میساء عبد الهادی

«میساء عبد الهادی» بازیگر فلسطینی در جریان درگیری‌های خشونت‌آمیز شرق اورشلیم و غزه توسط نیروهای اسرائیلی مجروج شده است. این بازیگر در سریال «بغداد سنترال» (Baghdad Central) شبکه هولو نقش‌آفرینی کرده و سال گذشته فیلم «غزه عشق من» (Gaza mon amour)‌ را در ونیز روی پرده داشته است. «میساء عبد الهادی» یکشنبه این هفته از سوی پلیس اسرائیل مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

الهادی به اعتراضاتی پیوسته است که علیه یک قانون جدید صورت گرفته است. در صورت تصویب این قانون، مقامات اسرائیلی اجازه پیدا می‌کنند خانواده‌های فلسطینی را از خانه‌های خود در شرق اورشلیم که در چند روز اخیر توسط اسرائیل اشغال شده است بیرون بیندازند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، به دنبال انتشار تصاویری از الهادی در آمبولانس، این بازیگر در صفحه اینستاگرامش از همه افرادی که به او کمک کردند قدردانی کرد و گفت که حالش خوب است اما پایش صدمه دیده. او در پست دیگری تأیید کرد که مصدومیتش ناشی از اصابت گلوله‌های نیروهای اسرائیلی است.

جمعه گذشته ۲۰۰ فلسطینی توسط نیروهای اسرائیلی که در ماه رمضان به مسجد الاقصی، سومین مکان مقدس دنیای مسلمانان حمله کردند مجروح شدند. منطقه «شیخ جراح» در شرق اورشلیم محله کوچکی است که در سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل اشغال شد.

«وایولا دیویس» از جمله بازیگران هالیوود بود که دوشنبه این هفته با ارسال متن‌هایی در اینستاگرام این حملات را محکوم کرد. او نوشت: «بیایید در مورد آنچه در شیخ جراح در حال وقوع است حرف بزنیم.»

«ناتالی پورتمن» متولد اسرائیل که یکی از منتقدین کشتار مردم فلسطین است، پست اینستاگرام دیویس را به اشتراک گذاشته است.

مطالب پیشنهادی: