تفاله لیمو ترش

ترشی با تفاله لیمو ترش مربای تفاله لیمو ترش تفاله لیمو ترش نی نی سایت طرز استفاده از لیمو ترش فواید جوشانده لیمو ترش خرید تفاله لیمو ترش خواص پوست لیمو ترش خواص بخور لیمو ترش

لیموترش یکی از دوست داشتنی ترین انواع مرکبات است که در انواع خورش ها و دسر ها و حتی شیرینی ها از آن استفاده می شود. علاوه بر طعم ترش مزه و حس تازگی آن، رایحه لیموترش بسیار دلپذیر است. لیمو ترش خاصیت اسیدی دارد و به همین دلیل علاوه بر مصارف خوراکی، در بسیاری از ترفندها نیز می توان از آن استفاده کرد. اگر شما هم در فصل لیمو ترش، خودتان آب لیمو می گیرید و برایتان جای سوال است که با تفاله های معطر و ترش مزه لیمو ترش چه کارهایی می شود کرد، با ما همراه باشید. به قدری استفاده های متنوعی برای تفاله لیموترش وجود دارد که حتما شگفت زده خواهید شد و تنها چیزی که دیگر انجام نخواهید داد، دور ریختن تفاله های لیموترش بعد از گرفتن آب لیمو است.

تفاله لیمو ترش چه کاربردی دارد

ارزش تغذیه ای لیموترش بسیار بالاست. لیموترش حاوی ویتامین سی، کلسیم، آهن، فیبر غذایی و بسیاری دیگر از مواد مغذی است. خوشبختانه تفاله های لیموترش نیز منبع سرشاری از تمامی مواد بالا با درصد بالایی از فیبر است. در ادامه برخی از استفاده های تفاله لیموترش را برایتان گردآوری کرده ایم. بعد از اینکه آب لیموترش را گرفتید، تفاله های آن را داخل پلاستیک فریزر ریخته و صاف کنید. این بسته ها را داخل فریزر قرار دهید تا در زمان نیاز هر بار تکه ای از تفاله یخ زده را شکسته و استفاده کنید.

استفاده از تفاله لیموترش در خوراکی ها

یکی از محبوب ترین نوشیدنی های فصل گرم که بسیار خنک کننده است و اثرات گرمازدگی را به خوبی برطرف می کند، شربت آبلیموست. می توانید از کمی تفاله داخل شربت خود بریزید. شربت شما با این کار شکل و طعم بهتری خواهد داشت چرا که تفاله های لیمو نیز عطر و مزه قوی و خوبی دارند. البته می توانید تفاله ها را در قالب های یخ نیز با کمی آب منجمد کنید و در شربت یا آب بریزید تا طعم دیتاکس لیمو را به خوبی احساس کنید.

انواع دمنوش

عطر و مزه لیموترش با جوشیدن نیز از بین نمی رود البته ویتامین سی در اثر گرما دیدن از بین می رود. می توانید با تفاله های لیمو دمنوش های ترش مزه و گوارا تهیه کنید. این دمنوش ها را می توانید به صورت گرم و یا سرد مصرف کنید.

انواع غذا

در انواع خورش ها و سوپ ها علی الخصوص سوپ مرغ و خوراک های حاوی مرغ می توانید تفاله لیموترش را اضافه کنید. طعم سوپ شما بی نظیر خواهد شد.

برنج یا ماکارونی

می توانید کمی از تفاله های لیمو را هنگام پخت برنج یا ماکارونی به آب جوش اضافه کنید. با این کار علاوه بر اینکه رایحه برنج و پاستا بهتر می شود، دیگر نیازی نیست تا نگران چسبیدن برنج و ماکارونی نیز باشید. در نظر داشته باشید که با این کار رنگ برنج و ماکارونی شما کمی روشن تر نیز می شود.

درست کردن ادویه

تفاله های لیمو را خشک کرده و سپس آن ها را آسیاب کنید. این پودر خوش بو و ترش مزه را می توانید در انواع و اقسام غذاها استفاده کنید.

استفاده در بهداشت و سلامتی

حتما روی بسیاری از شوینده ها و کرم های بهداشتی و آرایشی، عکس لیمو را دیده اید. لیمو ترش تاثیر شگفت انگیزی روی سلامتی دارد. می توانید تفاله لیمو را در انواع ماسک های خانگی زیبایی ترکیب کنید و یا به سادگی تفاله ها را روی پوست صورت قرار دهید و بعد از چند دقیقه با آب سرد بشویید. می بینید که این ماسک احساس تازگی و پاکیزگی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

ماسک صورت با تفاله لیمو ترش

از ترکیب عسل و آبلیمو نیز می توانید برای ماسک صورت استفاده کنید. ماسک آبلیمو باعث روشن شدن پوست می شود اما در نظر داشته باشید که بعد از استفاده از تمامی ماسک ها علی الخصوص ماسک آبلیمو، حتما از ضدآفتاب استفاده کنید.

خواص تفاله لیمو ترش برای مو

آب لیمو خاصیت ضدقارچ دارد. این مساله سبب می شود که بتوانید به کمک آبلیمو شوره سر خود را کاهش داده و آلودگی های پوست سر را از بین ببرید. می دانید که همانند پوست صورت، لازم است که برای داشتن موهای سالم، هر از چندگاهی پوست کف سرتان را نیز لایه برداری و پاکیزه کنید. آبلیمو این کار را برایتان انجام می دهد. علاوه بر اینکه با این کار رنگ موی شما نیز کمی روشن تر می شود. استفاده مکرر از آبلیمو بر روی موهای رنگ نشده به سادگی رنگ مو را یک درجه روشن تر می کند. برای برطرف کردن شوره سر تنها کافی است ۲۰ دقیقه قبل از رفتن به حمام، کف سرتان را به کمک یک قطره چکان با آبلیمو آغشته کنید. برای روشن کردن مو نیز بعد از اینکه موهایتان را با آبلیمو آغشته کردید۳۰ دقیقه در آفتاب بمانید تا تاثیر آبلیمو روی موهای شما افزایش یابد.

استفاده از تفاله لیموترش در درمان های خانگی

یکی از جالب ترین استفاده های خانگی و سنتی از آبلیمو، برای درمان و کنترل خون دماغ شدن است. در صورتی که دچار خون دماغ شدید، یک دستمال یا پنبه را به آبلیمو آغشته کرده و داخل سوراخ بینی قرار دهید. با این کار، خیلی سریع ریزش خون متوقف می شود.

 رفع خشکی لب با تفاله لیمو

برای برطرف کردن خشکی لب ها، می توانید از ماسک لیمو یا تفاله لیمو استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که اگر روی لب شما زخم باشد ممکن است با این کار کمی احساس سوزش داشته باشید.

استفاده از لیموترش در تمیزکاری های خانگی!

یکی از بهترین کاربردهای لیموترش تمیز کردن داخل مایکروفر است! تمیزکردن مایکروفر می تواند خیلی سریع و راحت باشد. تنها کافی است نیمی از یک لیموترش بزرگ را آب گرفته و آن را با یک لیوان آب مخلوط کرده و داخل مایککروفر قرار دهید. با روشن کردن مایکروفر و بخار شدن آب اسیدی لیموترش، لکه های چربی روی مایکروفر به سادگی جدا شده و داخل دستگاه شما تمیز و خوشبو می شود. البته ممکن است نیاز باشد تا چند بار این کار را انجام دهید اما در حالت عادی چیزی حدود ۱۰ دقیقه روشن بودن مایکروفر کافی است تا چربی ها به خوبی تمیز شوند. به کمک لیمو ترش می توانید ظروف چرب و یا حتی سینی فر نیز به خوبی تمیز کنید. بعد از استفاده از لیموترش، سطح مربوطه را با یک دستمال نخی تمیز پاک کنید تا کاملا عاری از هرگونه چربی و آلودگی شود.

خاصیت لکه بری

خاصیت لکه بری و تمیز کردن لیموترش آسیبی به ظرروف و شیرآلات نمی زند. می توانید به کمک سابیدن تفاله های لیمو و یا دستمال آغشته به آبلیمو، شیرآلات را به خوبی تمیز کرده و برق بیندازید. اغلب ظروف فلزی از جمله ظروف و قابلمه های استیل و حتی مسی را می توانید به کمک همین ترفند تمیز کنید. البته توصیه می کنیم از دستکش استفاده کنید.

تمیز کردن ظروف با تفاله لیمو ترش

خاصیت لکه بری لیموترش علاوه برای ظروف، بر روی پارچه نیز کارایی دارد. می توانید به راحتی لک عرق و حتی بوی نامطبوع روی لباس را به کمک آبلیمو برطرف کنید. ابتدا کمی بر روی لک زرد لباس آبلیمو بزنید و بعد از چند دقیقه با آب سرد و صابون به آرامی همان قسمت را بشویید تا لک بر طرف شود.

رفع لکه چای با تفاله لیمو ترش

یکی از بدقلق ترین لکه ها، لکه چای است. به کمک اسپری کردن آبلیمو ترش می توانید لکه چای را از روی پارچه و حتی فرش برطرف کنید. بعد از اسپری کردن آبلیمو روی فر ش، با یک دستمال نخی نم دار، کمی روی فرش بسابید تا کاملا تمیز شود. امیدواریم به کمک ترفندهای بالا بتوانید با روش های سالم و بی ضرر پاکیزگی و سلامت را به خانه خود هدیه دهید.