تلف‌شدن یک قلاده یوزپلنگ ماده در میامی

منبع: برترین ها

125

1400/2/23

09:56


مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان از تلف شدن یک قلاده یوزپلنگ ماده در حوزه استحفاظی شهرستان میامی خبر داد و گفت: این یوز از جمعیت پارک ملی توران شاهرود نبوده است.

مهر: مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان از تلف شدن یک قلاده یوزپلنگ ماده در حوزه استحفاظی شهرستان میامی خبر داد و گفت: این یوز از جمعیت پارک ملی توران شاهرود نبوده است.

امیر عبدوس ضمن بیان اینکه یکی از دامداران منطقه آزاد محدوده استحفاظی شهرستان میامی با مشاهده لاشه متلاشی و نیم‌خورده یوزپلنگ ماده موضوع را به محیط‌زیست اطلاع‌رسانی می‌کند، ابراز داشت: پس از انتقال لاشه به اداره کل و بررسی موضوع با توجه به اینکه مدت‌زمان بسیار زیادی از تلف شدن یوز گذشته و دچار فساد و کرم‌خوردگی شدید شده بود، علت مرگ با معاینات اولیه قابل‌تشخیص نیست.

تلف‌شدن یک قلاده یوزپلنگ ماده در میامی

وی ضمن بیان اینکه شواهد حاکی از آن است که تمام استخوان‌ها سالم هستند و نشانه‌ای از شکستگی که ناشی از ضربه یا تصادف باشد در آن‌ها مشاهده نشده است، افزود: این یوزپلنگ از یوزه‌ای پارک ملی توران شاهرود نیست و تابه‌حال در آمار یوزه‌ای منطقه نبوده است.

مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان بابیان اینکه ماده یوز دیگری با توله‌های خود به نام تلخاب اولین بار در چهارم خردادماه سال گذشته رؤیت و تصویربرداری و صاحب شناسنامه شدند، ابراز داشت: این خانواده شش ماه بعد در بیست و چهارم آذرماه سال گذشته با مشاهده دوباره خبرساز شدند.

عبدوس بابیان اینکه خوشبختانه باید گفت که توله‌های تلخاب مستقل شده‌اند، تصریح کرد: زایمان مجدد تلخاب در پارک ملی توران شاهرود خبری فوق‌العاده حائز اهمیت محسوب می‌شود که باعث خوشحالی طرفداران حوزه محیط‌زیست شده است.

وی افزود: از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده رد یا نشانی و حتی لاشه یوز بدون جابه‌جایی آن را بلافاصله به یگان حفاظت محیط‌زیست اطلاع دهند تا موضوع از نزدیک موردبررسی و کار تحقیقاتی قرار گیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو