توصیه‌های مهم به خریداران ارز‌های دیجیتال

منبع: برترین ها

67

1400/2/24

07:41


این اولین باری نیست که بازار ارز های دیجیتال تحت تأثیر اظهارات یکی از مشهورترین شخصیت‌های دنیای فناوری قرار می‎‌گیرد.

خبرآنلاین: این اولین باری نیست که بازار ارز های دیجیتال تحت تأثیر اظهارات یکی از مشهورترین شخصیت‌های دنیای فناوری قرار می‎‌گیرد.

 ماسک یکی از ۱۰ شخصیت تاثیرگذار در حوزه فناوری در جهان است. این مرد که نامش در میان ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد، بنیانگذار شرکت‌های همچون تسلا موتورز و پی‌پال است. درست در روزهایی که تحت‌تأثیر شروع کرونا بازار ارز های دیجیتال با رونقی بی‌سابقه روبرو شده بود ، وی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شد و با توییت‌ها و اظهارات خود قیمت‌ها در این بازار را جابجا کرد. روزهایی که بیت کوین به دلیل پشتیبانی آیلان ماسک، می‌تاخت، برخی کارشناسان هشدار می‌دادند که خروج ماسک از موقعیت حمایت از این ارز دیجیتال می‌تواند زمینه سقوط آزاد آن را فراهم آورد.

تیغ دو لبه حمایت آیلان ماسک البته کاملا برای این دست از کارشناسان روشن بود. بازار ارزهای دیجیتال در ایران نیز مدتی است با رونقی قابل توجه روبرو شده است و هشدارهای مکرر به کارشناسان درباره ریسک بالای رمز ارزها فعلاً خریداری ندارد.این تنها کارشناسان ایرانی نیستند که در خصوص وضعیت نه چندان پایدار ارزهای دیجیتالی هشدار می‌دهند. کارشناسان بین‌المللی نیز در این خصوص توصیه‌های مهمی را به خریداران ارزهای دیجیتالی می‌کنند.

توصیه‌های مهم به خریداران ارزهای دیجیتال

البته توصیه‎های ماسک تنها محدود به بیت‌کوین نشده است. این مرد مشهور جهان فناوری توصیه‌های مهمی را به خریداران ارزهای دیجیتالی داشته است. حمایت‌های شفاف وی از برخی ارزهای دیجیتالی به ویژه دوج کوین پیش از این نیز جنجال‌های زیادی را به پا کرده بود. هرچند او به دفاع از مرزها برخاسته و معتقد است که رمز ارزها در جهان آینده جایگاه دارند اما به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کند در نهایت احتیاط اقدام به سرمایه‌گذاری کنند. وی گفته است: «بگذارید خیلی واضح بگویم کسی نباید پولی که یک عمر را صرف جمع کردن آن کرده است در بازار رمز ارزها سرمایه‌گذاری کند.» این سخنان سومین فرد ثروتمند جهان کافی بود تا نوسانی چشمگیر در بازار ارز های دیجیتالی رخ بدهد. دور جدید ریزش بازار از کجا آغاز شد؟

با این حال انتشار خبری در خصوص تصمیم جدید سلبریتی دنیای فناوری کافی بود تا اتفاق مهم در بازار رخ دهد و در زمانی بسیار اندک قیمت بیت کویت حتی تا ۱۲ درصد کاهش یابد. بیت کوین در حالی به قیمتی در محدوده ۴۶ هزار دلار معامله می‌شود که بسیاری از معامله‌گران بر این عقیده بودند این رمزارز به زودی کانال ۶۰ هزار دلاری را فتح می‎کند.ماسک اعلام کرده است که پس از ماه‌ها مقاومت به دلیل هزینه بالای زیست‌محیطی تولید رمز ارز برنامه‌های پذیرش بیت‌کوین را به عنوان ابزار پرداخت، برای وسایل نقلیه الکتریکی این شرکت کنار می‌گذارد و همین موضوع کافی بود تا ریزشی قابل توجه در بازار بیت کوین رخ دهد. وی در توییتر خود اعلام کرده است که چرا نگران است و گفته است: «ما نگران افزایش سریع استفاده از سوخت‌های فسیلی برای استخراج و معاملات بیت کوین هستیم به ویژه زغال‌سنگ که دارای بالاترین میزان انتشار از هر نوع سوخت است به گفته وی عرضه رمزنگاری شده در بسیاری از سطوح ایده خوبی است و معتقد است آینده امیدوار کننده‌ای دارد اما این موضوع نباید هزینه‌های زیادی برای محیط زیست داشته باشد.»

وی بلافاصله به سوالات مربوط به این حرکت پاسخ نداد؛ سئوالاتی مانند اینکه چند وسیله نقلیه تاکنون با بیت کوین خریداری شده است و آیا ماسک پیش از این از تاثیرات زیست محیطی این ارزهای دیجیتال بی اطلاع بوده است یا خیر را وی بی‌پاسخ گذاشت. آیا ماسک قصد جایگزینی بیت کوین را دارد؟

پشت پرده تصمیم جدید آیلان ماسک چیست؟

سوال مهمی که حالا بسیاری از کاربران مطرح می‌کنند این است که آیا ایلان ماسک قصد دارد ارزی دیگر را جایگزین مشهورترین ارز دیجیتال جهان نماید؟

در پی ریزش قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته بسیاری از ارزهای دیجیتالی نیز روندی کاهشی را تجربه کردند. با ریزش بیت کوین و سرمایه‌ بازار این ارزهای دیجیتالی به کمتر از یک تریلیون دلار کشیده شد و در نتیجه عکس‌های دیجیتالی نیز کاهش یافت. قیمت اتریوم نیز در همین محدوده زمانی بیش از ۷ درصد افت کرد و رقم هایی کمتر از ۴ هزار دلار را به ثبت رساند . کمترین قیمت اتریوم در ۲۴ ساعته گذشته ۳۶۱۸ دلار بود و سایر ارزهای دیجیتال نیز تغییرات منفی را به ثبت رساندند و سرمایه بازار ارز های دیجیتال در شرایط کنونی به شدت کاهش یافته است. برخی ناظران بین‎المللی معتقدند با توجه به اینکه ارز دیجیتال "ایکس‌آرپی" از جمله ارزهای دیجیتالی است که استخراج آن انرژی کمی می‌برد، ممکن است مورد توجه ایلان‌ماسک قرار گیرد.

به هر حال در شرایط کنونی بسیاری از ناظران و معامله‌گران در حال ارزیابی مقصود ماسک از توییت‌های اخیرش هستند. آنها می‌گویند با توجه به حمایت وی از ذات ارز دیجیتالی، احتمالاً به زودی ارز دیگری با حمایت وی جایگزین بیت‌کوین خواهد شد؛ مگر اینکه معادلات در این حوزه تغییر کرده و ایلان ماسک نظرات خود را تعدیل نماید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو