ناپدید شدن مشکوک پزشکی که حمله عصبی به الکسی ناوالنی را رد کرده بود

ناپدید شدن مشکوک پزشکی که حمله عصبی به الکسی ناوالنی را رد کرده بود


منبع: روزیاتو

96

1400/2/23

12:14


دکتری که به مداوای رهبر مخالفان روسیه‌ای می‌پرداخت، گم شده است! دکتر الکساندر موراخوفسکی ۴۹ ساله از روز جمعه هفته گذشته دیده نشده است. این پزشک که به یک سفر برای گشت و گذار و شکار به منطقه امسک رفته بود، بر روی روند درمان الکسی ناوالنی پس از مسمومیتش با گاز عصبی نووی‌چوک، نظارت داشت. نووی‌چوک به عوامل عصبی‌ای گفته می‌شود که در بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۹۳ در شوروی و روسیه تولید می‌شدند.

این تنها حواشی پیرامون ناوالنی و معالجشانش نیست و در ماه فوریه نیز یکی دیگر از دکترهای معالج این منتقد روسی به طرز ناگهانی فوت شد. مرداد ماه گذشته بود که الکسی ناوالنی، یکی از رهبرهای اصلی مخالف ولادیمیر پوتین در حین پرواز از سیبری به مسکو به شکل ناگهان دچار مسمومیت شد. هواپیما فرود اضطراری کرد و ناوالنی در بیمارستان امسک بستری شد. بیمارستانی که دکتر موراخوفسکی رئیس آن بود. این پزشک در آن زمان اعلام کرد که دلایلی مبنی بر مسمومیت ناوالنی با استفاده از عامل اعصاب را پیدا نکرده است.

دکتر موراخوفسکی پس از آن بود که به طور جنجالی به وزارت بهداشت امسک ارتقا یافت. اما این تمام ماجرا نبود و الکسی ناوالنی در توییتر به حمله به این دکتر پرداخت. او در توییتی راجع به این موضوع نوشت: «تو دروغ می‌گویی، نتایج آزمایشات تقلبی و دستکاری شده بود. تو به هر طریقی که شده می‌خواهی رئیس‌هایت را راضی نگه داری. تو می‌خواهی از آن‌ها جایزه و پست و درجات بالاتر بگیری.»

ادعاهای تایید نشده‌ای می‌گویند دکتر موراخوفسکی در خلال گشت زنی و شکار، از طریق ارتباط رادویی با باقی شکارچیان در ارتباط بوده و گفته است که می‌تواند به راه خود ادامه دهد اما در مورد این که کدام جهت را باید پیش بگیرد گیج شده است. گفته می‌شود دوستانش به دنبال او گشته‌اند اما این دکتر را نتوانستند پیدا کنند. گارد ملی روسیه و نیروی پلیس همراه با هلیکوپترهایی در حال گشت زنی محلی هستند که فکر می‌کنند دکتر مذکور در آن جا حضور دارد.

پس از این که ناوالنی در بیمارستانی در امسک بستری شد با اصرار خانواده‌اش به آلمان منتقل شد و پزشکان آن جا تایید کردند که ناوالنی مورد حمله گاز نووی‌چوک قرار گرفته و مسموم شده است. ناوالنی پس از مداوا و بهبود یافتن به روسیه بازگشت که در همان بدو ورود دستگیر شد. او به علت اتهامات مختلف به زندان رفت و تاکنون نیز در آنجا حضور دارد.

بیشتر بخوانید:

مرگ مشکوک پزشک روسی که الکسی ناوالنی را پس از مسمومیت با نوویچوک درمان کرد

اعتراضات «چراغ قوه ای» در حمایت از الکسی ناوالنی و ترفند رسانه‌های دولتی روسیه

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو