طرز تهیه کاپ کیک آلبالو

طرز تهیه کاپ کیک آلبالو , دستور پخت کاپ کیک آلبالو

کیک آلبالو یک کیک بسیار خوشمزه و مقوی است که به راحتی در فر تهیه می شود. این کیک را در قالب های کاپ کیک تهیه می کنیم. این کیک را می توان ساده سرو نمود اما اگر برای مهمانی های خاص مورد استفاده قرار می گیرد، می توان با خامه فرم گرفته و میوه تازه آلبالو، آن را تزیین نمود. همچنین این کیک جزو کیک های کافی شاپی محسوب می شود. که می تواند در منوی کافی شاپ ها اضافه شود. تلفیق طعم شیرین کیک در کنار طعم ترش آلبالو، مزه فوق العاده ای برای کیک ها بوجود می آورد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاپ کیک آلبالو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کاپ کیک آلبالو
آرد سفید۲ لیوان
شکر۱ لیوان
شیرنصف لیوان
تخم مرغ۳ عدد
کره و روغنبا هم نصف لیوان
وانیل۱ قاشق چای خوری
نمک۱ پنس
بکینگ پودریک و نیم قاشق چای خوری
آلبالو هسته گرفتهبه میزان لازم

طرز تهیه کاپ کیک آلبالو

مرحله اول

برای تهیه کاپ کیک خوشمزه با طعم آلبالو در ابتدای کار، یک کاسه بر داشته و تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم. سپس وانیل و شکر را به آن اضافه کرده و با همزن برقی آن قدر هم می زنیم تا مایعی کرم رنگ و کشدار به دست بیاید.

مرحله دوم

سپس شیر و مخلوط کره و روغن را اضافه کره و هم می زنیم تا یکدست شود. آرد و بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کرده و سه بار الک می کنیم. سپس در سه مرحله به مواد اضافه کرده و با لیسک به آرامی و به صورت دورانی، مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله کمی از آرد را نگه می داریم و کنار می گذاریم. در یک کاسه آلبالوهای هسته گرفته را در آرد می غلتانیم. سپس به مواد اضافه می کنیم. کپسول های کاپ کیک را درون قالب ها قرار داده و تا نصفه از مواد کیک پر می کنیم.

مرحله چهارم

فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. کاپ کیک ها را درون آن به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قرار می دهیم تا پخته شود. سپس از فر خارج کرده و وقتی از دما افتاد و خنک شد، با خامه فرم گرفته و آلبالو تزیین می کنیم.