی یا مفصلی است.

مرحله چهارم: فرد را واکسینه کنید.

مرحله 5: فرد واکسینه شده باید به مدت 15 دقیقه در محل تزریق تحت نظارت قرار گیرد. اگر از واکنش های شدیدی رنج می برند باید به مسیولین مرکز واکسیناسیون اطلاعات صحیح داده شود که چه عوارضی را متحمل شده اند البته بیشتر مراکز 30 دقیقه پس از واکسیناسیون افراد را رصد می کنند.

 

مرحله ششم: در صورت وجود هرگونه عارضه جانبی غیر منتظره یا شدید بلافاصله برای دریافت مراقبت های پزشکی به افراد حاضر در محل اطلاع دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو