طرز تهیه خورش آلبالو

طرز تهیه خورش آلبالو با کوفته قلقلی خورش آلبالو با لپه خورش آلبالو با گوشت تکه ای

این خورش یکی از خورش های خوشمزه و در عین حال با طعم متفاوت است. طعم آن به خاطر وجود آلبالو و شکر، ملس است. این خورش را می توان جایگزین خورش مرغ ساده کرد و از خوردن آن لذت برد. این خورش را می توان از آلبالوی تازه یا در خارج از فصل، از آلبالوی فریزری نیز استفاده نمود. میزان شکر مصرفی بسته به ذائقه خانواده و مهمان ها دارد. این خورش را می توان با زرشک پلو زعفرانی سرو نمود. آلبالو یک میوه پر خاصیت و پر از ویتامین های c و آتی اکسیدان است که می تواند برای سلامتی و ایمنی بدن مفید و موثر باشد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش آلبالو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
پیاز۲ عدد
مرغ۳ تکه بزرگ
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
رعفران دم کرده۳ قاشق غذا خوری
آلبالوی هسته گرفته۲ لیوان
آب نارنج یا آب لیمو۲ قاشق غذا خوری
شکربسته به ذائقه ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه خورش آلبالو

مرحله اول

برای تهیه خورش خوشمزه با آلبالو در ابتدای کار، پیاز ها را شسته و به صورت خلالی ریز خرد می کنیم. یک قابلمه را برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز ها را اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

مرحله دوم

در این مرحله تکه های مرغ را که از قبل شسته ایم، به پیاز ها اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. در ادامه نمک و فلفل سیاه و زعفران دم کرده را اضافه می کنیم. سپس کمی شعله گاز را کم کرده تا تکه های مرغ طلایی شود.

مرحله سوم

سپس یک لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم و درب قابلمه را بسته و می گذاریم حدود یک ساعت با حرارت ملایم بپزد. در ادامه یک قابلمه دیگر برداشته و آلبالوی هسته گرفته را به همراه آب نارنج یا آب لیمو اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که باید طبق ذائقه خانواده شکر را اضافه کرده و با نصف لیوان آب می گذاریم روی شعله ملایم تا نیم ساعتی بپزد و غلیظ شود و قوام بیاید. سپس آب مرغ را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله پنجم

در مرحله پایانی تکه های مرغ پخته را درون سس آلبالو می چینیم. سپس نیم ساعت دیگر زمان می دهیم تا مرغ ها با حرارت بسیار ملایم مزه دار شود و خورش جا بیفتد و روغن بیندازد. این خورش بسیار خوشمزه و ملس است.