اروپاپرس نوشت :«آرانچا گنزالس لایا » وزیر امور خارجه اسپانیا پنجشنبه شب میزبان همتای ایرانی خود «محمد جواد ظریف» بود تا به برگزاری رایزنی های سیاسی بین دو کشور افزون بر بررسی روابط دوجانبه از جمله روابط اقتصادی بپردازند.

اروپاپرس به نقل از وزارت امور خارجه اسپانیا افزود: گنزالس لایا در جریان این دیدار با اشاره به  "اهمیت مذاکرات وین و بازگشت آمریکا به برجام " افزود : امیدواریم  با همراهی تهران این دور از مذاکرات با موفقیت پایان یابد.  

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه اسپانیا تاکید کرد که کشورش همانند اتحادیه اروپا ، معتقد است توافق هسته ای "یک ابزار کلیدی در معماری منع گسترش سلاح های هسته ای" بوده و امیداوراست تهران با بازگشت "کامل و موثر" به ایفای تعهدات هسته ای خود بپردازد.

اروپاپرس افزود : وزیران خارجه ایران و اسپانیا یک گفت و گوی “صریحی” داشتند که در آن همچنین به موضوع هایی از جمله حقوق بشر و وضعیت منطقه ای پرداختند . گنزالس لایا به  تهدید های امنیتی منطقه ای در خاورمیانه اشاره کرد و از ایران خواست  از نفوذ خود برای تسهیل راه حل های سیاسی و ثبات منطقه ای به طور سازنده ای استفاده کند.

خبرگزاری رسمی اسپانیا (افه ) نیز در گزارشی به دیدار وزیران خارجه ایران و اسپانیا پرداخت و بازگشت تهران به تعهدات برجامی را زمینه ای برای ثبات منطقه ای عنوان کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان با مرور بر روابط دو کشور در حوزه های مختلف، ظرفیت همکاری‌های اقتصادی فی‌مابین را فراتر از وضعیت موجود ارزیابی و ضرورت بررسی راه های گسترش همکاری ها در حوزه های مختلف اقتصادی از طریق بر طرف سازی پاره ای موانع موجود را مور تاکید قرار داد.  

ظریف همچنین توسعه همکاری ها در حوزه فعالیت شرکت‌های کوچک و متوسط و همچنین صنعت گردشگری و زیر ساخت های آن را برای فعال سازی روابط اقتصادی دو کشور مهم ارزیابی کرد.  

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل منطقه بویژه ضرورت تعامل درون منطقه ای کشورها  و همچین دیگر موضوعات  مهم منطقه از جمله یمن، افغانستان و عراق به تحولات اخیر در صحنه فلسطین اشغالی و شرایط سخت مردم آن در سرزمین های اشغالی پرداخت  و بر ضرورت توقف اقدامات ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس در حق مردم فلسطین تاکید کرد.

ظریف همچنین دیدگاه کشورمان در خصوص گفت و گوهای وین را تبیین کرد.